Iskustva školskih psihologa sve češće svjedoče o problemima s kojima se suočavaju učenici koji idu prvi put u školu ili mijenjaju školsku sredinu.
U iznimno su teškoj situaciji učenici petih razreda, koji se pribojavaju dokazivanja pred nastavnicima. Navikli na rad samo s jednim autoritetom u školi, sada osjećaju nesigurnost, često odbijaju razgovor o školi i ne žele na nastavu. Teške trenutke doživljavaju i oni koji kreću u prvi razred srednje škole – i njih čeka nova sredina i ponovno dokazivanje. Psihologinja XVI. gimnazije u Zagrebu Ana Ribarić Gruber savjetuje što činiti.
Naglasiti im važnost prijateljstva
Djecu, posebno prvašiće, valja poučiti da će im to biti prilika za upoznavanje i sklapanje novih prijateljstava, učenje i zabavu. Kažite mu to radosno.
Neka sami biraju slobodne aktivnosti
Odabir slobodnih aktivnosti bez sugestije roditelja potaknut će ono najbolje u djeci i neće ih - preopteretiti
Razumijevanje za slabije ocjene
Petašima nedostaje emocionalni kontakt s učiteljicom pa i ocjene mogu biti loše. Roditelji ih moraju ohrabriti
Realna očekivanja roditelja
Polazak u srednju školu je novi izazov - nova lica, profesori, puno više gradiva. Roditelj mora znati dosege svog srednjoškolca
Iskreno se zanimati za život djeteta
Roditelj se treba iskreno zanimati za život djeteta. Ne upasti u zamku da se razgovor svede na razgovor o školi i ocjenama
Važna je dobra suradnja s razrednikom
Roditelj treba provjeravati redovitost dolazaka u školu, ne toliko zbog ispričavanja sati koliko zbog prevencije izostanaka