Treći dan Pulskog filmskog festivala obilježen je inverzijom: ogromnim interesom za srpski visokobudžetni akcijski spektakl “Južni vetar 2 – Ubrzanje” Miloša Avramovića koji je i prije početka festivala rasprodao Arenu te neusporedivo manje glamuroznom popodnevnom projekcijom niskobudžetnog, nezavisnog filma “Menhetenska odiseja” debitanta Marija Vrbančića.
Srpski mafijaški akcić i hrvatski komorni psihološki triler s elementima horora zaista nisu mogli biti različitiji: dok jedan nepretenciozno komunicira s najširom publikom, miješajući standarde žanra s prvoloptaškim humornim elementima u prikazu balkanskih kriminalaca, film zadarskog profesora komoran je, hermetičan rad koji pati od prevelikih ambicija u nažalost amaterskoj izvedbi. Njegova najveća vrijednost uloga je Zdenka Jelčića čijoj karijeri film odaje počast, kontrastno prikazujući habitus glumca starog kova s novijom praksom generacije kojoj pripada mladi Mladen Vujčić.
U ulogama ostarjele glumačke zvijezde i izgubljenog mladog šetača pasa, njih dvojica pletu mrežu bizarnog, na trenutke zlostavljačkog odnosa koji se razvija prema razornom deliriju. Pretenciozni scenarij propustio je pojasniti motivaciju likova. U tom kontekstu posebno je slabo razrađena glavna ženska uloga Nikoline (Marta Cerovečki), koja se ne odmiče od banalnosti i na trenutke djeluje kao puki ukras u muškom nadmetanju.
Stavljanjem “Menhetenske odiseje” u konkurenciju selektor Pavo Marinković autorima, nažalost, nije napravio uslugu: da su prikazani u nekom od off programa, bio bi to zanimljiv kuriozitet, no stavljeni uz bok ozbiljnijim produkcijama, ostali su izloženi očekivanjima koja nisu uspjeli doseći, što se vidjelo i prema vrlo rezerviranom pljesku malobrojne publike u INK u kojoj je sjedio i oskarovac Pawel Pawlikowski.
Festival ima i međunarodni program (u kojem ne prikazuju samo srpske filmove) a dobro napravljen akcijski film je u startu bolji od traljavo režirane drame.