Povratak života u domove, kuhinje, jednostavnost, funkcionalnost, ali i kvaliteta ispred jeftinih stvari, novi su trendovi u svijetu interijera koje je apostrofirao ovogodišnji sajam interijera u Frankfurtu, Ambiente 2010. A razlog za ponovno okupljanje obitelji i prijatelja u domu kao glavnom meeting pointu jest nažalost ekonomska kriza. No, to nipošto ne znači da bismo se trebali odlučiti isključivo za jeftine proizvode, iako je kupovna moć manja.
– Ljudi su prije 20 godina, primjerice, imali izbor tri čaše i odlučili bi se za onu koja im se najviše sviđa i koja im objektivno najviše odgovara. Danas kupac bira između 25 modela iste te čaše i u cijelom se tom kaosu gubi i odabire najjeftiniju ili jednostavno nešto što nije najbolji izbor. U tom slučaju zakazuju buyeri koji danas nisu u stanju kvalitetno pratiti želje kupaca, a oni su itekako inteligentni – objasnio je Hansjerg Maier-Aichen, profesor produkt dizajna na sveučilištu u Karlsruheu, koji nas je proveo kroz najzanimljivije dijelove sajma. Najveći sajam interijera u Europi, koji se proteže na preko 180 tisuća kvadrata, okupio je ove godine više od 4500 izlagača iz 93 zemlje. Među njima su i dva hrvatska brenda te čak 13 slovenskih. Među potonjima je i slovenska dizajnerica mlađe generacije Tanja Pak, koja je za svoje kreacije od stakla dobila brojne nagrade te je uvrštena u Talente sajma.
Osim mladih nada, na sajmu se se okupili svi koji danas nešto znače u svijetu interijera, odnosno u domeni ‘living, giving, dining’. Od imena poput Villeroy & Boch, koji i veličinom izložbenog prostora govore o svojoj dominaciji u svijetu posuđa, preko imena kao što su Sia, Ittala, Leonardo, do Alessija koji je ponosno izložio najnoviju liniju pokućstva s potpisom poznate arhitektice Zahe Hadid. A osim arhitekata na sličnu se suradnju odlučuju i modni dizajneri. Među njima je Paul Smith, koji je povodom 50. godišnjice brenda Stelton osvježio njihovu kolekciju s potpisom dizajnera Arnea Jacobsena te Amerikanka Vera Wang s logičnim spinom svoje wedding kolekcije na fino posuđe i porculan.
Ovogodišnji Ambiente bio je posvećen 300. godišnjici proizvodnje porculana u Njemačkoj, a ostat će zabilježen i po radikalnom zaokretu u samom izlaganju – najvećem u posljednjih 20 godina. Ambiente se proširio na dodatne paviljone, nije nikad bio veći, a s obzirom na to kakve sve novitete nudi te koliko se poslova ondje sklapa, uopće ne nema sumnje da ga čeka itekako svijetla budućnost.
Moja će baka prestati kupovati Večernji jer ne zna kaj znači: meeting point buyer produkt dizajn brend living, giving, dining logični spin wedding kolekcija