Bethesda Game Studios, jedan od najslavnijih razvojnih timova na svijetu koji već više od dva desetljeća nije imao novu veliku igru, odlučio je sve svoje karte staviti na novu veliku SF avanturu "Starfield" koja 9. rujna dolazi na PC i Xbox. Za razliku od vilenjaka, orka i magije iz Bethesdine megafranšize "Elder Scrolls" i postapokaliptičnog, ozračenog prostora nekadašnje Amerike iz podjednako slavnih igara "Fallout", "Starfield" će odvesti igrače u svemir – i to kakav!
Ogromna mapa sadržavat će više od 1000 unikatnih istraživih planeta, mjeseca i svemirskih postaja, a sretnici koji su je dobili na predtestiranje prijavljuju da je igra "teška" čak 140 gigabajta na PC-u, odnosno oko 126 gigabajta na Xboxu. Taj golemi svijet jedan od najdugovječnijih čelnika Bethesde nazvao je "neodgovorno velikim", vjerojatno razmišljajući o vremenu koje će pojesti igračima odlučnima da je prijeđu.
Naravno, i tu se radi o potpuno otvorenoj mapi, koja vam omogućava praćenje glavnih misija, ali i besciljno lutanje i nalijetanje na sporedne junake i događaje koji u Bethesdinim svjetovima obično donose mnogo dodane vrijednosti i pomažu mnogo dubljem shvaćanju nekih elemenata glavne narativne linije.
Na početku ćemo moći u potpunosti prilagoditi lik svojeg igrača što uključuje odabir njegove tjelesne građe, izgleda i podrijetla, ali i osobina koje će nam odrediti mogućnosti napredovanja u igri. Primjerice, oni koji odaberu naglašenu introvertiranost imat će veću izdržljivost kada putuju sami, ali mnogo slabiju ako odluče putovati sa suputnikom. Kako igrač napreduje, imat će i mogućnost otključavanja novih sposobnosti u pet različitih stabala vještina: fizičkih, društvenih, borbenih, znanstvenih i tehničkih. U prelasku igre koristit ćemo i različito oružje koje ćemo moći prilagođavati svojim potrebama, a ugrubo je podijeljeno u vatreno oružje, eksplozive i oružje za blisku borbu.
Kompletna igra odvijat će se unutar Mliječnog puta, pri čemu ćemo imati mogućnosti istraživanja postojećih, ali i fiktivnih svjetova. Najveći grad u igri, New Atlantis, najveći je izmišljeni grad koji je Bethesda ikada razvila – i to je samo jedan od "najvećih ikada" elemenata "Starfielda".
Prvi put najavljen 2018. kao najambicioznija igra u povijesti Bethesde, lansiranje "Starfielda" odgađano je nekoliko puta. Moguće je da su se na tu strategiju developeri odlučili poučeni poraznim recenzijama zadnjih epizoda "Fallouta", koje su igračima dolazile potpuno "pokidane". Sudeći po inicijalnim dojmovima ljudi koji su već prošli po dvadesetak sati igre i još nisu naletjeli na ozbiljniji bug, čini se da bi se Bethesda "Starfieldom" mogla iskupiti za sve zločine protiv igrača, a pogotovo fanova "Fallouta" u koje se i sama ubrajam.
Odnosno, mogla bi se iskupiti onima koji imaju ozbiljan PC ili Xbox, jer na PlayStationu, Nintendu i drugim platformama "Starfielda" za sada neće biti! Velika je to pobjeda Microsofta, koji svojim Xbox Game Passom pretendira postati svojevrsni Netflix videoigara, a za to mu je trebala jaka ekskluziva.
Ne računajući besplatnu konstrukcijsko-menadžersku igricu "Fallout Shelter", koju igra više od 170 milijuna igrača, do sada najprodavanija i komercijalno najuspješnija Bethesdina igra bila je "Elder Scrolls: Skyrim" prodana u više od 60 milijuna primjeraka. Tome je doprinijela upravo široka dostupnost na većini ozbiljnijih platformi, kao i brojna reizdanja koja su pratila svaki hardverski skok – na koncu gotovo da nema uređaja koji je nije vrtio, igrala se čak i preko Amazonove Alexe.
Odlukom da "Starfield" bude ekskluzivan sadržaj koji će se nuditi samo preko Microsoftovih platformi Bethesda se odrekla velikog dijela potencijalnih distribucijskih lanaca, ali i stvorila pakt koji bi mogao promijeniti odnose snaga u svijetu igara: Microsoft na to računa, a hoće li uspjeti, vidjet ćemo.