Lush u ekoakciji

I Hrvati se mogu slikati u peticiji za zaštitu prašuma Indonezije

Foto: Arhiva VL
I Hrvati se mogu slikati u peticiji za zaštitu prašuma Indonezije
20.04.2010.
u 08:00
Sinar Mas, jedna od vodećih tvrtki u svijetu u proizvodnji celuloze, papira i palmina ulja, došla je nadomak nacionalnom parku Bukit Tigapuluh, gdje žive mnogi pripadnici domorodačkog plemena.
Pogledaj originalni članak

Indonezijske prašume mnogo su nam bliže nego što mislimo. Svako srušeno stablo gubitak je za cijeli planet, a pred motornim pilama padaju cijele šume. Indonezijski domoroci Orang Rimbe uzmiču sve dublje u prašumu. Međutim, tvrtka Sinar Mas, jedna od vodećih u svijetu u proizvodnji celuloze, papira i palmina ulja probila je cestu i do nacionalnog parka Bukit Tigapuluh, gdje žive mnogi pripadnici tog domorodačkog plemena te obilježila tisuće hektara prašume. To je uvijek znak da dolaze ekipe za rušenje stabala, a onda i radnici koji će zemlju pretvoriti u plantaže palmina ulja. Britanska kompanija Lush, poznata po kozmetici iz kućne radinosti, pridružila se, stoga, Greenpeaceu koji već uvelike vodi kampanju protiv Sinar Masa.

U četiri hrvatske prodavaonice Lusha (tri u Zagrebu, jednoj u Rijeci) također provode kampanju za zaustavljanje proizvodnje palmina ulja koja ugrožava opstanak indonezijskih domorodaca. Svim kupcima u prodavaonicama nude da se fotografiraju u krošnji stabla od kartona, a svaka fotografija će s prikladnom porukom na kraju kampanje biti proslijeđena u Sinar Mas. Fotopeticiji se moguće pridružiti i na Lushovovoj internetskoj stranici. Kampanja završava 6. travnja, a u poruci iz Hrvatske pisat će kako smo svi, gdje god živjeli, dio jednoga zajedničkog obiteljskog stabla.
- Zvati se Orang Rimba znači živjeti u šumi i voditi lijep život u debeloj hladovini. Naš se život može usporediti s životom riba. Ako stavite ribu u vruću vodu, ona će umrijeti, voda je sama esencija njezina života, od nje riba napreduje. To nama znači šuma, od nje napredujemo. Možda Orang Rimbe mogu živjeti na vrućini izvan šume, ali taj život nije vrijedan života - poručuju pak Orang Rimbe.

Inače, kozmetička industrija upotrebljava otprilike 6-7 posto globalnih zaliha, a najveći potrošač palmina ulja je prehrambena industrija, gdje na deset proizvoda dolazi jedan koji sadrži palmino ulje (primjerice, majoneza, čokolada, čips, keksi, müsli, kruh, tjestenina...). Lush apelira na sve proizvođače i trgovce na malo da smanje ili u potpunosti odustanu od upotrebe palmina ulja.

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.