Utorak u Lisinskom

Svjetska premijera novog programa Ive Pogorelića

Foto: pixsell
Svjetska premijera novog programa Ive Pogorelića
14.04.2013.
u 22:50
Pogorelić se vraća temeljima modernog pijanizma u opusu Ludwiga van Beethovena. U Zagrebu će prvi put pred publikom svirati čak tri Beethovenove sonate
Pogledaj originalni članak

Iako se sljedeći koncert ciklusa Lisinski subotom izvanredno održava u utorak, dvorana će biti puna i tražit će se karta više. Tako je uvijek kada nastupa Ivo Pogorelić. No, ovaj koncert pobuđuje i dodatnu pažnju jer riječ je o premijeri novog programa, i to svjetskoj. U Lisinskom će zato biti i poklonika Pogorelićeva pijanizma iz daleka, a njihove će izvještaje napeto iščekivati sljedbenici pravog kulta od Amerike do Japana.

Zbog čega toliko uzbuđenje? Zbog toga što Ivo Pogorelić, poznat po perfekcionizmu i studioznosti, u usporedbi s većinom drugih pijanista vrlo rijetko svom koncertnom repertoaru dodaje nove točke. Prije nego ijednu skladbu iznese pred publiku Pogorelić je u svom pijanističkom laboratoriju proučava, uvježbava i druži se sa svakom njenom notom mjesecima i godinama. Nakon intenzivnog bavljenja Chopinom i Lisztom Pogorelić se vraća temeljima modernog pijanizma u opusu Ludwiga van Beethovena. U Zagrebu će Pogorelić sutra prvi put pred publikom svirati čak tri Beethovenove sonate. Ukoliko u najavljenom redoslijedu ne bude izmjena, u prvom dijelu koncerta to će biti Sonata br. 8 u c-molu, op. 13, poznata po nadimku Patetična i po popularnoj melodiji drugog stavka Adagio cantabile. Ipak, krunski dragulj programa bit će 23. sonata u f-molu kojoj je također prišiven komercijalni nadimak Appassionata, ali Pogorelić za takve tričarije ne mari. Antologijsku skladbu on je u programu uokvirio s dvije manje dvostavačne sonate u srodnim tonalitetima: 22. sonatom u F-duru i 24. u Fis-duru, jedinom s programa koju već otprije ima na repertoaru.

Kao svojevrsni ironijski odmak na programu će se naći i jedna majstorska i virtuozna Beethovenova pošalica, dovršena tuđom rukom i izdana tek nakon skladateljeve smrti: Rondo alla ingharese quasi un capriccio u G-duru, op. 129.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.