Hrvatska publika naprosto luduje za Orašarom. Osobito u prosincu. Uostalom, baš kao i čitav svijet. Koje god hrvatsko kazalište da postavi u božićno i novogodišnje vrijeme najpopularniji balet Petra Iljiča Čajkovskog, karte budu rasprodane tjednima unaprijed. Tako je i ove sezone. Koja god baletna trupa da dođe s bajkom o čaroliji badnje noći u snu jedne djevojčice, publika hrli, velika i mala. Malošto iz svijeta visoke kulture i klasične umjetnosti roditelji žele više pokazati svojoj djeci nego Ščelkunčika, bilo to u kazalištu, sportskoj dvorani ili čak na ledu, jer ni baletno-klizačke predstave nisu rijetkost.
A ove nedjelje, 21. prosinca, zahvaljujući tehnologiji kojoj se više i ne čudimo moći će se iz Zagreba i Splita gledati kako Orašara sviraju i plešu orkestar, baletni ansambl i vrhunski solisti Boljšoj teatra u Moskvi. Predstava kojoj će se svaki novi naraštaj iznova čuditi i diviti iz Moskve će se, s početkom u 16 sati, izravno prenositi na veliko platno Cineplexxovih kina u zagrebačkom Centru Kaptol te u splitskom City Center One.
Orašar je predmet za krckanje oraha koji može biti izrađen i u obliku igračke, na primjer drvenog vojnika kakvog na Badnjak dobiva djevojčica u priči E. T. A. Hoffmanna na kojoj se temelji libreto baleta. Kada djevojčica s igračkom u naručju zaspi, počinje san u kojem je Orašar princ, djevojčica njegova odabranica, a sve oko njih velika avantura i bajka. Velika baletna simfonijska partitura Čajkovskog jednostavno vrvi od predivnih, zanosnih, sladunjavih, tajnovitih i uzvišenih melodija. Otključavajući snove djeteta u samom sebi, Čajkovski se svojom glazbom i nama danas uvlači pod tvrdu kožu. A uz tu glazbu još gledati raskošno uprizorenje na slavnoj moskovskoj pozornici, to je nešto što je grehota uskratiti i sebi i svojoj djeci. Upravo u baletima Čajkovskog moskovski se Boljšoj uvijek natjecao s Marijinskim kazalištem iz Sankt Peterburga gdje je Orašar i praizveden. Rezultat tog natjecanja su umjetničko savršenstvo i ljepota u koje se i sami možete uvjeriti.