'plavi cvijet' zrinka ogreste

Tri generacije žena zatočenih u odnosima na koje nemaju utjecaja

Foto: sasa miljevic/PIXSELL
Foto: sasa miljevic/PIXSELL
Foto: sasa miljevic/PIXSELL
Foto: sasa miljevic/PIXSELL
22.07.2021.
u 09:29
Na 68. Pulskom filmskom festivalu održana je hrvatska premijera filma "Plavi cvijet" redatelja Zrinka Ogreste.
Pogledaj originalni članak

Domaća publika pokazala je veliko zanimanje za film “Plavi cvijet” Zrinka Ogreste koji je, nakon uspješne međunarodne premijere na Međunarodnom filmskom festivalu u Moskvi, premijerno prikazan i na 68. Pulskom filmskom festivalu. Radi se o intimnoj, slojevitoj ženskoj priči temeljenoj na uspješnoj “Drami o Mirjani i ovima oko nje” hrvatskog dramatičara Ivora Martinića, koja je praizvedena u Jugoslavenskom narodnom pozorištu u Beogradu, a potom i u Mestnom gledališču Ljubljanskom i u zagrebačkom HNK.

Tekst je 2005. godine nagrađen i Držićem, zbog čega se ekranizacija činila logičnim, gotovo očekivanim korakom. Tog zadatka prihvatio se Zrinko Ogresta, redatelj koji svoj autorski interes često okreće prema unutra, u nuklearne obiteljske zajednice i intimne odnose, umjesto da se bavi eksplozivnim društvenim problemima koji pune naslovnice novina.

Tekst Ivora Martinića potpuno je baziran na dijalozima, što u kazalištu funkcionira besprijekorno, no prenijeti ga na film priličan je izazov. Dramatičar i redatelj na tome su radili zajedno, ne odmičući se previše od izvornika. Glavnu ulogu Mirjane, žene srednjih godina stiješnjene između svoje zajedljive, kontrolirajuće majke i pobunjene kćeri, između bivšeg muža i sadašnjih ljubavnika, uvjerljivo je odigrala Vanja Ćirić, članica ansambla zagrebačke Komedije koju nažalost prerijetko gledamo na filmskom platnu. U ulozi njezine otrovne majke izvrsna je Anja Šovagović Despot, a kći Veroniku utjelovila je studentica Tea Harčević, kojoj je ovo prvi dugometražni film. Važnu ulogu bivšeg muža iznio je Nikša Butijer, u ulozi ljubavnika nenametljiv je Alen Liverić, a njegovu suprugu, zanimljivo, igra Doris Šarić-Kukuljica koja je u zagrebačkoj kazališnoj verziji imala ulogu Mirjane.

Ogrestin ansambl odlično se snašao u intenzivnim dijaloškim scenama ispresijecanim širokim kadrovima Savice, prostranog radničkog kvarta u kojem Mirjana živi svoju klaustrofobičnu svakodnevicu. Teme koje Martinić obrađuje u svojoj drami univerzalne su, gotovo stereotipne: međugeneracijske odnose triju žena koje su se u svojim životima suočavale s različitim izazovima, ali i nepromijenjenim ekonomskim datostima i društvenim očekivanjima, gledamo kroz prizmu Mirjane, koja se osjeća zatočenom u odnosima na koje ima vrlo malo utjecaja. Nagrada za dvadeset godina vjernosti firmi u kojoj je zaposlena, kao i majčin dolazak na medicinski pregled u Zagreb, u kontrastu sa željom kćeri da iz tog Zagreba pobjegne, poslužit će kao katalizator za vrtlog međusobnih optužbi, nesnalaženja, ali i iskupljenja.

Mučna obiteljska situacija vodi do katarze u kojoj je redatelj imao priliku na vrijeme zaustaviti film, u poetičnoj sceni domjenka u kojoj Mirjana napokon otpušta sve pritiske okoline i dopušta si da barem nakratko prodiše. Međutim, autori su odlučili na platno prenijeti i patetični finalni dijalog između kćeri i majke, koji je u kazalištu funkcionirao dobro, ali na filmu djeluje nepotrebno… Šteta, jer time je malo pokvaren dojam inače izvrsnog filma koji je publika u Areni nagradila velikim, zasluženim pljeskom.

Druga projekcija večeri bila je rezervirana za još jednu žensku priču, ovoga puta ne komornu, nego u svakom smislu veliku, smještenu u jedan od najvećih zločina u modernoj europskoj povijesti. Film „Quo Vadis, Aida?“ redateljice Jasmile Žbanić ostavio je publiku u Areni nijemom, no ta je tišina govorila i više od pljeska koji se na koncu ipak prolomio. Jasmila Žbanić napravila je razoran, važan antiratni film o ratu kakav u Hrvatskoj, nažalost, usprkos brojnim pokušajima još uvijek nemamo.

JAMES GANDOLFINI

Bivša supruga je pomahnitala nakon razvoda! Nabrajala starlete s kojima ju je varao i seksualne devijacije u kojima je uživao

Sit javnog pranja prljava obiteljskog rublja, Gandolfini je samo kratko komentirao da u njenim navodima nema istine te da su braku presudili psihički problemi s kojima se odbijala suočiti. Ljubavnu sreću pronašao je u zagrljaju bivše manekenke Deborah Lin. Vjenčali su se u ljeto 2008. u njezinu rodnom Honoluluu, a kum im je bio glumčev sin. Nakon što su postali ponosni roditelji djevojčice Liliane Ruth, činilo se kako su se Gandolfiniju sve kockice posložile. Sudbina je, međutim, za njega imala drukčiji plan.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.