Praktično, jednostavno, bez gužvi i stajanja u redovima, dostava na kućna vrata, samo su neke prednosti kupnje preko interneta koja je sve popularnija kod nas, osobito kod mlađih zaposlenih ljudi koji se redovito služe internetom. Istraživanje GfK provedeno u prosincu prošle godine pokazuje da se internet najčešće koristi kod kuće (83% korisnika), i to u svrhu pretraživanja, informiranja o dnevnim događajima te zbog elektroničke pošte, a devet posto korisnika internetom se služi i za kupnju.
Na mrežu i - po gablec
– Kupujem redovito preko interneta zbog praktičnosti i udobnosti, a i cijela ponuda je na jednom mjestu. Od turističkih aranžmana do karata za koncerte. Naručujem i namirnice i sviđa mi se takva usluga, a na poslu preko interneta kupujem i gablec – kaže 31-godišnja Zagrepčanka Vanja Mičić.
Prema podacima domaćih trgovina koje nude mogućnost kupnje preko interneta, takav posao raste u prosjeku čak 30 posto.
Kupuju uglavnom mlađi
– Mjesečno imamo oko 30 posto novih kupaca. Najčešće su to internetski korisnici od 20 do 45 godina koji vjeruju u on line kupnju. Prosječno mjesečno imamo oko 60 redovitih korisnika, a prosječna transakcija je oko 250 kuna – ističe Toni Čaleta iz Lusha.
Korisnici, a i trgovci kao glavnu prednost takve kupnje ističu uštedu vremena te udobnost kupovanja iz vlastitog doma.
– Bilježimo stalan porast korisnika. U listopadu smo imali 38% korisnika više nego u rujnu. Imamo velik broj korisnika upravo iz poslovnog svijeta te nerijetko dostavljamo haljine, odijela ili cipele u urede, kao i ženama s djecom koje su angažirane oko doma, pa im internetska kupnja omogućuje svojevrstan komoditet – ističu u Nicolas online storeu.
Kupnja hrane preko interneta postaje sve omiljenija Hrvatima. Dostava na vrata, mogućnost plaćanja karticama i gotovinom te velik izbor proizvoda s redovitim akcijama kao i u trgovinama sve je što im je potrebno.
– Konzum internet prodavaonica u ponudi ima više od 20.000 artikala. Trenutačno Konzum internet prodavaonica broji 30.000 korisnika, a brojka je u porastu – zadovoljni su u Konzumu.
Mercatorova internetska trgovina bilježi rast broja kupaca u prosjeku od 10 posto.
– Cijene u online trgovini usklađene su s cijenama u hipermarketima, a prosječan iznos pojedinačne narudžbe je oko 600 kuna – zaključuju u Mercatoru.