Na putovanju ste u gradu u kojem se nalazite po prvi puta i nakon cjelodnevnog šetanja želite kušati odličnu lokalnu hranu. Ovo često i nije jednostavan zadatak. Iako postoji pregršt online servisa koji nude preporuke za hranu, popularni TripAdvisor pa i komentari na Googleovim kartama lako vas mogu zavarati.
Uostalom, komentari korisnika često su kontradiktorni pa više ne znate kome vjerovati, a koji je komentar plaćen ili napisan u afektu. No, to bi sve mogao promijeniti projekt TasteAtlas, hrvatski startup koji je postao prvi svjetski digitalni atlas za autohtonu hranu. TasteAtlas nije još jedan popis restorana, nego je vodič koji otkriva najbolja jela koja su specifično vezana za određenu sredinu.
Ovaj projekt pokrenuo je Matija Babić, osnivač portala Index, a posljednjih tjedana bilježi veliku zainteresiranost svjetskih medija.
- Ključna je informacija da je ovo prvi svjetski atlas hrane. Zato je zanimljiv stranim medijima. To nije još jedan vodič po restoranima. Deseci stranih medija su objavili članke o TasteAtlasu. Pred nama je puno posla, kroz godinu dana ću ozbiljno vidjeti do kud smo došli s brojkama. Do tad je samo bitno raditi. Ovo je tek početak projekta, no recepcija medija i onih koji vole hranu je odlična. To nije jamstvo uspjeha projekta, ni blizu, ali daje određeni optimizam, priča nam Matija Babić, koji je unatoč pohvalama oprezan u predviđanju uspjeha na široj sceni:
- Šanse nisu velike za stvarni uspjeh na globalnom trzistu, ali na dobrom smo putu. Iako je web na engleskom, daleko najviše o TasteAtlasu se piše u španjolskim i južnoameričkim medijima, gotovo svi jači mediji su pisali o nama - od Vanguardie do Clarina, dok smo američkim medijima za sad, s izuzetkom Mashablea i Chivea, prilično nezanimljivi. No zato nas je razveselilo što je američka učiteljica iz Teksasa objavila na Twitteru kako joj je TasteAtlas ušao u nastavni program, a za dozvolu za korištenje nas je tražila i profesorica s jednog sveučilista - javlja Babić, koji je otkrio i jedno jelo koje ga je ugodno iznenadilo, iako je prvotno bio skeptičan:
- Zamorčići su dobri. Sve je dobro ako se dobro pripremi. Ideja putovanja treba biti upoznavanje svijeta, pa i kroz hranu. A to nećes raditi tako da u Peruu jedeš McDonalds nego zamorčiće - otkriva Babić.
A za magazin TimeOut istaknuo je i najčudniji lokalni specijalitet na TasteAtlasovoj listi - 'hodajući' sir casu marzu.
- Zovu ga tako jer su unutra milijuni živih crva. Na Sardiniji sam probao jednu vrstu takvoh sira. Talijani su ludi, ali nitko ne kuha tako dobro kao ono pa im možemo oprostiti hodajući sir - rekao je Babić za TimeOut.
Iz Hrvatske preporučuje štrukle, kulen, riblju juhu gregadu i brudet. Servis za sada funkcionira kao web stranica TasteAtlas.com, a aplikacije za mobitele u planu su za sljedeću godinu. Jela možete pretraživati po kategoriji, regiji ili zemlji. Ukucajte Croatia i dobit ćete najbolja lokalna jela sa slikama i lokacijama/restoranima koje ih najbolje pripremaju.
Recenzije jela i sav sadržaj ne unosi bilo tko, kako to zna biti na internetu, nego stručni TasteAtlasovi autori i urednici.
- Evo tri godine to rade. Želimo imati 100% provjerene i istražene informacije, ne "user generated bullshit". Na TasteAtlasu radi 30-ak ljudi, svi natječaji su bili internacionalni i objavljeni na međunarodnim platformama za poslove, suradnici su iz raznih dijelova Europe, a imamo i kolegu iz Azije - pojasnio je Matija rad TasteAtlasa.
Supernamirnice koje trebate imati u svom domu
Kad već pišete 'profesionalno' kao matija babić onda je uredu da ga i reklamirate kao i šprajca što dižete u nebesa.