Često odlazite u restorane? Možda mislite da ste iskusni i da se ne date lako prevariti i navući na kupnju preskupih jela, no postoji niz načina na koje restorani mogu utjecati na goste da potroše više novca. YouTube-kanal SciShow Psych naveo je neke od njih.
Delboeufova iluzija - prema ovom načelu, dva identična kruga mogu djelovati različito ako su oko njih nacrtani krugovi različitih veličina. Restorani se tim trikom koriste kad odlučuju o veličini tanjura. Restorani tako mogu, ako žele da im gosti naruče više hrane, koristiti veće tanjure kako bi porcije izgledale manje i kako bi se gostima činilo da i nisu tako siti.
Uklanjanje valuta - neki restorani iz jelovnika uklanjaju oznake valuta - npr., umjesto 100 kn napisat će samo 100. Vjeruje se da to potiče goste da više troše jer manje razmišljaju o novcu.
Zaobljene čaše - ljudi brže piju pivo iz zaobljenih čaša nego iz ravnih jer naši mozgovi procjenjuju količinu preostale tekućine na temelju razine u čaši. Kod zaobljenih čaša može vam se činiti da ste popili tek pola piva, ali ste zapravo popili i više. A što više pijete, to ćete prije naručiti još jedno piće.
Visoke čaše - upotrebom visokih čaša može se stvoriti iluzija da je u njima više tekućine u odnosu na niske i široke čaše.
Pametna upotreba oblika - simbolizam oblika može utjecati na percepciju okusa određenih stvari. Naime, zaobljenost se povezuje sa slatkoćom, a uglatost s gorčinom. Tako restoran može učiniti da vam kolač djeluje slađe ako je komad okruglog oblika umjesto uglatog.
Prijenos osjetila - prema ovom načelu, ljudi svojstva posuđa koje koriste prenose na samu hranu. Na primjer, ako je posuđe teže, može nam se činiti da je hrana kvalitetnija. Upitajte se - jeste li impresionirani hranom ili samo posuđem?
Umjetnička prezentacija - mnogima se hrana čini ukusnijom ako izgleda ljepše, nije to nikakva tajna. Kad idući put budete u restoranu, upitajte se plaćate li hranu ili izgled.
Opisi - neki restorani koriste evokativne opise na jelovnicima kako bi primamili goste da naruče određena jela.
gdje samo nađete te gluposti...