33. Marulićevi dani

Špišić: Došlo je vrijeme u kojemu ponovno moramo pisati o ženskim pravima

Foto: Ivo Čagalj/Pixsell
Špišić: Došlo je vrijeme u kojemu ponovno moramo pisati o ženskim pravima
24.04.2023.
u 12:03
Marulićevi dani koji će potrajati do 29. travnja započeli su uručivanjem nagrada "Marin Držić" za najbolje nove dramske tekstove, a dodijeljeno je čak šest "Držića" za tekstove prijavljene na natječaj Ministarstva kultura i medija
Pogledaj originalni članak

Ako je suditi prema do posljednjeg mjesta ispunjenom gledalištu na svečanom otvaranju, što je proteklih godina bila samo želja umjetnika, 33. Marulićevi dani mogli bi biti dobro posjećeni i očekivano kvalitetni.

Nakon pandemijskih godina festival hrvatske drame "vratio se" starom terminu u kojem se tradicionalno održava u travnju, okupivši oko 250 umjetnika i kazališnih suradnika.

Prvu nagradu osvojila je drama autora Davora Špišića "Žena himna".

– Ovo je šesti put da dobivam nagradu "Marin Držić", a od toga su bile tri prve. Drago mi je što je žiri prepoznao ovu žensku temu jer se i danas, iako smo u 21. stoljeću, moramo ponovno boriti za ženska prava. Tekst je napisan za četiri glumice, za četiri snažna borilačka karaktera, kazao je Davor Špišić.

Osim jedne, sve njegove nagrađene drame su uprizorene, a to je najvažnije hrvatskim suvremenim piscima. Špišić je već dobio ponudu da se i ovaj tekst koprodukcijski postavi na scenu, a s tim bi se moglo započeti na jesen.

– Mislili smo da nakon 20. stoljeća više nećemo morati govoriti o zlostavljanjima i borbi za prava, ali moramo. Veseli me sve veća vidljivost hrvatskog dramskog pisma, a činjenica je da teatri bolje škljocnu ako je tekst osvijetljen nagradom. Potrebna nam je bolja komunikacija pisaca i umjetnika, ali ovdje u Splitu doista vlada divna suradnja pri čemu ističem Nenni Delmestre i Elvisa Bošnjaka, rekao je Špišić.

Drugu nagradu ravnopravno dijele Edi Matić za tekst "Vulnera urbis, vulnera orbis" (Rane grada, rane svijeta) i Espi Tomičić za dramu "Ples na broju 60".

Edi Matić, čiji se tekst bavi ratnim problemima u Splitu, otkriva da je nagradu očekivao te da se nada uprizorenju svog teksta. Mladi Espi Tomičić progovara o odnosu unuka i bake koju hvata demencija. Dvojba je hoće li je smjestiti u starački dom.

Treću nagradu "Marin Držić" dijeli čak troje autora: Katja Grcić za dramu "Druga", Hana Konsa za tekst "Ostanak" i Ana Maras Harmander za dramu "Nemaš samo ti ekskluzivu na patnju".

Katji Grcić ovo je drugi "Držić" za dramski tekst, a nagrada joj je posebno draga jer predstavlja priznanje struke.

– Značila bi mi i puno više kad bi institucionalna kazališta pokazivala veće zanimanje za hrvatsko dramsko pismo, poručuje Katja Grcić.

Hana Konsa u "Ostanku" progovara o bratu i sestri koji potiču iz disfunkcionalne obitelji, a žele postati sretni. Drama sliči na grčku tragediju.

Glumica Ana Maras Harmander tvrdi da je tekst njezine drame "Nemaš samo ti ekskluzivu na patnju" komoran. U njemu su tri aktera na razmeđu života, a napisala ga je za svoje kolegice u kasnim tridesetima. Već su tri njezine drame izvedene, a ovo je prvi put da se prijavila na natječaj Ministarstva kulture i odmah osvojila "Držića".

Ministrica Nina Obuljen Koržinek, čestitajući nagrađenima, izrazila je nadu da će već sljedeće sezone njihovi tekstovi biti postavljeni na domaćim pozornicama.

Otvaranje Marulićevih dana proteklo je i u znaku Hajduka. Prvonagrađeni Davor Špišić kazao je da samo Split može objediniti Torcidu i "Spli'ski akvarel", a Ana Maras Harmander, zahvaljujući na "Držiću", uzviknula je: "Hajduk živi vječno!".

Na otvaranje je došao i gradonačelnik Ivica Puljak koji je otišao čim su se nagrade podijelile odnosno kad je prestalo fotografiranje. Predstavu nije gledao. Ima ih vjerojatno i previše u Banovini... Inače, Marulićeve dane pohode istinski ljubitelji kazališta, a ne oni koji samo žele biti viđeni.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.