Slobodne aktivnosti

'Svako dijete ima pravo na muzičku kulturu'

Foto: www.ellybasic.hr
muzička škola (1)
Foto: www.ellybasic.hr
muzička škola (1)
Foto: www.ellybasic.hr
muzička škola (1)
Foto: www.ellybasic.hr
muzička škola (1)
Foto: www.ellybašić.hr
harmonika
01.09.2013.
u 08:00
Nakon što odlučite upisati dijete u muzičku školu, valja povesti računa i o odabiru pravog instrumenta.
Pogledaj originalni članak

Početkom školske godine, mnogi se roditelji pitaju kako otkriti skrivene talente njihovih mališana i na koju ih izvanškolsku aktivnost upisati. Mnogi školarci već od malih nogu pokazuju sklonost prema pjevanju i sviranju, a koje su sve prednosti pohađanja glazbene škole otkrila nam je Mirela Buchberger Karlo, ravnateljica Glazbenog učilišta Elly Bašić u Zagrebu.

- Unatoč sve većem broju aktivnosti koje su danas dostupne djeci, interes za glazbene škole još uvijek je velik. Motivi su različiti; kod nekih je to obiteljska tradicija, interes za glazbu, znatiželja.... O kojem god da je razlogu riječ glazbenim obrazovanjem uz znanja i vještine vezane uz glazbu, razvijaju se i niz ostalih sposobnosti kao što su stjecanje radnih navika, razvijanje motorike i apstraktnog mišljenja, emocionalne inteligencije i samopouzdanja samo su neke od njih, kaže ravnateljica.

Djetetov izbor

Nakon što odlučite upisati dijete u muzičku školu, valja povesti računa i o odabiru pravog instrumenta. Iako se među najpopularnijim instrumentima najčešće nalaze klavir ili gitara to ne znači kako su oni nužno i pravi izbor za vaše dijete. Uz već spomenute klavir i gitaru u Glazbenom učilištu Elly Bašić, djeca imaju priliku naučiti svirati i violinu, violu, violončelo, kontrabas, harmoniku, flautu, klarinet, obou, trubu, saksofon, rog, fagot,trombon ili se pak opredijeliti za solo pjevanje ili teorijski odjel. Već nakon nekoliko godina pohađanja glazbene škole, djeca imaju priliku i svirati u orkestru ili pjevati u zboru.

- Pri odabiru instrumenta važno je poštovati djetetov izbor, ako su mu fizičke predispozicije u skladu sa zahtjevima instrumenta, no ponekad, ipak, prevladaju želje roditelja, posjedovanje određenog instrumenta ili slobodno mjesto u satnici profesora, kaže ravnateljica.

Dugogodišnja istraživanja

\'Ne neko dijete- već svako dijete ima pravo na muzičku kulturu!\' Upravo je to bila misao vodilja istaknute hrvatske glazbene pedagoginje, metodičarke i etnomuzikologinje Elly Bašić (1908. - 1998.) koja je na temelju dugogodišnjih istraživanja na području etnomuzikologije, dječje psihologije, kreativnosti i muzikoterapije te u stalnoj znanstvenoj komunikaciji s drugim umjetničkim i neumjetničkim područjima, utemeljila Funkcionalnu muzičku pedagogiju i današnje učilište koje nosi njeno ime.

- Glazba nije samo cilj glazbenog školovanja, već i sredstvo odgoja djeteta u svestraniju i bogatiju osobu.Važno je poštovati djetetovu osobnost i njegove sposobnosti te se kroz igru, improvizaciju i strpljiv rad, od svakog djeteta pokušava izvući njegov maksimum. Najvažnije je da dijete u svom radu bude zadovoljno, da otkriva nove vidike o glazbi, izrazi svoju muzikalnost i otkrije svoje mogućnosti. Tada se u djetetu budi znatiželja i ono samo poželi napredovati postižući time evidentan pomak u glazbenom obrazovanju, ističe ravnateljica kao temelje funkcionalne muzičke pedagogije.

Danas glazbeni vrtić, osnovnu i srednju glazbenu školu u Učilištu Elly Bašić pohađa više od 700 učenika, a o njenim uspjesima dovoljno govori i činjenica kako su svoje prve note u njoj odsvirali i mnogi etablirani glazbeni umjetnici i pedagozi te stručnjaci raznih profila. Škola je za svoj znanstveno- pedagoški i umjetnički razvoj, 1995. godine dobila Nagradu grada Zagreba.

>> Nova Glazbena škola bit će gotova do početka školske godine

 

 

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.