Stručnjaci prehrambene industrije dobro znaju da je najbrži put do potrošača kroz oči, a ne kroz želudac, tvrdi Katie Rickel, klinička psihologinja iz Structure Housea.
U supermarketima proizvođači mame kupce ambalažom, naljepnicama "zdrava hrana" i prividno sniženim cijenama proizvodima, dodaje Rickel.
Rezultat toga su nam puna kolica namirnica i proizvoda, a neke od njih zasigurno niste imali u planu kupiti prije ulaska u supermarket.
1. Isticanje
Amerikanci nisu dovoljno informirani o tome koji su sastojci zdravi, a koji ne, pa kupce mame "jednostavnim trikovima" poput naljepnica na kojima istaknu da proizvod ima 0 g masnoća. Prema tome moglo bi se lako zaključiti da taj proizvod ulazi u skupinu zdravih namirnica, ali ostaje prikriveno da taj proizvod, primjerice, sadrži veliku količinu soli ili kalorija.
2. Mirisi
Možete li odoljeti mirisu svježe pečenog kruha? Nije slučajno da osjetite te predivne mirise iz pekarnice. Oni vas čine bolje raspoloženima, ali i gladnijima te vas mame da kupite te slasne, svježe proizvode. Istraživanje objavljeno u časopisu Journal of American Medical Association Internal Medicine pokazalo je da su gladni kupci kupuju više kalorija, ali ne nužno i više hrane.
3. 'Povoljnija' kupovina
Velika pakiranja više ne privlače kupce kao prije. Sada će vašu pozornost uloviti natpisima i raznim akcijama poput : "Plati jedan, drugi dobiješ besplatno" ili " uz hamburger besplatni pomfrit". Iako znamo da brza hrana nije zdrava za nas, ako vam netko da besplatne krumpiriće, sigurno ćete kupiti i hamburger, kaže Molly Reynolds, direktorica marketinga u agenciji Lucid Public Relations u Los Angelesu.
Foto: Thinkstock
Uvjerenje da ste prošli zaista jeftino dodatno daju razni kuponi za popust, tvrdi. Ali zar vam zaista trebaju dva dupla cheeseburgera za obrok?
4. Bez glutena
Posljednje vrijeme postalo je "popularno" jesti namirnice bez glutena u svrhu očuvanja zdravlja, čak i ako niste alergični na gluten. Stoga proizvođači sada na tržištu nude sve više proizvoda označenih " bez glutena", a to znači da su ti proizvodi prepuni šećera, bijele riže i sl., tvrdi Audrey Darrow, predsjednica Earth Source Organics.
5. Redovi na blagajnama
Nerijetko su u supermarketima sve duži redovi pa se odaje dojam da kod nas i nije takva kriza. No, za duge redove nerijetko je "kriva" i marketinška strategija. Ako čekate u redu, pročitali ste sve naslove novina koje vas okružuju, odmjerili osobu ispred sebe do najmanjih detalja, ostaje vam nakon toga potražiti što još možete kupiti na policama koje se nalaze pored vas: žvakaće gume, čokoladice i ostale nezdrave sitnice koje su vam nadohvat ruke da ih dosegnete i stavite na hrpu s ostalim proizvodima koje ste kupili.
Marketinški stručnjaci su "majstori psihologije", a nije iznimka niti kada se radi o marketingu kada je hrana u pitanju i nije im problem predvidjeti za čim ćemo posegnuti i kada, kaže Reynolds za iVillage. "Oni su svjesni trikova pomoću kojih su uvijek ispred nas!"
>>Masna pizza koju ste upravo smazali urezuje se u DNK i mogla bi naškoditi vašoj nerođenoj djeci
stim junk foodom mi idu vise svi na zivce, ja se pitam sto je nezdravo u hamburgeru pa pogledajte koliko raznolike hrane ima u jednom hamburgeru i povrca i zitarica i mesa i sira di ces zdravije od toga kompletan obrok