Nisu rijetki primjeri da roditelji pretjeruju u ljubavi kojom obasipaju svoje dijete, pa mu kupuju previše igračaka. A gomilanje nepotrebnih igračaka nije dobro, upozorava prof. Kamea Jaman-Čuveljak, psihologinja DV-a Trešnjevka.
– Čini mi se zgodnim da roditelji zajedno s djetetom u jednu oveću kutiju slože sve igračke kojima se dijete voli i želi igrati i koje su primjerene njegovoj razvojnoj dobi. Predlažem da to budu igračke koje potiču djecu da oponašaju stvarni svijet, na primjer elementi kuhinje (lonci, šalice, pribor za jelo), minijaturne figure i slično, a tome je dobro pridodati i predmete iz stvarnog svijeta. Primjerice, mamina stara odjeća i cipele pretvaraju se u prelijepe balske haljine njihovih djevojčica – kaže prof. Jaman-Čuveljak.
U toj bi osnovnoj kutiji svoje mjesto trebale naći i igračke koje pozivaju na rješavanje problema i razvijaju sposobnost koncentracije, primjerice slagalice (puzzle), igre memorije i slično.
– Tu bi se trebale naći i igračke koje potiču kreativnost, poput bojica, lego-kockica i slagalica. Njima djeca uvježbavaju i finu motoriku ruku, ali i logičko razmišljanje. Svoje mjesto svakako ima i lopta, važna za razvoj koordinacije, motorike i socijalnih vještina. U igrama loptom djeca se uče gubiti, družiti, pobjeđivati. Odlične su i glazbene igračke koje stimuliraju pamćenje, društvene su te poboljšavaju koordinaciju i kreativnost. Nezamjenjive su i knjige. Makar se djeca samo