BRIGA O ZDRAVLJU

Kupujete li je i vi? Zdrava hrana s etiketom 'free from' osvaja i Hrvatsku

Foto: Petar Glebov/PIXSELL
Kupujete li je i vi? Zdrava hrana s etiketom 'free from' osvaja i Hrvatsku
16.01.2017.
u 12:05
Mlijeko na osnovi zobi, riže i soje, kokosovo ulje, bezglutenski kruh i tijesto za pizzu... sve više zamjenjuju „konvencionalne“ proizvode
Pogledaj originalni članak

Bez glutena, palmina ulja, parabena, konzervansa, umjetnih bojila, dodanih šećera... Sve je dulja lista tzv. free from... proizvoda čija prodaja zbog najnovijih trendova “zdrave prehrane”, sve veće osviještenosti građana o okolišu ili pak dokazane štetnosti nekih sastojaka, sve više raste.

Nielsenova analiza prodaje britanskih supermarketa u 2016. pokazala je kako je samo “pesticide-free” kategorija svježeg voća lani u Velikoj Britaniji generirala dodatnih 175,6 milijuna funti, posebice zeleno voće poput avokada.

Traženi bezglutenski artikli

Kategorija bezglutenskih proizvoda porasla je 18,9%, na 772,2 milijuna funti, što je sada čini većom i od kategorije instant-kave, dok je zbog povećane pozornosti posvećene zdravom životu i zdravlju općenito, čemu se daje sve više prostora na policama, od mliječnih brendova najviše profitirao Alpro s godišnjom prodajom od 151,9 milijuna funti...

U Hrvatskoj nemamo tako konkretnih brojeva, no i naši trgovci trljaju ruke. Konzum je s promjenom preferencija kupaca brendirao i posebne odjele zdrave prehrane te trgovačku marku “Bio zone”. Najprodavaniji su napitci bez laktoze koji služe kao zamjena za mlijeko na bazi zobi, riže i soje, kokosovo ulje, razne sjemenke lana, suncokreta i sezama te rižini krekeri. U asortimanu imaju i više od 70 proizvoda bez glutena, posebno pakiranih i označenih “gluten free”, od kojih su, tvrde, najtraženiji bezglutenski kruh, krekeri, tijesto za pizzu i kukuruzne pahuljice. U Sparu, osim osnovnih prehrambenih namirnica, imaju već i čitavu paletu delicija “free from” – pudinge, namaze, čokolade, voćne jogurte... Austrijsko trgovačko poduzeće prva je europska tvrtka koja je dobila dopuštenje da se koristi internacionalnom oznakom “bez glutena” (prekrižena pšenica) na svojim proizvodima.

U Bioveginim bio&bio trgovinama specijaliziranima isključivo za ekoproizvode, asortiman proizvoda “bez glutena” dolazi i s relevantnim ekopotvrdnicama.

Gluten free proizvodi često su puni aditiva ili osiromašene nutritivne vrijednosti te se u bio&bio trudimo ponuditi cjelovitu i nutritivno bogatu namirnicu – objašnjava direktorica prodaje i marketinga Biovege Žana Hinek ističući kako je potražnja za tom vrstom proizvoda lani u odnosu na 2015. rasla 18%.

Ponuda više od 200 proizvoda bez glutena ovih je dana u bio&bio unaprijeđena i domaćim svježim i slatkim asortimanom “gluten free”, dok u dm-u, osim širokog spektra prehrambenih proizvoda “free from”, ističu i kategorije kozmetike, osobne higijene te brige o kućanstvu.

Manje štetna kozmetika

Nekoliko stotina kozmetičkih proizvoda u dm-u nose oznake koje jamče nepostojanje kemijskih supstancija poput parabena i umjetnih bojila, objašnjava asortiman-menadžerica Tanja Hrvojević.

Posebno se ističe dm-ova marka prirodne kozmetika Alverde čiji proizvodi ne sadrže sintetičke konzervanse, mirise, boje, parabene i silikone te nisu testirani na životinjama.

I svi proizvodi označeni biocertifikatom NaTrue, odnosno oznakom “vegan” jesu “free from” proizvodi jer takve oznake jamče nepostojanje sintetičkih sastojaka – napominje Hrvojević. Ističe kako je samo prodaja bezglutenskih proizvoda lani u odnosu na godinu ranije rasla dvoznamenkasto, a asortimani „free from“ i dalje se razvijaju i nadopunjuju u skladu s trendovima i potrebama kupaca koji su sve osvješteniji i sve se više zanimaju za ono što kupuju.Konkretnih podataka o veličini tržišta “free from” proizvoda nema, kažu u dm-u.

No procjena je kako je samo u posljednje dvije godine u Hrvatskoj potrošnja, odnosno prodaja proizvoda prirodne kozmetike porasla 30 posto, a na svjetskoj joj razini, pri čemu prednjači tržište zapadne Europe, odnosno Njemačke, prednost daje više od četvrtine potrošača.

Dodatna vrijednost trenda rasta potrošnje prirodne kozmetike i drugih proizvoda bez sintetičkih sastojaka jest rast interesa kupaca za proizvode hrvatskih proizvođača. Taj trend ima i ekonomsku komponentu jer pridonosi domaćoj proizvodnji, kojoj dm već nekoliko godina nastoji pridonijeti stavljanjem naše prodajne mreže na raspolaganje hrvatskim OPG-ovima te širenjem suradnje s hrvatskim proizvođačima – kaže Hrvojević.

PIK Vrbovec u Hrvatskoj i regiji prvi je iskoračio projektom “Manje je više” koji obuhvaća više od 100 proizvoda iz kategorija šunke, mortadele, trajne salame, hrenovki, parizera... “Free from” pojačivača okusa, umjetnih bojila, glutena i soje. Svi ti proizvodi, tvrde, i dalje imaju prepoznatljiv okus i vrhunsku kvalitetu.

No potražnja za takvim proizvodima već je prerasla granice naših domova. Metroovu ponudu “free from” u kategorijama mesa i mesnih prerađevina te mliječnih proizvoda, kao i namirnica namijenjenih daljoj pripremi jela poput bezglutenskog brašna, tjestenine, začina i riže sve više traže i vlasnici hotela, restorana i cateringa koji posluju u skladu s trendovima “free from” na tržištu.

>> Ovo je top 10 namirnica koje trebate imati na jelovniku svoje djece: Za bolje pamćenje i zdravlje

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 1

Avatar Tom Tornado
Tom Tornado
12:20 16.01.2017.

Pljuga ziva........