Igranje Tetrisa u bolnici samo nekoliko sati nakon doživljene automobilske nesreće može pridonijeti sprečavanju pojave posttraumatskog stresnog poremećaja (PTSP), pokazalo je novo istraživanje švedskih i britanskih znanstvenika.
Znanstvenici su istraživanje proveli na 71 osobi, žrtvi automobilske nesreće dok su čekale liječničku obradu na bolničkom odjelu hitne službe.
Od polovine pacijenata su tražili da se nakratko prisjete nesreće te da potom počnu igrati tetris, jednu od najpopularnijih videoigara u kojoj igrač slaže blokove raznih boja i oblika. Naziv joj proizlazi iz grčkog prefiksa "tetra" (četiri) jer se svi dijelovi sastoje od četiri segmenta i tenisa.
Druga grupa dobila je zadaću da se pokuša opustiti kompjutorskim igrama baziranim na riječima.
Znanstvenici sa švedskog Instituta Karolinska i Oxfordskog sveučilišta ustanovili su da su pacijenti koji su igrali Tetris doživjeli manje ponovljenih sjećanja ili flashbackova. Naime, jedan od simptoma PTSP-a je učestalo ponavljanje misli povezanih s traumatičnim iskustvom.
Rezultati istraživanja, objavljeni u zadnjem broju časopisa Molecular Psychiatry pokazali su da igranje tetrisa ubrzo nakon traumatičnog iskustva smanjuje broj misli povezanih s neugodnim događajem skrećući pozornost mozga s tog događaja te mijenja način na koji se potresna sjećanja pohranjuju.
Zaključili su i da je igranje Tetrisa učinkovitije u odnosu na druge videoigre, poput onih koje se oslanjaju na trivijalnosti ili jezične vještine. Razlog tomu je vjerojatno taj što upravo tetris aktivira različita područja mozga.
Ustanovljeno je da se PTSP, vrsta anksioznog poremećaja, razvila kod svake četvrte osobe koja je doživjela automobilsku nesreću.
Tvorac igre je u lipnju 1984. bio ruski znanstvenik Aleksej Pažitnov koji je radio kao programer u računalnom centru Sovjetske akademije znanosti. Tetris je spoj računalne igre i njegova omiljenog sporta - tenisa.