Iako je Šustarov tim u Ministarstvu obrazovanja kroz izmjene Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi planirao povratak zaključivanja ocjena na polugodištu, hoće li do toga zaista doći, ovisit će o tome tko će pobijediti na rujanskim izborima. Ako Vladu bude sastavljala SDP-ova koalicija, ocjena na polugodištu neće biti, a kakav će biti sustav vrednovanja, odnosno ocjenjivanja, ovisit će o tome što će u okviru kurikularne reforme predložiti stručnjaci.
Podijeljena mišljenja
– Kad budu prihvaćeni kurikularni dokumenti, vidjet ćemo kako će to izgledati. Moramo pričekati i vidjeti što o tome kažu stručnjaci, što će predložiti i do tada ne treba nagliti s bilo kakvim odlukama. Do tada se ništa na brzinu neće mijenjati – kaže nam SDP-ov strateg za obrazovanje prof. dr. Neven Budak, kandidat za ministra obrazovanja ako Narodna koalicija dobije izbore. On upozorava da se uspjeh učenika treba pratiti cijelu godinu, a roditelje i učenika kontinuirano obavještavati o uspjesima i teškoćama.
– Brojčana ocjena sama po sebi govori malo toga – zaključuje Budak.
No, ako buduću Vladu bude sastavljao HDZ, zaključne ocjene na polugodište će se vratiti. – Nezaključivanje ocjena na polugodištu bila je ničim izazvana i opravdana Jovanovićeva ideja u SDP-ovoj Vladi. Ima puno više razloga da ih se vrati. Mora postojati evaluacija rada učenika na polugodištu što je sigurno bitno i za njih i za roditelje, a konačno i za nastavnike koji tako lakše zaključuju finalne ocjene na kraju školske godine – kaže bivši HDZ-ov ministar obrazovanja dr. Radovan Fuchs.
Isto kao što su podijeljena mišljenja politike, podijeljena su i stajališta i iskustva nastavnika i ravnatelja osnovnih i srednjih škola..
– Zaključivanje ocjena ima smisla jer je, prije svega, duboko usađeno u našu tradiciju i povratna je informacija učenicima i roditeljima. Dojam je da smo prije imali dva manja stresa, na polugodištu i kraju godine, a nezaključivanjem smo dobili jedan veliki na kraju školske godine i mnoštvo nezadovoljnih učenika i roditelja koji nisu imali jasnu sliku o rezultatima – komentira Ljiljana Klinger, ravnateljica zagrebačke Osnovne škole Matije Gupca, naglašavajući da se mora definirati uloga ocjene zaključene na polugodištu.
Novi model
– Treba reći zbrajaju li se zaključene ocjene u dva polugodišta ili se zbrajaju sve ocjene čija aritmetička sredina daje zaključnu na kraju školske godine. Ja sam za zbrajanje svih ocjena jer je to jedino pošteno. Vrijeme je i da razmislimo o mogućnosti uvođenja postotaka kao modela davanja informacija o uspješnosti usvajanja znanja i stjecanja kompetencija učenika. Transparentnost i uređenost obrazovnog sustava zrcali se u kriterijima ocjenjivanja koji moraju biti jasni učenicima i roditeljima, a učiteljima da i ne naglašavam – kaže Klinger.
Za razliku od nje, Petar Mladinić, ravnatelj zagrebačke Pete gimnazije, nije za zaključivanje ocjena na polugodištu, ali kaže da sad ne treba ništa raditi, već pričekati dok se ne riješi pitanje kurikularne reforme.
– Zaključivanje ocjena na polugodištu nema smisla, to je gubljenje vremena, a o učenicima i njihovim rezultatima vodimo računa cijele godine. Nisu djeca postala lošiji učenici zbog nezaključivanja ocjena, čini mi se da su čak postala odgovornija – zaključuje Mladinić.
>> Ribić ide sa Sinčićem i Lovrinovićem: Ova koalicija ima odgovore na 3 glavna pitanja
Da