KINESKA IZLOŽBA

"Zlatna žetva" kineske suvremenosti

01.10.2002.
u 00:00
UOČI KINESKOG NACIONALNOG PRAZNIKA 1. LISTOPADA OTVORENA IZLOŽBA NA ZAGREBAČKOM VELESAJMU Suvremena kineska likovna scena usporediva je s brojnim drugim sredinama na svijetu, mladi se kritički odnose prema kultu ličnosti i "kulturnoj revoluciji", dok se neki umjetnici oslanjaju i na tradicionalnu umjetnost
Pogledaj originalni članak

ZAGREB - Cjelokupna suvremena kineska izložba "Zlatna žetva" otvorena je sinoć u Kineskom paviljonu i Paviljonu 19 na Zagrebačkom velesajmu. Uoči kineskog nacionalnog praznika 1. listopada pa sve do 29. prosinca ove godine posjetitelji će moći i sami svojom prisutnošću kreirati neke interaktivne radove, te uspoređivati 130 najnovijih djela kineskih umjetnika s područja slikarstva, kiparstva, fotografije, videa i multimedije, s umjetničkim kretanjima ostatka svijeta. Na inicijativu Ante Sorića staru nekoliko godina, izložbu su u vrlo kratkom roku realizirali kustosi Muzeja suvremene umjetnosti uz potpuru Gradskog ureda za kulturu grada Zagreba i kineskoga Ministarstva kulture. Pokroviteljica "Zlatne žetve" je gradonačelnica Zagreba Vlasta Pavić.

Prema riječima kustosa izložbe s hrvatske strane Mladena Lučića, koji potpisuje izložbu zajedno s kineskim kustosom Fan Di"anom, ovaj postav, sada u cijelom svom obujmu, pokazuje kako su mladi kineski umjetnici sve više slični svim ostalim svjetskim likovnjacima, uz vrlo živu scenu koncentriranu u gradovima Pekingu i Šangaju. Tradicionalna kineska umjetnost tek je okosnica koja pruža mogućnost odmaka, naglašavanja vrijednosti baštine koja se može dobro uklopiti u sasvim novi kontekst, s novom porukom. Ovaj postav u dva velesajamska prostora podijeljen je u četiri cjeline: Svijet i metafora, Povijest i sjećanje, Stvarnost i Predstavljanje, Mediji i komunikacija.

Umjetnik Cheng Shaxing svojim je boravkom u Zagrebu ostvario izuzetan rad "kućni pejsaž" gdje je tradicionalnu kinesku obitelj usporedio sa zagrebačkom, a tu veliku instalaciju darovat će nakon izložbe zbirci Muzeja suvremene umjetnosti. Najpoznatiji sudionik zagrebačke izložbe je sada već pokojni Chen Zhen, koji je prije dvije godine održao u Zagrebu, kako se kasnije pokazalo, svoju posljednju svjetsku izložbu.

Mladi umjetnik Liang Shuo iz Pekinga komentira duhovito svakodnevni život i hijerarhiju u stilu "jedan nadzire, troje radi" poigravajući se i izgledom figura.

Dorotea Jendrić

Pogledajte na vecernji.hr