Prvog lipnja na talijanskom tržištu pojavit će se novi magazin – Orizzonti Travel. Hrvatski je to proizvod iza kojeg stoji Damjana Domanovac, uspješna poslovna žena koja je od svoje ideje napravila itekakav biznis.
Njezinu franšizu za specijalizirani magazin o putovanjima dosad su kupili već u sedam europskih zemalja, a u tijeku su pregovori s Kinom. Izlaz na kinesko megatržište mogao bi biti, što se kaže, kruna rada. A taj rad počela je skromno ali entuzijastično još prije 19 godina kada je pokrenula magazin o vjenčanjima.
Raskošno tematsko izdanje pronašlo je svoju publiku pa je četiri godine zatim organizirala i prvi Sajam vjenčanja koji je danas standardno događanje u velikim dvoranama i s nizom izlagača. Cijeli “vjenčani paket” Damjani Domanovac na vrata je doveo jakog investitora kojemu je 2008. godine prodala koncept.
– Dobila sam financijski vjetar u leđa za uhodavanje tada već postojećeg magazina Putovanja za dvoje, za koji smo procijenili da ga ne treba prodavati jer premalo vrijedi. I na sreću, nismo se prevarili. Možda će nekima čudno zvučati da smo se prošli mjesec vratili iz Chicaga, gdje je bio najveći američki sajam turizma IPW i gdje nam je prišao jedan veliki meksički izdavač i, evo, sada pregovaramo i o tom tržištu – opisuje svoj posao ova izvoznica kojoj su putovanja sastavni dio posla i života.
Česta odvojenost
Kao majci sedmogodišnje Eve to joj često ne pada lako, no tješi je, kaže, što zna da nakon razdoblja konstantnih putovanja slijede mjeseci kad je kod kuće ili na obiteljskom putovanju. Često, nastavlja, spoji i poslovno s obiteljskim putovanjem te joj je to zapravo postalo nemoguće i odvojiti.
– Ema je potpuno svjesna našeg posla i čestog izbivanja pa joj se zajedničkim putovanjima trudimo nadoknaditi vrijeme koje je provela bez nas – kaže direktorica koja je šefica i svojem suprugu Tomislavu. On je, naime, urednik fotografije u magazinu tako da, osim što zajedno rade u zagrebačkom uredu, i na reportaže po svijetu putuju zajedno. A zaslužan je i za prodaju jedne franšize, one u Srbiji.
– Pomogao je zavezati jedrilicu jednom gospodinu koji ga je potom počastio pićem i u razgovoru mu rekao da baš ima kolegu koji bi mogao biti zainteresiran za naš magazin. Taj nas je kolega nakon nekog vremena nazvao: čekali smo avion u Los Angelesu i razmišljali trebamo li se javiti na nepoznat broj. Sva sreća, javili smo se. Zatim su uslijedile nove franšize: Francuska, Njemačka, Italija, sve u nekim neobičnim okolnostima, ali sada smo već na to i navikli – opisuje Damjana Domanovac koja je dobro procijenila da bi uspjeh mogla ostvariti kroz – hobi. – Netko će pronaći vrijeme za vrtlarenje, netko za kuhanje, a nekome su strast putovanja – objašnjava svoju poslovnu filozofiju.
Damjana Domanovac na Karibima, privatni album
– Svima njima zajedničko je da su to istinski poklonici svojih hobija ili interesa i da vjerno prate tu tematiku. Upravo je u tome i naš uspjeh.
Filmski scenarij
A vjera u uspjeh bila je poljuljana više no jednom. Pokrenuti i održati posao u Hrvatskoj nikomu nije lako, a k tome još zaraditi i, dodali bismo, vidjeti svijeta, zvuči kao filmski scenarij.
– Ako danas krećete s nečim što je novo, neprovjereno, za što ne znate kako će publika reagirati, to je veći financijski rizik. Franšizni proizvodi već su se dokazali na nekim tržištima i nema razloga da ih ne prihvate i drugi. Možda je naša prednost i to što dolazimo s malog hrvatskog tržišta s urođenim “hendikepom” da nismo dovoljno dobri za zapadnu Europu. Zato se trudimo i dvaput više i na kraju ispadne da se na zapadu dive upravo proizvodima koji dolaze s istoka. To se i nama dogodilo! – poručuje Damjana koja se upravo zbog tog, kako ga je nazvala, hendikepa često susretne sa situacijama gdje mora objašnjavati da je to hrvatski izum na stranim jezicima, a ne obratno.
Foto: Robert Anić/Pixsell
No taj kompleks na kraju je dobrodošao jer ova žena doista može reći da je izgradila posao, karijeru i k tomu još u njemu uživa.
– Bitno je vjerovati u to što radite i raditi srcem – poručuje.
>>Sonja Manojlović: Ne određuju me poslovi koje radim. Ja određujem njih!
>>Gorim na poslu kako bih opstala u zemlji u kojoj se ne cijene ni kvaliteta ni znanje