U subotu 23. ožujka, završio je Artistic Administration and Producing Forum, okupljanje opernih profesionalaca koje je ove godine ugostilo Hrvatsko narodno kazalište u Zagrebu.
Bio je to, uz Opera Management Course, drugi dio edukativnog programa Opere Europa, najvećeg udruženja opernih kuća i festivala, a Zagreb je tijekom prošlog tjedna postao domaćin više od sedamdeset intendanata, opernih menadžera, producenata, umjetničkih i poslovnih direktora te ostalih zaposlenih u administraciji kazališta, opernih kuća i festivala, a koji su pristigli iz gotovo svih europskih zemalja, ali i dalekih krajeva poput Omana, Izraela i SAD-a...
- Ovakve operne konferencije daju našim članovima priliku raspravljati o trenutnom stanju umjetničke forme u profesionalnom i sigurnom okruženju, a specijalistički forumi pripadaju našem najvrednijem doprinosu sektoru, okupljajući stručnjake iz industrije iz cijele Europe kako bi raspravljali o problemima, novim pristupima, tehnikama i rješenjima - kazala je za Večernji list direktorica Opere Europa Karen Stone.
U nizu predavanja, razgovora i radionica, sudionici tako su dobili priliku adresirati neke od najvećih izazova s kojima se susreću u suvremenoj opernoj produkciji, poput zakonskih specifičnosti vezanih za autorska prava u vremenu interneta i umjetne inteligencije, o čemu je sjajnu i informativnu prezentaciju održala hrvatska pravnica i stručnjakinja za autorska prava i intelektualno vlasništvo Romana Matanovac Vučković. Razgovaralo se tijekom Artistic Administration and Producing Foruma o mnogim drugim temama iz opernnog svijeta, poput sve većeg broja članova kreativnih timova opernih produkcija te nekih sasvim novih radnih mjesta koja posljednjih godina nastaju, poput koreografa borbi i koordinatora intimnosti.
Riječi je bilo i o izazovima koprodukcija, kakvih je u duhu održivosti i podjele troškova sve više, a koja dolaze sa svojim specifičnim zahtjevima i organizacijskim zadacima. O svemu što treba znati, a ne treba raditi kada se više kazališta iz različitih zemalja udruži u velikoj koprodukciji kao što je, primjerice, "Životinjska farma" Alexandera Raskatova, u subotu su nam otkrili predstavnici Nizozemske nacionalne opere i baleta, Bečke državne opere, Finske nacionalne opere i Teatra Massimo iz Palerma.
Bilo je to, sve u svemu, savršeno mjesto za razmjenjivanje ideja i iskustava, umrežavanje te dogovaranje budućih suradnji i koprodukcija. A činjenica što su se te dvije manifestacije na kojima su sudjelovali predstavnici nekih od najvećih europskih i svjetskih opernih kuća, održale upravo u organizaciji Hrvatskog narodnog kazališta u Zagrebu, od velike važnosti za hrvatsku kulturu.
Dodana vrijednost ovog foruma jest i mogućnost predstavljanja naših umjetnika intendantima i ravnateljima, istaknula je intendantica HNK u Zagrebu Iva Hraste-Sočo, budući da su sudionici Artistic Administration and Producing Foruma dobili priliku prisustvovati i našim baletnim i opernim uspješnicama “Dyad 1929/Light through the fingers” i “Madama Butterfly” pod dirigentskom palicom šefa dirigenta Pier Giorgia Morandija
.
- Umjetnička izvrsnost navedenih predstava dodatna je mogućnost za afirmaciju i postizanje međunarodne vidljivosti kako Hrvatskog narodnog kazališta u Zagrebu tako i njegovih umjetnika – zaključila je intendantica.