ČUDESAN SVIJET KAVE

Aroma koju obožavamo: Čudesan put kave iz različitih krajeva svijeta u naše šalice

Foto: Barcaffè
Barcaffè
Foto: Barcaffè
Barcaffè
Foto: Barcaffè
Barcaffè
Foto: Barcaffè
Barcaffè
Foto: Barcaffè
Barcaffè
Foto: Barcaffè
Barcaffè
Foto: Barcaffè
Barcaffè
Foto: Barcaffè
Barcaffè
Foto: Barcaffè
Barcaffè
10.06.2019.
u 15:51
Barcaffè nam je otvorio vrata svoje tvornice kave u Izoli i uveo nas u čarobni aromatični svijet proizvodnje i pripreme kvalitetne kave, a njihovi stručnjaci objasnili su nam kada trebamo vratiti espresso u kafiću
Pogledaj originalni članak

Već u samom dvorištu na ulazu u tvornicu Barcaffèa u Izoli, miris morskog zraka miješa se s neodoljivim mirisom kave. „Kava je nešto što s nama ide kroz život i jedan je od top tri mirisa na svijetu - uz svježe pečeni kruh i slaninu, tu je miris kave“, komentira radijska voditeljica Ivana Mišerić i brand ambasadorica Barcaffèa.

Foto: Barcaffè
Barcaffè

„Barcaffè je dio Atlantic Grupe i prema podacima agencije za istraživanje tržišta, najjači brend na slovenskome tržištu, ali i najveći proizvođač kave u regiji i jedan od najvećih u Europi“, istaknuo je Andrej Bele, generalni direktor Strateškog poslovnog područja kave Atlantic Grupe. Atlantic Grupa u regiji ima četiri pržionice, pa osim ovdje u Izoli, kava se proizvodi u pržionicama u Beogradu, Skopju i Bijeljini. Ukupno, sve četiri pržionice prerade čak 29 tisuća tona sirove kave kojim opskrbljuje cijelu regiju. „U Sloveniji naš tržišni udio iznosi oko 70 posto, ali sve više rastemo i u Hrvatskoj, pa je tako količina isporučene kave u pet godina s 388 tona narasla na 1700 tona“, objašnjava Bele.

„Što je za sve nas kava? Kava je druženje, kava je razgovor, kava je socijalizacija, mali predah za sebe, a s druge strane i punjenje energijom. I kada razmišljamo o kavi vjerojatno  svatko ima neku svoju viziju što ta kava jest.

Foto: Barcaffè
Barcaffè

Na kraju krajeva, sve velike veze, prijateljstva, ljubavi obično započnu s tim jednim pozivom: Kad ćemo na kavu?“ kaže Lejla Dautović Čaić, direktorica marketinga Strateškog poslovnog područja kava u Atlantic Grupi. U proizvodnji koriste najbolju sirovu kavu koju, kako kažu, kupuju na samom izvoru. „Svake godine odlazimo u Brazil, a kavu nabavljamo i iz Kolumbije, Burundija, Indije. Na licu mjesta radi se kušanje kave i tek nakon ispitivanja zadovoljava li sirova kava naše standarde kvalitete, uzorke pržimo i testiramo u laboratoriju i senzorskom analizom. Ako kava zadovoljava sve parametre kvalitete, dogovara se isporuka, a kava se u jutenim vrećama od po 60 kg ukrcava na brod kojim dva mjeseca putuje do luke Kopar. Jednom kada stigne, ponavljamo postupak testiranja kvalitete u samoj luci. Treći put kontroliramo kvalitetu u trenutku kada nam kava stigne u tvornicu“, objašnjava Krešo Marin, direktor razvoja i kvalitete. Kako izgleda sam proces kušanja kave? Prije kušanja, nepce se treba 'pročistiti'; pa prije kušanja kave treba pojesti nešto neutralnog okusa, primjerice dvopek i usta treba isprati vodom. Kod kave nije samo važna kvalitetna sirovina i mješavina. Pravilna priprema kave itekako je važna da bismo dobili savršeni gutljaj čistog užitka.

Ako nema kreme, slobodno vratite espresso

Kvalitetno pripremljen espresso prepoznajete po kremi koja bojom, gustoćom, aromom i mirisom mora probuditi sva naša osjetila. „Espresso koji nema kreme slobodno vratite i zatražite novi jer ispravno pripremljen espresso mora na vrhu imati gustu kremu koja nosi glavninu arome kave. Ta krema mora imati punu boju i pravu teksturu. Ako kreme nema, za to je često kriva pogrešna priprema kave, a ne sama kava“, objašnjava barist Barcaffèa Gašper Trpin, koji nas je uveo u zanimljivi svijet pripreme savršenog espressa.

„Arabica i robusta koje koristimo u našim mješavinama, najraširenije su botaničke vrste kave, a međusobno se na jeziku mogu razlikovati po tome što je arabica nježnija, manje gorka, i njezina aroma podsjeća na orašaste plodove i agrume, ali sadrži i manje kofeina. Robusta je nešto gorča, trpkija“, pojašnjava Gašper dok nam priprema espresso. Također, nije slučajno da je šalica za espresso jajastog oblika.

Foto: Barcaffè
Barcaffè

Upravo takav oblik šalice omogućuje više kreme od šalica koje imaju ravno dno. „U jednom radnom danu preradimo približno 30 tona kave. Ponekad to znači da pržionica radi u tri smjene kako bi se zadovoljila potražnja“, objašnjava direktor proizvodnje Dušan Poberaj, koji nas je proveo po samom pogonu pržionice. Da bismo uopće mogli ući u pržionicu potrebno je navući zaštitna odijela i kape za kosu kako bi higijena ostala na najvišem nivou.

Foto: Barcaffè
Barcaffè

Cjelokupni tehnološki postupak je zatvoren i automatiziran, postupak prerade vodi se računalno, pa kavu zapravo i ne vidite sve dok se ne pojavi prepoznatljivo snažno ružičasto, odnosno magenta pakiranje kave na proizvodnoj traci. Najprodavaniji Barcaffèov proizvod je mješavina svježe mljevene i pržene kave - Barcaffè Classic. Za ljubitelje stopostotne arabike, osmišljene su linije Barcaffè Selection, te Barcaffè Single Origin. Osim svježe mljevene kave Barcaffè je prepoznat i u HORECA segmentu u kojem nudi vrhunske espresso proizvode: Tradizione, Fantasia, Maestoso, Divino te bezkofeinsku mješavinu Barcaffè Dekofe. Svježe mljevenu i espresso kavu nadopunjuju i linije instant napitaka Barcaffè Capuccino, te inovativni proizvodi poput kave u kapsulama te linije Black'n'Easy za jednostavnu pripremu turske kave iz vrećice.

Sadržaj nastao u suradnji s Barcaffèom

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr