Pravilo 1. Nemojte vikati
Ako počnete vikati, pravi problem će postati sve dalji i nakon nekog vremena nećete znati zašto se svađate. Ako druga osoba počne vikati, smirite se i nemojte dodavati ulje na vatru.
Pravilo 2. Uvijek započnite i završite razgovor tvrdnjom da vam je stalo do te osobe
Nikad ne podcjenjujte snagu i važnost podsjećanja druge osobe da vam je do njih stalo i da vjerujete u njih.
Pravilo 3. Budite otvoreni prema ideji da ste pogriješili, iako ste sigurni da niste
Ljudi se rijetko kad uzrujaju bez razloga. Uvijek postoji mogućnost da je netko s kime ste se posvađali u pravu.
Pravilo 4. Nemojte generalizirati
Ako spominjete ponašanje druge osobe, nemojte govoriti općenito, već budite precizni i spomenite samo konkretne primjere. Ako počnete generalizirati, samo ćete potaknuti obrambeni stav, ali ako se fokusirate na konkretne primjere, možda će shvatiti da je pogriješio/la.
Pravilo 5. Uvijek se prvi ispričajte
Iako želite čekati da se druga strana prva ispriča, potrudite se biti \"veća osoba\". Ako se ispričate prvi, dajete do znanja da vam nije važno tko je u pravu i da se želite pomiriti.
Pravilo 6. Otkrijte što je ispravno, a ne tko je u pravu
Dok razmišljate o tome što se dogodilo, probajte se odmaknuti od situacije i vidjeti ispravno i krivo samo na temelju činjenica, ne osjećaja, kao da se radi o drugima, a ne o vama.
Pravilo 7. Nemojte psovati
Kao i vikanje, to je odmicanje od pravog razloga svađe. Druga osoba neće čuti što pričate, već samo vaše psovke. S vremenom će vas prestati slušati.
Pravilo 8. Ne vrijeđajte
Ako nekoga nazivate pogrdnim imenima, to se pretvara u potpuno novu sferu konflikta. Probajte se smiriti i misliti o pravom razlogu svađe i načinu rješavanja.
Pravilo 9. Podsjetite se da se i druga strana želi pomiriti
Vjerojatno se osjećate kao da vas druga osoba ne sluša i kao da je nije briga za vašu stranu priče. Da se ne želi pomiriti, ne bi se ni svađali s vama.
Pravilo 10. Ne očekujte da vas netko ispuni kao osobu
Pokušajte shvatiti da nitko ne može ispuniti praznine u vašem životu, koliko god vi to željeli. Nemojte očekivati nemoguće stvari od ljudi.
Zapamtite, ako se svađate s nekiim, to znači da vam je stalo do te veze. Inače biste se samo ignorirali i otišli.
Pravilo 1. Nemojte vikati
Ako počnete vikati, pravi problem postat će sve dalji i nakon nekog vremena nećete znati zašto se svađate. Ako druga osoba počne vikati, smirite se i nemojte dodavati ulje na vatru.
Pravilo 2. Uvijek započnite i završite razgovor tvrdnjom da vam je stalo do te osobe
Nikad ne podcjenjujte snagu i važnost izjave da vam je stalo do druge osobe i da vjerujete u nju.
Pravilo 3. Budite otvoreni prema ideji da ste pogriješili, iako ste sigurni da niste
Ljudi se rijetko kad uzrujaju bez razloga. Uvijek postoji mogućnost da je netko s kime ste se posvađali u pravu.
Pravilo 4. Nemojte generalizirati
Ako spominjete ponašanje druge osobe, nemojte govoriti općenito, već budite precizni i spomenite samo konkretne primjere. Ako počnete generalizirati, samo ćete potaknuti obrambeni stav, ali ako se fokusirate na konkretne primjere, možda će shvatiti da je pogriješio/la.
Pravilo 5. Uvijek se prvi ispričajte
Iako želite čekati da se druga strana prva ispriča, potrudite se biti \"veća osoba\". Ako se ispričate prvi, dajete do znanja da vam nije važno tko je u pravu i da se želite pomiriti.
Pravilo 6. Otkrijte što je ispravno, a ne tko je u pravu
Dok razmišljate o tome što se dogodilo, pokušajte odmaknuti se od situacije i sagledati što je ispravno, a što pogrešno samo na temelju činjenica, bez osjećaja, kao da je riječ o drugima, a ne o vama.
Pravilo 7. Nemojte psovati
Kao i vikanje, psovke potiču odmicanje od pravog razloga svađe. Druga osoba neće čuti što pričate nego samo vaše psovke. S vremenom će vas prestati slušati.
Pravilo 8. Ne vrijeđajte
Ako nekoga nazivate pogrdnim imenima, to se pretvara u potpuno novu sferu konflikta. Probajte se smiriti i misliti o pravom razlogu svađe i načinu rješavanja.
Pravilo 9. Podsjetite se na to da i druga strana želi pomiriti se s vama
Vjerojatno osjećate kao da vas druga osoba ne sluša i kao da je nije briga za vašu stranu priče. Da se ne želi pomiriti, ne bi se ni svađala s vama.
Pravilo 10. Ne očekujte da vas netko ispuni kao osobu
Pokušajte shvatiti da nitko ne može ispuniti praznine u vašem životu, koliko god vi to željeli. Nemojte očekivati nemoguće stvari od ljudi.
ja sam već u fazi otišla, dakle ne moram ni čitati dalje......