Gledate li televiziju, pred očima vam se vrte i brojne reklame. A onda ste sigurno uočili i jedan fenomen. Do prije nekoliko godina s ekrana su nas do besvijesti bombardirale reklame za dječje pelene. Maleni su se u bezbrojnim reklama smiješili jer su im guze, zahvaljujući sve savršenijim pelenama, satima bile suhe. Onda se s pelenama utihnulo, a uslijedila je invazija reklama ženskih higijenskih uložaka. S krilcima i bez krilaca, kratki i dugi, tanki i još tanji, upijaju ovako i onako... Sva sila tih reklama, često i posve glupih, navalila je na žene s porukama da će se, čim kupe određeni uložak, odmah osjećati preporođeno.
Negdje krajem prošle godine s TV ekrana lagano je iščeznula i ta stihija. A sad su na marketinški red došli – muškarci. Izgleda da je muški rod trenutačno u teškim, najvećim mukama jer već godinu dana prije svakog Dnevnika i nakon njega, između svake serije ili tijekom nje, točnije između svake TV emisije, i po nekoliko je reklama za lijekove protiv bolne prostate ili problema s potencijom. Poruka je jasna – spas je tu, nadomak prve ljekarne.
Budžet drže žene
I sad se nameću pitanja: zašto se neke reklame pojavljuju u točno određeno vrijeme, je li to rezultat pomno razrađenih marketinških strategija, krije li se iza svega tek izvrsno sredstvo manipulacije...?
– To što su sad u reklamama na red došli muškarci posve je normalno i očekivano. Naime, dulje vrijeme marketinške su kampanje bile usmjerene na žene, koje su, ionako, primarna i glavna ciljna skupina jer 80 posto budžeta kućanstva troše žene. One kupuju potrepštine i stvari za kuću, proizvode za uljepšavanje i ostalo. No, zbog krize marketinški su stručnjaci zaključili da uz primarnu, trebaju imati i sekundarnu ciljnu skupinu, a to su muškarci. Zapravo, na tržištu ženskih proizvoda nastala je već takva gužva, konkurencija je tolika da dolazi do zasićenosti ogromnim brojem reklama pa dodatno reklamiranje postaje manje isplativo.
I zato se sad reklame obraćaju muškarcima koji su se do sada mogli osjećati i malo zapostavljeno pa se zaključilo – ajmo i njih sad staviti u prvi plan, u središte kampanje – objasnila je stručnjakinja za marketing Elvira Mlivić-Budeš. Premda, dodala je, reklame za muškarce obraćaju se indirektno i ženama jer će lijekove za prostatu i za dizanje potencije kupovati – one.
I juhe kuhaju mladi
Kako nam naša sugovornica reče da takvi reklamni ciklusi traju tri-četiri godine, upitasmo je što nam onda slijedi, tko je na redu nakon beba, žena i muškaraca?
– Tinejdžeri. Vani se o tome već puno govori jer se reklamne kampanje velikim dijelom usmjeravaju na tinejdžersku i onu nešto mlađu populaciju. Oni postaju nova dobra ciljna skupina jer ih se već neko vrijeme odgaja da budu – potrošači. A taj će trend u reklamama za tinejdžere za godinu-dvije doći i k nama. Već sad i mi imamo reklamu za juhu u kojoj tinejdžer roditeljima govori da će danas on skuhati juhu jer na ručak dolazi i njegova djevojka – kazala je Elvira Mlivić-Budeš.
Ako ista ne volim, onda su to reklame na TV-u. Stovise mrzim ih. To je jedan od razloga zasto vise ne gledam TV, ili ako bas nesto gledam, onda koristim ili snimku ili time-shift.