Slatke šezdesete...

"Željeznica, selo, grad" u djelima Hovsepiana i Tudora

"Željeznica, selo, grad" u djelima Hovsepiana i Tudora
08.05.2011.
u 19:00
Zagrebačka Galerija Nova od 10. svibnja predstavlja izložbu "...željeznica, selo, grad" s djelima Hamleta Hovsepiana i Mladena Tudora
Pogledaj originalni članak

Zagrebačka Galerija Nova od 10. svibnja predstavlja izložbu "...željeznica, selo, grad" s djelima Hamleta Hovsepiana i Mladena Tudora. Kako se navodi u najavi, sučeljavaju se dvije umjetničke pozicije. Autori su djelovali na rubovima umjetničkog sustava, a čije razlike u radu, metodama i odnosu spram kulturnog konteksta trenutka međusobno osvjetljavaju specifičnost svakog umjetnika pojedinačno.

Izložba predstavlja intimističke filmove koje je 1970-ih Hamlet Hovsepian (rođen 1950.) snimao u osami Ašnaka, svog rodnog sela u blizini Jerevana, gdje i danas živi i radi, te fotografije koje je Mladen Tudor od kasnih 1950-ih snimao i objavljivao kao reporter dnevnih novina i magazina. Naslov izložbe, preuzet iz stiha poznate partizanske narodne pjesme "Da nam živi, živi rad!", upućuje na srodnosti paralelnih moderniteta i njihovo iščitavanje iz perspektive današnjeg post-tranzicijskog društvenog pejzaža. Od 1978. do 1980. Hovsepian je živio i radio u Moskvi, gdje se upoznaje s estetskom avangardom ruskog glavnog grada i održava prve izložbe. Nakon povratka u Armeniju njegov se rad temelji na životu u Ašnaku, mjestu koje je za njega istodobno i eksprimentalni laboratorij i sklonište od opresivnih društvenih normi.

Izbor radova Mladena Tudora (rođen 1935.) zahvaća niz novinskih fotografija izvorno nastalih tokom autorovog dugogodišnjeg fotožurnalističkog rada u redakcijama Vjesnika i Starta u razdoblju od pedesetih do kraja sedamdesetih godina. Društvenu zbilju autor dokumentira jezgrovitim prikazima situiranja likova-protagnosta u kontekstu koji ih socijalno određuje. Jednostavno nazivajući svoje fotografije prema mjestu i godini nastanka autor zadržava skroman i zgusnut format crno-bijele novinske fotografije. Tematski objedinjene prikazom različitih momenata procesa modernizacije socijalističkog društva, Tudorove fotografije pokazuju zamahe, ali i slijepe točke i krize tog projekta i njegovih često marginaliziranih protagonista.

Izložba "... željeznica, selo, grad..." dio je projekta "Slatke šezdesete". 

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.