usvojite

Možda ne otvara željezna vrata, ali lijepa riječ nosi više sladoleda i ćevapa

Foto: John Pavlish
Možda ne otvara željezna vrata, ali lijepa riječ nosi više sladoleda i ćevapa
16.08.2017.
u 13:51
Znanstvenici sa sveučilišta u Innsbrucku poslali su nekoliko ljudi u restorane brze hrane i kazali im da nekoliko dana naručuju sladolede i kebabe.
Pogledaj originalni članak

Komplimenti se isplate, barem kada je u pitanju brza hrana. Austrijski ekonomisti dokazali su tu tvrdnju pošto su kupili 800 porcija kebaba i 100 kuglica sladoleda. 

Znanstvenici sa sveučilišta u Innsbrucku poslali su nekoliko ljudi u restorane brze hrane i kazali im da nekoliko dana naručuju sladolede i kebabe. 

Cilj je bio ustanoviti učinak pohvale i priznanja u interakciji kupca i prodavača.  

Uputa je bila da na kraju narudžbe izgovore rečenicu: "Vaš je sladoled (ili kebab) najbolji u gradu". 

Na kraju su eksperimenta ustanovili da su narudžbe s pohvalom u prosjeku donijele 10 posto veću količinu sladoleda ili mesa od onih bez pohvale. 

Slično su pokušali i s ostavljanjem napojnice prodavačima, ali to je donijelo povećanje u količini od samo sedam posto. 

Vodeći autor studije Michael Kirchler kazao je da rezultati studije pokazuju da "postoji tendencija podcjenjivanja nematerijalnih poticaja, poput priznanja i pohvala, i istodobno precjenjivanje materijalnih poticaja". 

Sudionici eksperimenta nisu se zbog njega udebljali. Nakon mjerenja količine, sladoled su dijelili prolaznicima, a kebabe pučkim kuhinjama. 

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 1

AU
austrougarskigeneral
14:57 16.08.2017.

znaju privući kupce