Ratomir Ivičić:

Na Temzi smo napravili otok s kojeg kreće novi turistički slogan

Foto: Grgur Zucko/PIXSELL
10.10.2014., Zagreb - Direktor hrvatske turisticke zajednice Ratomir Ivicic. Photo: Grgur Zucko/PIXSELL
01.10.2015.
u 15:00
Hrvatsku želimo predstaviti kao destinaciju sa širokom ponudom pa će goste zabavljati i poznati svjetski DJ-evi koji godinama nastupaju na festivalima. O velikom događaju govori direktor Glavnog ureda HTZ-a
Pogledaj originalni članak

Prednost Hrvatske kao turističke destinacije je u tome što još nismo postigli svoj maksimum (na pitanje o sezoni 2016. )

Večeras u Londonu trebala bi početi nova era u promidžbi hrvatskog turizma. Nakon petnaest godina slogan "Mediteran kakav je nekad bio" odlazi u povijest, a pred predstavnicima svjetske turističke elite bit će lansiran novi – "Croatia, Full of Life".

Novi slogan, koji je na domaćem terenu osporavan, pa čak i ismijavan, kako pokazuju ankete, stranci dobro prihvaćaju, a on je samo dio priče o novom, modernijem i unosnijem turizmu kojem se stremi. Direktor Glavnog ureda Hrvatske turističke zajednice Ratomir Ivičić još je proljetos, čim je novi slogan izabran, najavio da njegova promocija mora snažno odjeknuti i biti pravi bum u međunarodnoj turističkoj javnosti. Sve pripreme za taj veliki bum odvijale su se u velikoj diskreciji.

:: Zasad je jasno da u Londonu želite u velikom stilu predstaviti "Hrvatsku, punu života". Možete li nam otkriti i neke detalje večerašnjeg događanja?

U Londonu želimo doista na poseban i jedinstven način predstaviti naš novi krovni komunikacijski koncept, a siguran sam da ćemo u tome i uspjeti. Sve detalje programa još uvijek ne mogu otkriti, želimo da faktor iznenađenja bude potpun. Ono što mogu reći jest da će uzvanicima i gostima Hrvatska biti predstavljena kroz našu eno i gastronomsku ponudu, kulturna i prirodna bogatstva, od klapske glazbe i alkara pa sve do izložbe fotografija. Hrvatsku želimo predstaviti kao destinaciju sa širokom ponudom pa će goste zabavljati i poznati svjetski DJ-evi koji već godinama nastupaju na festivalima koji se održavaju u Hrvatskoj. Bit će to lijepo događanje koje će izazvati velik interes medija i javnosti.

Gostima će Hrvatska biti predstavljena kroz eno i gastroponudu, kulturna i prirodna bogatstva, od klapske glazbe i alkara do izložbe fotografija

Energična destinacija

:: Što će još, osim slogana, u Londonu biti predstavljeno svjetskoj turističkoj javnosti?

Predstavljamo kompletnu platformu iz koje će proizlaziti priče o Hrvatskoj kao turističkoj destinaciji. Postojeća percepcija velike većine tržišta jest ta da je Hrvatska zemlja sunca i mora. Mi to želimo i moramo promijeniti jer Hrvatska sve više postaje energična mediteranska destinacija koja nudi izniman broj različitih životnih stilova i iskustava. Oko te velike ideje izgradili smo troznačan ekosustav poruka. Taj ekosustav sadrži dostatnu raznolikost poruka za sva različita tržišta, različite ciljeve i različite stadije zrelosti. Samo tako možemo uspješno mijenjati percepciju Hrvatske na stranim tržištima.

:: Otpočetka niste krili da nećete štedjeti kako bi cijeli događaj stvarno odjeknuo među svima koji moraju znati da hrvatski turizam kreće novim smjerom. Koliko će londonsko događanje stajati?

Kako bismo ovaj događaj odradili na visokoj razini i privukli međunarodnu pozornost, izdvojili smo 425.000 funti za pripremu, organizaciju i provedbu. Novac je utrošen za najam broda i izradu konstrukcije umjetnog mediteranskog otoka, za brendiranje, oglašavanja i provedbu popratnih PR kampanja, a u troškove ulaze i pokloni za uzvanike, naknade za izvođače, troškovi hrane i pića. Taj je novac rezerviran i predviđen Godišnjim programom rada Hrvatske turističke zajednice.

:: Predstavljanje slogana je i veliki test za proljetos angažiranu globalnu PR agenciju Grayling, čiji su klijenti, među ostalima, British Airways, Hilton Worldwide i sl. Jeste li zadovoljni dosadašnjom suradnjom?

