Baby Beef

Prodaja brenda Hrvatska junetina porasla 25 posto

Foto: Damir Spehar/PIXSELL
Prodaja brenda Hrvatska junetina porasla 25 posto
17.04.2019.
u 21:19
Oko 330 tovljača junadi godišnje uzgoje 120.000 junadi i ostvare više od milijardu kuna prihoda, od čega 50% od izvoza u Italiju, na Bliski istok...
Pogledaj originalni članak

Udruga Baby Beef prvi rođendan svoje robne marke Hrvatska junetina dočekuje uz pozitivne brojeve: prodaja tog mesa u trgovačkim lancima i mesnicama rasla je po dvoznamenkastim stopama, a u ovoj godini očekuju rast uzgoja između 10 i 15%, priopćili su jučer iz udruge. Takav razvoj događaja vide kao točku preokreta u proizvodnji i prodaji junetine u Hrvatskoj.

Više od 50 novih članica

– Prvi put u deset godina zaustavljen je uvoz. Ukupni uvoz goveđeg mesa lani je rastao 2%, a svježeg goveđeg mesa 1%, za što se slobodno može reći da je stagnacija. Istovremeno je prodaja Hrvatske junetine udruge rasla i do 25% u pojedinim trgovačkim lancima. Budući da udruga s oko 330 tovljača koji godišnje uzgoje oko 120.000 junadi i ostvare više od milijardu kuna prihoda čini 90% proizvodnje junetine u zemlji, usudim se reći da smo i mi pridonijeli promjeni trenda. Uvjeren sam kako će taj trend još više ići u našu korist jer smo u ovu godinu dana dobili više od 50 novih članica i povećavamo proizvodnju. Sve to ulijeva nam optimizam – tvrdi Darko Celovec, predsjednik Baby Beefa.

Hrvatska junetina je u prvoj godini ušla u sedam velikih trgovačkih lanaca. Najveći partner PIK Vrbovec, s kojim su pokrenuli i projekt brendiranja odležale Hrvatske junetine, osigurao im je ulazak u Konzum, Lidl, Studenac i Kaufland, na više od 1000 prodajnih mjesta, a netom je potpisan ugovor s Tommyjem. Najveći rast prodaje Baby Beefa bilježi pak KTC (25%), ali značajno rastu pridonose i mesnice gdje se opskrbljuje sve veći broj kupaca.

Hrvatsko tržište traži brendiranje, što pokazuje velika zainteresiranost distributera mesa, mesara, restorana, hotela... za njihov proizvod. Brend jamči da je meso zdravo, svježe, iznimne kvalitete i mekoće i podložno stalnoj kontroli, pa je već potpisano i 29 partnerskih ugovora s trgovačkim lancima, mesnicama i ugostiteljima o korištenju branda.

– Naši rezultati dokazuju kako hrvatski kupci traže domaći proizvod. Pokrenuli smo brand kako bismo odvojili kvalitetnu, domaću i svježu junetinu od uvozne. Ne mogu se sjetiti da je ijedan sličan brand imao ovakav tržišni uzlet u samo godinu dana. Prepoznaju to i drugi te vjerujem kako ćemo u svim značajnim pokazateljima ove godine rasti 10-20% – najavio je Celovec, ističući kako se to odnosi i na izvoz.

Premalo domaće teladi

Hrvatska junetina iznimno se cijeni na vanjskim tržištima, primjerice u Italiji, koja ga koristi za pripremu poznatih “milanskih rezova” i “fiorentinskog steaka”. U zemlje Bliskog istoka, Libanon, Egipat i Libiju izvozi se živa junad pa u izvoz ukupno odlazi oko 50% junadi ove udruge, koja zbog devastiranog stočnog fonda, nepovoljne genetike te nemogućnosti da u Hrvatskoj nabavi najviše 30% potrebne teladi za tov, tovi i rumunjsku, češku, slovačku, mađarsku telad. No tele od 80 kg narednih će godinu i više na domaćim farmama pojesti i 5 tona domaće silaže dok dosegne težinu od 550 do 600 kg, čime mu se daje dodana vrijednost, zapošljava radna snaga na farmama...

Proizvođači Baby Beefa u posljednjoj su godini otvorili tri nova tržišta – Kosovo, Srbiju i Crnu Goru – a otkako je RH dobila status zemlje slobodne od kvrgave kože intenzivno se radi i na otvaranju turskog tržišta. Nadaju se kako bi se to uz pomoć HGK i hrvatske diplomacije moglo dogoditi još u ovoj godini, a ogromno tursko tržište ne pita ni za cijenu kad je u pitanju kvaliteta.

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 1

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.