U drugoj polovini siječnja na HBO-u će se prikazati šestodijelna serija “Mozaik” čiji je redatelj Steven Soderbergh, a u jednoj od značajnijih uloga nastupa Sharon Stone. Već sam podatak da iza serije stoji tako veliko redateljsko ime, a da se u njoj pristala pojaviti takva hollywoodska diva vrijedi objave barem nekoliko redaka u novinama.
Posredstvom HBO-a dobili smo priliku odgledati seriju koja je krimić s motivom ubojstva. Sharon Stone u njoj je Olivia Lake, uspješna dječja spisateljica i ilustratorica, a partneri su joj Garrett Hedlund koji glumi Joela, umjetnika u pokušaju te Frederic Weller kao Eric, udvarač s moguće skrivenim pobudama. Ovdje je možda, barem načas, uputno stati s radnjom te ispričati zašto Mozaiku treba dati više prostora. Ne toliko uobičajeno za HBO, za američko će se tržište, gdje će se premijerno prikazati, serija ponuditi kao binge, u cijelosti. Razlog je tome bolja interaktivnost s – aplikacijom koja će omogućiti korisniku da sedam i pol sati raspoloživog programa oblikuje kako mu se svidi. Moći će promijeniti odnose među likovima te tako možda dobiti donekle drukčiju priču. To je i razlog što se sadržaj serije cijelo vrijeme njezina nastajanja sakrivao, nastojalo se omogućiti budućim korisnicima da projektu, jer Mozaik je to prije nego što je sama serija, priđu potpuno otvorena uma.
U pojedinim trenucima serije, njih otprilike 15, aplikacija će vas pitati iz čijeg ugla želite pratiti događaje, a tu će biti i hrpica “otkrića” kako ih Soderbergh zove, materijala dodanog glavnoj priči, e-mailova, policijskih izvještaja i sličnog što treba omogućiti dublju interakciju korisnika i sadržaja. Praktično, dobijete nekoliko serija unutar istog sadržaja sa svojim glavnim likom.
Nije tvorac hit-filmova poput “Traffica”, “Seks, laži i videovrpce”, “Solarisa”, “Oceanovih dvanaest” i “Oceanovih trinaest”, želio do kraja prepustiti svoju kontrolu, već više voditi gledatelja da oblikuje svoj doživljaj unutar zadanog prostora serije. Nije, primjerice, dopustio da se promijeni kraj serije i ključni događaji, nego perspektiva.
Tri je godine trebalo da se razvije Mozaik, tehnologiju je napravila kompanija PodOp koja je prijavila 14 patenata radeći tehnologiju za seriju, na razvoju je radio i nekadašnji direktor Universal Picturesa Casey Silver dok je scenarij napisao Ed Solomon koji potpisuje scenarij prvih Ljudi u crnom. Stvoren je sasvim novi način gledanja televizije koji bi, ako se uhvati, mogao umnogome promijeniti paradigmu sadašnjih produkcija te konačno iskoristiti do kraja tehnologije koje su nam danas na raspolaganju. No, uvijek postoji i neka kvaka. Za sada je aplikacija dostupna samo za američko tržište pa ćemo ovdje gledati linearnu radnju koju je montirao sam Steven Soderbergh. Velika šteta, no bez obzira na ovaj nedostatak, sigurno je da će i hrvatski gledatelji uživati u onome što Mozaik može ponuditi.
Lakoća kojom Soderbergh režira vidljiva je i ovdje, a posao mu je pogotovo bio olakšan dobrim Solomonovim scenarijem koji ne ostavlja prostora za zaključivanje unaprijed nego nas ostavlja u napetosti – do kraja nećete znati tko je i zašto zapravo ubio Oliviju Lake. A onda, kada imate na raspolaganju Sharon Stone o čijem izgledu čak i dva desetljeća nakon Sirovih strasti ne treba previše trošiti riječi, pa onda veterana Beaua Bridgesa uz činjenicu da je cijela ekipa doista sjajno odradila svoje role, imate klasični soderbergovski doživljaj gdje nećete ni trenutka žaliti za vremenom na njega potrošenim.