skupe stvari

I luksuz ranjiv u krizi, ali Hrvati ipak kupuju

Foto: 'Daniel Kasap/PIXSELL'
'12.10.2011., Zagreb - Obiljezavanje 60 obljetnice MAXMARE s novom kolekcijom kaputa. Photo: Daniel Kasap/PIXSELL'
Foto: 'Daniel Kasap/PIXSELL'
'12.10.2011., Zagreb - Obiljezavanje 60 obljetnice MAXMARE s novom kolekcijom kaputa. Photo: Daniel Kasap/PIXSELL'
Foto: 'Davor Puklavec/PIXSELL'
'14.10.2010., Zagreb - AMBIENTA - uspjesan i atraktivan medjunarodni sajam namjestaja, unutarnjeg uredjenja i pratece industrije, vodeci je sajam u ovom dijelu Europe. Namjestaj po izboru profesora I
Foto: 'Danijel Berkovic/PIXSELL'
'07. 08. 2012., Zagreb - Stvari, V magazin Photo: Danijel Berkovic/PIXSELL'
04.09.2012.
u 10:55
Predstavnici brendiranih proizvoda u Hrvatskoj priznaju da se suočavaju s nižim prometima i promijenjenim navikama kupaca
Pogledaj originalni članak

Onome tko ima milijune, kriza može zaustaviti veće investicije, no osnovne navike uglavnom ostaju nepromijenjene. Trgovina luksuzom stoga je ostala zaštićena oaza čija bi globalna vrijednost, prema studiji tvrtke Bain&Company koju je objavio AFP, do kraja godine trebala rasti od sedam do devet posto, a do 2014. dosegnuti vrijednost do 240 mlrd. eura. No, europsko, najveće tržište luksuza, past će u 2012. za oko sedam posto. Je li i Hrvatska dio tog pada?

Rastu troškovi

Prema reakcijama predstavnika domaćih luksuznih brendova, mogla bi biti.

– Kriza se svuda osjeti, a dućane smo otvorili upravo kad je počela, 2008. Ljudi kupuju manje i na rate, jer tako ne plaćaju kamate, a nakon plaćanja najamnine, nameta države i članarine HGK od koje nemamo koristi, na kraju nam je dobit skromna – otvorena je Sanja Palić, direktorica Masmode, zastupnika Max Mare u Zagrebu i Dubrovniku. Promet, kaže, nije padao, ali stagnira, no dobit zbog troškova jest. Marija Obrvan, vlasnica Maria Storea, dućana s iznimno skupim brendovima, kaže da je situacija na našem tržištu identična stranom.

– Vidljiva je promjena u percepciji "luksuzne" kvalitete i instant brendova, ali ne toliko u samom obujmu prodaje, jer činjenica je da, unatoč krizi, tržište luksuzne robe u svijetu raste.

Simptomatično je i da se jedna od top točaka brendirane potrošnje, dućan Nicolas Concept Store u zagrebačkom Centru Kaptol, odnedavno – preuređuje, što je pojam koji se posljednjih godina neizbježno veže uz prestanak rada. Svi dosad vrijedeći telefoni i mailovi više im ne rade, no u upravi Centra Kaptol, gdje smo se raspitali, kažu da su najavili ponovno otvaranje do kraja mjeseca i ponudu novih brendova s kojima pregovaraju.

Pad srednjeg sloja

O poslovanju ni nakon mjesec dana čekanja na obećani odgovor, ne želi govoriti Sportina Group koja zastupa mnoge poznate brendove. Loše stanje u prodaji luksuznog namještaja potvrđuju u Somec interijerima, zbog stagnacije u građevini, a niže promete u odnosu na pretkrizne godine iz istog razloga bilježi i Stipić grupa.

– Kupci dolaze po točno određeni komad namještaja, keramičke pločice ili kupaonsku opremu za koju su se već odlučili. Međutim, nismo se dali zaplašiti krizom, trenutačno pripremamo teren za povratak boljih vremena – kažu.

A i zlatarstvu je, kao i drugdje, nestao srednji sloj koji je nosio i dobar dio luksuzne kupnje; kupuje se najjeftinije i najskuplje – kaže Željko Križek, direktor i nasljednik Zlatarni Križek.

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 3

Avatar messerschmidt
messerschmidt
11:14 04.09.2012.

Jeftinija roba dobro ide samo kad sirotinja ima.

BO
bomba
11:15 04.09.2012.

Ma molim vas tko je imao novaca za skupe stvari prije ima i danas. Pa nije sirotinja kupovala skupe stvari ni prije krize. Kažu štedimo. Štednja je kad imaš višak pa ga ostaviš za neka druga vremena, a danas se normalni građani odriču svega i svačega kako bi opstali. Ovo štednja vrijedi za kupce skupe robe pa su neki svjesni da možda novca neće biti pa su usporili sa kupovinom skupocjenih stvari pa nekad za kupljene 3 stvari danas kupe recimo dvije i tako smanjuju izdatke dok ne dođe vrijeme kad će opet mediti. Neki se ne moraju odricati jer njima možda kapi i više nego prije krize.

KO
KOMEРСАНТ
11:49 04.09.2012.

A koji Hrvati kupuju ? , koliko ih je?