Čitateljica Nina iz Zagreba ima problem s grijanjem u svom stanu. Živi na četvrtom katu, njezina je zgrada – koja inače ima šesnaest katova – priključena na gradsku toplanu, a na prva četiri kata radijatori su posve hladni. Istodobno se na 16. katu njihovi susjedi kuhaju od vrućine, a računi za grijanje enormno su visoki – oko 500 kuna na mjesec. Njezin je trošak dvostruk jer se dodatno grije na struju. Zanima je mora li platiti račune za grijanje te kako ovom problemu stati na kraj. Zvala je Toplanu, no rekli su joj da su stanari inertni. To ne smatra zadovoljavajućim odgovorom.
Odgovor: Toplana isporučuje energiju prema ugovoru koji je potpisala sa stanarima i svoj je dio posla obavila te očekuje da računi budu plaćeni, objašnjava Tomislav Lončar iz Hrvatske udruge za zaštitu potrošača. Računi su ispostavljeni i treba ih platiti, no ne treba stati na tome nego se treba pokrenuti – ma koliko stanari zgrade bili inertni – te tražiti od predstavnika stanara da s upraviteljem zgrade riješe problem ma kakav on bio, bila riječ o zračnom čepu u cijevima ili nešto više. Zato se plaća pričuva, predstavnik pa i upravitelj. Trpjeti, plaćati dodatno grijanje i žaliti se sasvim sigurno nije rješenje.
Zato se plaća pričuva, predstavnik pa i upravitelj. ________________ LAŽE Tomislav Lončar iz Hrvatske udruge za zaštitu potrošača _______________ Plaćati moramo pričuvu i upravitelja ____________ NE MORAMO PLAĆATI predstavnika _______________ Svi koji plaćaju predstavnika sami su si krivi za to _______________ Potpisali su takvo odobrenje i na osnovu tog odobrenja predstavnik dobiva novce iz pričuve _________________ Isto tako možete prekinuti takvo odobrenje i predstavnik više neće dobivati novce izpričuve. _____________ Nitko vas ne može prisiliti plaćati predstavnika _________ To je čisti dragovoljni i neobvezujući poklon novca iz pričuve jednoj osobi "od povjerenja" ____________ Nije zakonska obveza