Njihovim angažmanom dobili smo jakog međunarodnog partnera koji svoje poslovne urede ima u nama važnim zemljama, odnosno tržištima. Samim time naše je djelovanje dodatno ojačano, a naše se aktivnosti još više prilagođavaju zahtjevima svakog pojedinog tržišta. Svi ugovoreni projekti i aktivnosti uredno se provode, a za neke detaljnije analize trebat će nam još malo vremena. No, s prvim pokazateljima vrlo smo zadovoljni, raste nam broj fanova na društvenim mrežama, imamo svakako bolju pokrivenost u stranim medijima. Grayling nam je pomogao otvoriti neka vrata koja možda sami ne bismo mogli otvoriti.

Nismo više samo zemlja sunca i mora. Sve više postajemo mediteranska destinacija koja nudi izniman broj različitih životnih stilova i iskustava

:: Na Jadranu mnogi hoteli još uvijek rade, sezona nije gotova, procjenjujete da će do kraja 2015. biti milijun gostiju više nego lani. Može li se 2016. ponoviti ovako dobra turistička godina?

U posljednjih nekoliko godina svaka turistička godina bila je bolja od prethodne. Vjerujem da će se taj trend nastaviti i iduće godine. Prednost Hrvatske kao turističke destinacije jest ta što nismo dosegli svoj maksimum. Naime, izuzev osmog mjeseca, kada je sama špica sezone u punom jeku, Hrvatska i te kako ima prostora za privlačenje gostiju u ostatku godine. Za to imamo i resursnu osnovu i kapacitete te uz daljnji razvoj ponude i sadržaja svakako možemo osigurati i daljnji rast turističkog prometa. Ova je sezona dokaz da smo na pravom putu.

Nema ograda i nereda

:: Hoće li ova izbjeglička kriza utjecati na europski turizam?

Svaka krizna situacija ostavlja određene posljedice na cjelokupno društvo, pa tako i na turizam. Međutim, svakako valja naglasiti kako Hrvatska turistička zajednica poduzima sve kako bi se situacija u komunikacijskom i promocijskom smislu maksimalno kontrolirala. Naše se aktivnosti usuglašavaju s Ministarstvom turizma, Ministarstvom unutarnjih poslova i ostalim nadležnim institucijama. Također, putem naših predstavništava proaktivno pratimo stanje u Hrvatskoj s naglaskom da se iz zemlje može izaći u svakom trenutku te da se izbjeglice ne kreću kroz turističke destinacije.

:: Mediji su puni fotografija s naših granica, može li to utjecati na imidž hrvatskog turizma?

Ovo je vrlo kompleksan slučaj čije se okolnosti mijenjaju iz dana u dan i koji je zahvatio veći dio Europe. Samim time percepcija europske javnosti ne može i nije fokusirana samo na Hrvatsku. S ovim pitanjem susreću se i zemlje u okruženju, ali i naši turistički konkurenti na istoku. Napominjemo kako upite najčešće dobivamo od turista s dalekih tržišta, dok primjerice turisti iz Njemačke ne postavljaju takva pitanja. Za imidž naše zemlje najbitnije je da slike koje odlaze u svijet ne sadrže ograde, nemire i kaos.

:: Imate li informacije jesu li zbog izvanredne situacije na našim granicama turisti koji su se proteklih dana vraćali svojim kućama imali ikakvih problema?

Prema informacijama koje dobivamo s terena, naši turisti nemaju nikakve probleme pri odlasku iz zemlje, a prema informacijama koje smo dobili iz sektora, ne bilježe se ni značajniji otkazi organiziranih putovanja.

>>Stiže i bablje ljeto, a cijene na Jadranu padaju

>>Došli su u Hrvatsku, zabavili se, snimili video i 'posramili Vladu'

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 3

Avatar juricamesko
juricamesko
15:53 01.10.2015.

predstavite im i nove Hrvatske brendove. ulazak kad tko hoće i gdje hoće, ne trebaju im nikakve isprave da bi došli na mediteran kao nekada te nove turističke kampove od 5 zvjezdica na Prevlaci.

Avatar Neanderthalac
Neanderthalac
17:48 01.10.2015.

Poziv engleskim gusarima za rasprodaju Hrvatistana. I ne samo turističkih aranžmana.

Avatar japunduša
japunduša
20:00 01.10.2015.

Ovo je cca 4,5 mil.kuna. Kolko je ono trebalo dati za EXPO? Nije bilo love. Sad pred izbore ima i za vaučere i za izbjeglice. Za povrat poreza bogme nema.