Aleksandar i Željka Franolić prošlog su tjedna sudjelovali u lančanom sudaru u zagrebačkoj Novoj Branimirovoj koji je izazvao pijani vozač. S njima se u automobilu vozio i petomjesečni sin Filip.
Od telefona do telefona
Na sreću, u sudaru nitko nije ozlijeđen, ali roditelji su se ozbiljno uplašili za sigurnost svoga djeteta, osobito s obzirom na prometnu nesreću kod Koprivnice od čijih je posljedica u ponedjeljak preminula beba. Problem se javio kada su nakon sudara promijenili automobil, budući da su sjedala drukčija pa i sjedalica drukčije stoji. Želeći svoje dijete maksimalno osigurati, mama Željka krenula je u potragu za mjestom na kojem bi joj educirane osobe mogle pokazati kako pravilno postaviti dječju autosjedalicu.
– Neugodno sam se iznenadila već nakon prvog telefonskog poziva, i to u trgovini Adax, u kojoj sam kupila autosjedalicu. Ondje su mi kazali kako nitko od prodavača nije educiran da mi pomogne – priča Željka. Brižna mama nije odustala te je nazvala infotelefon HAK-a. Nakon brojnih prespajanja poziva, proslijedili su je u poslovnicu u Sigetu, gdje su je nakon kraćeg razgovora uputili da se javi u servis. S velikim upitnikom iznad glave shvatila je da automehaničari nisu prava adresa. Sljedeći poziv uputila je udruzi Roda.
– Ondje su me ozbiljno shvatili, ali i rekli da članovi udruge s vremena na vrijeme organiziraju preglede autosjedalica. Rekli su mi su da na njihovim internetskim stranicama pratim kada će biti objavljen datum i mjesto sljedećeg pregleda – kaže.
Na pregled – u lipnju
Mladoj mami to nije bilo dovoljno jer je htjela što je prije moguće osigurati malenog Filipa. Pročitavši u Večernjaku izjavu Josipa Mataije, voditelja Odsjeka za prometnu preventivu u Ravnateljstvu policije, kako su razlozi stradavanja djece u automobilima često to što mališani nisu prikladno smješteni u sjedalicima ili sjede nevezani, zaključila je da će potrebne savjete dobiti od policije.
U Heinzelovoj je razgovarala s policijskim djelatnikom koji je bio iznenađen njezinim pitanjem o pravilnom postavljanju sjedalice.
Djelatnik se, priča Željka, začudio odakle joj ideja da s takvim upitom zove policiju. Poručio joj je kako policija nema službu koja bi joj mogla pomoći te dodao kako on svoju sjedalicu montira sam.
– Ostala sam u šoku – kazala je Željka, koja nakon cijele pustolovine nije pronašla nikoga tko bi joj mogao pomoći. Njezine tvrdnje provjerili smo u Adaxu, no na naš upit Martina Miškec-Tuk iz marketinga te tvrtke odgovorila je kako su sve njihove prodavačice obučene pravilno postaviti sjedalicu. Iz MUP-a napominju kako s HAK-om i udrugom Roda organiziraju javne tribine te provode preventivne akcije tijekom kojih se nadzire korištenje autosjedalica prilikom prometovanja vozila, dijele edukativne brošure i savjete vozačima te besplatno pregledavaju autosjedalice. Ivana Zanze, izvršna direktorica udruge Roda, objasnila je kako u Zagrebu jednom mjesečno organiziraju besplatan pregled autosjedalica na parkiralištu MUP-a u Heinzelovoj. Sljedeći pregled bit će 5. lipnja.
1. sjedalica koja je sudjelovala u sudaru vise nije ispravna i nebi se trebala koristiti. 2. u Zagrebu sam i voljna sam pomoći!