Zanimljive fore

8 načina kako restorani tjeraju goste da više troše

Foto: Thinkstock
Foto: Duško Marušić/Pixsell
restoran
Foto: Slavko Midžor/PIXSELL
restoran
Foto: James Glossop/News Syndication/PIXSELL
pivo
Foto: Slavko Midžor/PIXSELL
restoran
Foto: Marko Jurinec/PIXSELL
tanjur
Foto: Slavko Midžor/PIXSELL
restoran
Foto: Sanjin Strukić/PIXSELL
sarma
Foto: Duško Marušić/Pixsell
restoran
19.12.2017.
u 17:15
Evokativni opisi te oblici čaša i porcija samo su neki od načina
Pogledaj originalni članak

Često odlazite u restorane? Možda mislite da ste iskusni i da se ne date lako prevariti i navući na kupnju preskupih jela, no postoji niz načina na koje restorani mogu utjecati na goste da potroše više novca. YouTube-kanal SciShow Psych naveo je neke od njih.

Delboeufova iluzija - prema ovom načelu, dva identična kruga mogu djelovati različito ako su oko njih nacrtani krugovi različitih veličina. Restorani se tim trikom koriste kad odlučuju o veličini tanjura. Restorani tako mogu, ako žele da im gosti naruče više hrane, koristiti veće tanjure kako bi porcije izgledale manje i kako bi se gostima činilo da i nisu tako siti.

Uklanjanje valuta - neki restorani iz jelovnika uklanjaju oznake valuta - npr., umjesto 100 kn napisat će samo 100. Vjeruje se da to potiče goste da više troše jer manje razmišljaju o novcu.

Zaobljene čaše - ljudi brže piju pivo iz zaobljenih čaša nego iz ravnih jer naši mozgovi procjenjuju količinu preostale tekućine na temelju razine u čaši. Kod zaobljenih čaša može vam se činiti da ste popili tek pola piva, ali ste zapravo popili i više. A što više pijete, to ćete prije naručiti još jedno piće. 

Visoke čaše - upotrebom visokih čaša može se stvoriti iluzija da je u njima više tekućine u odnosu na niske i široke čaše.

Pametna upotreba oblika - simbolizam oblika može utjecati na percepciju okusa određenih stvari. Naime, zaobljenost se povezuje sa slatkoćom, a uglatost s gorčinom. Tako restoran može učiniti da vam kolač djeluje slađe ako je komad okruglog oblika umjesto uglatog.

Prijenos osjetila - prema ovom načelu, ljudi svojstva posuđa koje koriste prenose na samu hranu. Na primjer, ako je posuđe teže, može nam se činiti da je hrana kvalitetnija. Upitajte se - jeste li impresionirani hranom ili samo posuđem?

Umjetnička prezentacija - mnogima se hrana čini ukusnijom ako izgleda ljepše, nije to nikakva tajna. Kad idući put budete u restoranu, upitajte se plaćate li hranu ili izgled.

Opisi - neki restorani koriste evokativne opise na jelovnicima kako bi primamili goste da naruče određena jela.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 3

MO
modovisisajteMaraschino
21:22 19.12.2017.

gdje samo nađete te gluposti...

DU
Deleted user
21:50 19.12.2017.

Jedem sendvić sa podrigušom ispred trgovine tako da ovo ne utječe na mene