U svijetu prosječno 75 posto kupaca dobije osmijeh, 79 posto ih je pozdravljeno, a samo u 45 posto slučajeva ponuđen im je dodatni proizvod, otkrilo je to veliko istraživanje Smiling report 2011., u kojem su sudjelovali pružatelji usluga tajnoga kupovanja u Aziji, Europi, Sjevernoj i Južnoj Americi, uključujući i Herakleu, agenciju za mystery-shopping u Hrvatskoj.
U 2011. Austrija i Paragvaj sa 96 posto drže prvu poziciju na ljestvici osmijeha, a Pakistan je na dnu ljestvice jer se kupcima osmjehuje samo 37 posto djelatnika. Hrvatska je pretposljednja na ljestvici, ispred Pakistana, a osmjehujemo se tek svakom drugom kupcu (54 posto) dok je u 2010. godini rezultat za osmijeh bio 75%.
Djelatnici se najviše osmjehuju u beauty industriji sa 89 posto, a najmanje u djelatnostima prijevoza (51%). Kada je o pozdravima riječ, u 2011. godini najviše su pozdravljali djelatnici u Čileu i Kolumbiji (99%), a u Hrvatskoj u 2011. godini pozdrav je na boljoj razini nego što je bio (porastao je sa 69 na 78%). Trn u oku djelatnicima svakako je kategorija dodatne prodaje u kojoj se Hrvatska ponovno nalazi pri dnu ljestvice s rezultatom od 29%. Uspoređujući rezultate, Hrvatska slijedi svjetske trendove jer su kategorije osmijeha i dodatne prodaje znatno pale, a porast je uočen samo kod pozdrava, stoji u priopćenju Heraklee. Rezultati studije temeljeni su na više od 1,6 milijuna pitanja iz 32 zemlje.
ako kupci se hoće smijat nek si posude neku komediju ko bi im se smijao za tak malu plaću