prodano 6 milijuna igara

Veliki rizik se isplatio, zbog "Starfielda" ljudi po prvi put kupuju Xbox

Foto: Bethesda
Veliki rizik se isplatio, zbog "Starfielda" ljudi po prvi put kupuju Xbox
19.09.2023.
u 10:14
Samo u Velikoj Britaniji prodaja je skočila 76 posto, a "Starfield" postala jedna od najuspješnijih igara u povijesti studija Bethesda
Pogledaj originalni članak

S više od šest milijuna prodanih primjeraka već u prvim tjednima, znanstvenofantastični "Starfield" postao je jedna od najuspješnijih igara u povijesti Bethesde, tvrtke koja nam je dala "Elder Scrolls", "Fallout" i "Skyrim". Dodatno je dostupna i u sklopu Microsoftova Game Passa koji trenutačno ima više od 25 milijuna pretplatnika, dakle ukupan broj igrača koji će vjerojatno biti dostupan tek krajem godine sigurno će biti impresivan.

S obzirom na krivudave puteve nekih od njihovih najpoznatijih franšiza, a pogotovo "Fallouta" čija je zadnja inkarnacija bila teško razočaranje, mnogi su igrači podjednako strahovali i iščekivali Beteshdin novi veliki naslov. Pa iako neki tvrde da glavnoj priči nedostaje kreativnosti, euforija i brojni memeovi koji su se razvili u prvim danima istraživanja "Starfieldova" masivnoga svemira pokazali su da se radi o igri o kojoj će se još dugo pričati.

Ovih dana otkrili smo da nije samo Bethesda uživala u dobrom startu prodaje "Starfielda": odlukom da u potpunosti zaobiđu PlayStation i druge konzole te novu igru predstave kao Microsoftovu ekskluzivu uspjeli su znatno povećati prodaju Xboxa!

Prema podacima koje je prikupio GamesIndustry.Biz, prodaja Xbox konzola samo u Velikoj Britaniji skočila je 76 posto u prva dva tjedna dostupnosti "Starfielda", od čega je 24 posto otišlo na prodaju novog modela Xbox Series S od 1TB, a već u pretprodaji bilježili su i 46% veću prodaju standardnoga modela Xbox Series S.

Ta je statistika iznad svih očekivanja i veliki dokaz da se rizik ovog ekskluzivnog dogovora isplatio. Međutim, igračima koji nemaju snažan PC ovo znači i novu glavobolju jer agresivniji Microsoftov pristup ekskluzivama znači da ćemo u budućnosti vjerojatno trebati dvije ili čak tri konzole kako bismo uživali u svemu što se nudi.

Veliko je pitanje i može li Microsoft održati zamah koji su ostvarili paralelnim izdavanjem novog modela Xboxa i nove velike igre: do kraja godine kao veću ekskluzivu imaju najavljenu tek trkaću igru Forza Motorsport, koja bi trebala biti lansirana u listopadu i također bi mogla pomoći u povećanju prodaje konzole.

S druge strane, jednom kada se finalizira njihov pravno trnoviti put preuzimanja tvrtke Activision Blizzard, na raspolaganju će im biti već gotov katalog mnogih važnih igara kao što je "Call of Duty", a zadnjih godina kupili su ili ostvarili znatan udio i u nekoliko drugih velikih developera čije bi igre u budućnosti mogle postati ekskluzivno Microsoftove.

Kada govorimo o ekskluzivama, Playstation i dalje ima ogroman kapital uložen u serijale kao što su "Uncharted", "God of War", "Horizon", "The Last of Us", "Ratchet & Clank"... kao i niz blockbuster igara poput "Ghost of Tushima" koje smo zadnjih godina igrali ekskluzivno na Sonyjevim konzolama.

U tom srazu konzolaških divova Nintendo treba manje brinuti jer je od ranih godina izgradio vlastiti snažan ekosustav baziran na ekskluzivnim serijalima "Mario" i "Zelda", a i samim tipom igara koje nudi, kao i ciljanom dobnom skupinom igrača, nije tako izravna konkurencija Playstationu i Xboxu.

Kao trenutačno možda i najisplativija opcija za upliv u najvažnije od različitih igraćih svjetova (ili barem za prevladavanje sve većeg procjepa između Microsofta i Sony Playstationa) nudi se povratak dobrom starom PC-ju, naravno uz svijest da ćemo neke od konzolaških ekskluziva na Steamu duže čekati, ali ćemo ih barem dočekati.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.