Bangkok, London i Pariz su najposjećenije destinacije u svijetu po broju međunarodnih posjetitelja prema rezultatima godišnje analize Mastercard Global Destination Cities Index koja donosi popis 162 najposjećenija svjetska grada. U svijetu kojeg karakterizira porast nacionalizma, međunarodna putovanja imaju sve veći značaj - razbijaju barijere, šire horizonte i imaju pozitivan utjecaj na rast gospodarstva. Vodeći gradovi svoju poziciju mogu zahvaliti idealnoj kombinaciji biznisa i razonode te snažnih lokalnih kultura.
Azijske i europske metropole i dalje najposjećenije
Mastercard Index ne predstavlja samo popis najposjećenijih turističkih destinacija nego nudi puno dublju analizu te prognozu rasta za 2018. koja se temelji na broju posjetitelja i potrošnji u prošloj godini. Analiza po prvi puta donosi i pregled prosječnog trajanja boravka te iznosa dnevne potrošnje turista.
Pozitivni gospodarski tokovi utjecali su i na porast međunarodnih putovanja. Tako ljestvica 10 najposjećenijih destinacija u 2017. pokazuje rast broja posjetitelja u gotovo svim top destinacijama. Iznimka je jedino južnokorejski Seul koji je doživio pad. Prognoza za 2018. ukazuje na nastavak pozitivnog trenda u svih deset destinacija, s tim da Istanbul očekuje najveći rast broja posjetitelja – od gotovo 20 posto. S oko 20 milijuna međunarodnih posjetitelja koji su prenoćili Bangkok ostaje na vrhu ljestvice i projekcije rasta za 2018. pokazuju da će ga neki drugi grad teško nadmašiti. Zanimljivo je da su posjetitelji skloni ostati u Bangkoku 4,7 noći i prosječno dnevno potrošiti 173 američkih dolara.
Cjelokupna ljestvica 10 najposjećenijih destinacija:
|
Broj međunarodnih posjetitelja u 2017. koji su prenoćili |
Prognoza za 2018. |
Prosječna dužina boravka (broj noći) |
Prosječna potrošnja po danu (USD) |
Bangkok |
20,05 milijuna |
9,6% |
4,7 |
173 |
London |
19,83 milijuna |
3,0% |
5,8 |
153 |
Pariz |
17,44 milijuna |
2,9% |
2,5 |
301 |
Dubai |
15,79 milijuna |
5,5% |
3,5 |
537 |
Singapur |
13,91 milijuna |
4,0% |
4,3 |
286 |
New York |
13,13 milijuna |
4,1% |
8,3 |
147 |
Kuala Lumpur |
12,58 milijuna |
7,5% |
5,5 |
124 |
Tokio |
11,93 milijuna |
1,6% |
6,5 |
154 |
Istanbul |
10,70 milijuna |
19,7% |
5,8 |
108 |
Seul |
9,54 milijuna |
6,1% |
4,2 |
181 |
Različita potrošnja u različitim destinacijama
Razlike postoje i kad je riječ o iznosima koje posjetitelji potroše tijekom svog boravka. Dubai je i dalje predvodnik ljestvice destinacija prema iznosu potrošnje posjetitelja koji su prenoćili te tako u prosjeku dnevno troše čak 537 američkih dolara. U ljestvicu top 10 destinacija po ukupnoj potrošnji međunarodnih posjetitelja u 2017. godini ušla je i Meka u Saudijskoj Arabiji koja se nalazi na drugom mjestu te Palma de Mallorca u Španjolskoj i tajlandski otok Phuket. Od najposjećenijih gradova, turisti najmanje po danu potroše u Istanbulu i to prosječno 108 američkih dolara.
|
Ukupna potrošnja posjetitelja u 2017. (USD) |
Prognoza za 2018. |
Prosječna potrošnja po danu (USD) |
Dubai |
$ 29,70 milijardi |
7,8% |
537 |
Meka |
$ 18,45 milijardi |
7,4% |
135 |
London |
$ 17,45 milijardi |
13,7% |
153 |
Singapur |
$ 17,02 milijardi |
7,4% |
286 |
Bangkok |
$ 16,36 milijardi |
13,8% |
173 |
New York |
$ 16,10 milijardi |
4,1% |
147 |
Pariz |
$ 13,05 milijardi |
16,0% |
301 |
Palma de Mallorca |
$ 11,96 milijardi |
16,2% |
220 |
Tokio |
$ 11,91 milijardi |
7,8% |
154 |
Phuket |
$ 10,46 milijardi |
12,6% |
239 |
„Međunarodna putovanja ključna su za gospodarstva brojnih gradova, a obogaćuju živote lokalnih stanovnika te samih turista. Ljestvica je podignuta visoko i gradovi moraju biti inovativni kako bi posjetiteljima pružili nezaboravan i autentičan doživljaj“, rekao je Miguel Gamiño Jr., izvršni potpredsjednik za razvoj inovativnih urbanističkih rješenja u kompaniji Mastercard. „Usko surađujemo s gradovima širom svijeta kako bismo osigurali razvoj tehnologije i pozitivno utjecali na način na koji privlače turiste, a pritom očuvali izvorni duh gradova koji ih čini posebnim“.
Mastercard i suradnja s gradovima
Bez obzira posjećuju li ljudi gradove poslovno ili zbog razonode, Mastercard surađuje s velikim brojem partnera, uključujući tijela turističkih zajednica, urbaniste, banke i trgovce u:
-
Identificiranju i rješavanju urbanističkih izazova putem skalabilnih rješenja u digitalnoj inkluziji i gospodarskom razvoju. Mastercard je nedavno pokrenuo globalnu platformu City Possible za gradove, istraživačke institucije i organizacije iz privatnog sektora kako bi riješili zajedničke izazove kroz suradnju.
-
Pojednostavljenju pristupa ključnim urbanim uslugama kao što je javni prijevoz; u više od 100 gradova (ta brojka raste) posjetitelji i lokalno stanovništvo mogu koristiti svoju beskontaktnu Mastercard® karticu za pristup vlakovima i autobusima.
-
Pomaganju ljudima da putuju svijetom bez opterećivanja te pruža besprijekorno planiranje, pogodnosti i povezivost na odredištu i bezbrižno prihvaćanje na milionima lokacija širom svijeta.
-
Stvaranju jedinstvena iskustva u gastronomiji, zabavi i kupnji u 42 Priceless Cities širom svijeta, uključujući Bangkok, London, Pariz i brojna druga mjesta.
Informacije o studiji Mastercard Global Destination Cities Index
Mastercard Index of Global Destination Cities rankira gradove s obzirom na broj međunarodnih posjetitelja koji su prenoćili u gradu i prekograničnu potrošnju tih posjetitelja u gradovima u 2017. godini te ujedno daje procjenu broja posjetitelja za 2018. Za tu su analizu korišteni javni podaci o noćenjima međunarodnih posjetitelja i njihova prekogranična potrošnja u svakom od 162 grada. Prognoze se temelje na ponderiranom prosjeku turističkih prognoza na nacionalnoj razini i stvarnim mjesečnim podacima za 2018. na razini destinacije koji su dostupni do zadnjeg mjeseca prije objavljivanja. Index i prateći izvještaji ne temelje se na Mastercardovim podacima o transakcijama.