Mind&Soul

Poštovanje ćete steći tako da budete svoji i dosljedni

Foto: Thinstock
Poštovanje ćete steći tako da budete svoji i dosljedni
22.10.2014.
u 15:00
Ključ međuljudskih odnosa, socijalna valuta je poštovanje. Ako vas ljudi poštuju tada vas slušaju kada govorite, spremni su pomoći i za vas se zauzeti. Poštovanje ne možete kupiti, ljude na to natjerati ili podrazumijevati...
Pogledaj originalni članak

Mlada sam osoba, nedavno sam dobila posao, a nedugo nakon toga krenuli su problemi. Imam osjećaj da me u kolektivu ne poštuju koliko zaslužujem. Silno se trudim uklopiti se. Kolegica s kojom sam se povezala savjetuje mi da, ako želim zadržati radno mjesto, trebam gledati svoja posla i glumiti, osobito pred šefom. Govori mi da trebam biti hladnija i distancirana, nikako ne reći da nešto ne znam i svakome reći drugu priču. Zbunjena sam i ne znam kako da se uklopim. Marija

Ključ međuljudskih odnosa, socijalna valuta je poštovanje. Ako vas ljudi poštuju tada vas slušaju kada govorite, spremni su pomoći i za vas se zauzeti. Poštovanje ne možete kupiti, ljude na to natjerati ili podrazumijevati.

Poštovanje se ne zadobiva samim titulama ili pozicijama. Evo kratkih smjernica što možete učiniti kao biste lakše zadobili poštovanje u organizaciji.

1. Budite svoji. Većina ljudi želi biti drugačija i posebna. Mnogi ljudi u životnom teatru stavljaju masku, kako bi bili nešto ili netko drugi, skrivajući svoju pravu prirodu. Međutim, zaboravljaju kako nitko ne poštuje kopije, a i da maske kad-tad padnu.

Maske su naučeno ponašanje, umjetna tvorevina ega i ljudi to brzo osjete. Osjećaju se prevareni i prevarante vide kao nesigurne, nevažne i nepovjerljive. Autentičnost čini razliku. Biti svoj i davati najbolje od sebe temelj je za zadobivanje poštovanja.

2. Iskažite poštovanje. Poštovati nekoga znači prije svega iskazati verbalno i neverbalno da vam je osoba važna, biti fizički i psihički prisutan, nastojati je razumjeti, suosjećati, stati u “njezine cipele“, slušati i biti zainteresiran za ono što vam govori ili pokazuje.

Ne morate se sa svime slagati, već iskazati uvažavanje za tuđe snove, strahove, vrijednosti i uvjerenja. Budite radoznali, otvoreni i dobar slušač. Nikako ne dijelite savjete ili kritike kada vas nitko nije tražio ili nije nužno potrebno.

3. Budite povjerljivi. Kad vam ljudi ukažu povjerenje i s vama podijele neke njima važne podatke, čuvajte to za sebe. Nitko ne poštuje osobe koje nisu povjerljive, koje drugima svjesno, a često i nesvjesno dijele (tračaju) povjerene podatke. Kada se ljudi na temelju iskustva uvjere da vam mogu bilo što u povjerenju reći i da će to ostati među vama iskazivat će prema vama iskreno poštovanje.

4. Gradite integritet. Imati integritet znači da ste principijelna, etična i poštena osoba koja zna svoje moralne vrijednost i pridržava ih se. Vježbajte samokontrolu, držite do svoje riječi i ponašajte se dosljedno, u skladu sa svojim vrijednostima. Osobe koje imaju visoki integritet naročito su poštovane, a s druge strane ljudi ne vole i ne poštuju one (beskičmenjake) koji gaze svoje vrijednosti i često mijenjaju uvjerenja, osobito zbog neke koristi.

5. Budite tu za druge. Ništa nije glasnije od djela. Ljudi cijene one koji doprinose; ne poštuju one koji puno pričaju, a ne čine i preziru egocentrične i narcisoidne tipove. Biti spreman pomoći znači prije svega način razmišljanja, a tek onda djelovanja. To najčešće ne znači umjesto nekoga nešto učiniti već pomoći drugima da ostvare svoje ciljeve. Ključno je znati da razina do koje možete nekome pomoći određuje koliko ćete biti vrednovani i poštovani.

6. Budite asertivni i postavite granice. Ljudi poštuju iskrenost i izravnost ako je iskomunicirana na asertivan način. Jasno recite želite li nešto ili ne, možete li nešto učiniti ili ne. Osobe koje ne znaju postaviti granice ili ne znaju reći ne, teško će zadobiti poštovanje. Ljudi ne vole niti poštuju “sveznalice“ i najjača stvar za izgradnju kredibiliteta je iskreno reći „Ne znam“, “Ne znam, ali saznat ću“. Nakon toga biti ćete procijenjeni prema tome hoćete li ili ne ispuniti obećanje.

>>Šef je strog i čini se da nije kompetentan? Evo kako s njim razgovarati

>>Ne postoji idealan šef, pa nađite ‘zlatnu sredinu’

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.