Ako imate sreće, imate posao. Upravo zbog toga većina ljudi će provesti i dodatne sate u uredu.
No, niste ni pomislili kako boravak u uredu može imati loš utjecaj na vaše zdravlje.
Ako radite u "open space uredima" odnosno, u otvorenim uredima u kojima ste u velikoj prostoriji s velikim brojem kolega s tek ponekom pregradom na radnim stolovima, to ozbiljno može narušiti ne samo produktivnost, nego i vaše zdravlje, piše Huffington Post.
1. Utjecaj na produktivnost i motiviranost
Postoji neko uvriježeno mišljenje poslodavaca da će zaposlenici biti produktivniji ako nisu smješteni u malim uredima iza debelih zidova, već okruženi mnoštvom drugih kolega.
Ali, to je pogrešno mišljenje. Zaposlenici su mnogo sretniji, opušteniji, ali i produktivniji ako imaju svoj ured, pokazalo je istraživanje provedeno 2013. godine na više od 42.000 zaposlenika u SAD-u.
Zaposlenici u otvorenim uredima nerijetko doživljavaju i višu razinu stresa te su manje koncentrirani i motivirani. U takvom radnom okruženju radnike često ometaju zbog čega se teško koncentriraju što je još jedna od prepreka produktivnosti zaposlenika.
Foto: Thinkstock
2. Radno okruženje može povećati razinu stresa
Više od osam od 10 američkih radnika pod stresom je na svojim radnim mjestima. Nedavno istraživanje portala Monster.com utvrdilo je da 42 % zaposlenika u SAD-u daje otkaz zbog prevelikog stresa, a čak 61% smatra da je stres na poslu uzrok njihova obollijevanja.
Izloženost buci u otvorenim uredima podiže razinu stresa, pa su ispitanici jednog istraživanja provedenog u New Yorku nakon tri sata rada u otvorenom uredu imali povišenu razinu adrenalina u organizmu, što je reakcija na stres.
3. Veća je vjerojatnost da ćete se razboljeti
Jedan od četiri radnika na posao će doći bolestan, a dijeljenjim uredima vrlo lako se mogu zaraziti i ostali zaposlenici.
Istraživanjem iz 2011. godine utvrđeno je da osobe koje rade u otvorenim uredima provode čak 62 posto više dana na bolovanju od zaposlenika koji imaju svoje urede.
4. Buka oko vas ometat će vas u koncetriranju na posao
Foto: Thinkstock
Zvonjava telefona, galsni razgovori kolega, radio...
Sve to se svakodnevno čuje oko vas i ometa vašu koncentraciju. Istraživanje koje je 2006. godine proveo UCSF otkrilo je da će osobe u otvorenim uredima biti podložniji padu koncentracije i zbog više temepretaure i manjaka kisika u diljenjem uredima s mnogo zaposlenika.
Gubitak koncentracije zaposlenika gubitak je dragocjenog radnog vremena.
5. Prekomjerno sjedenje uzrokuje oboljevanja
Sve više sjedimo u uredima i to se jako odražava i na naše zdravlje. Sve više sati provodimo u sjedećim pozicijama, a sve se manje krećemo. Rad za stolom i računalom doslovno vas može ubiti. Ovakav način rada uzrokovat će razvijanje dijabetesa, ali i kardiovaskularnih bolesti.
Višesatni rad za računalom lako može uzrokovati probleme s vidom i glavobolje, ali i jake bolove u kralježnici. Obzirom da mnogi ne mogu birati svoja radna mjesta i uredski posao je sve rašireniji način rada, krećite se barem izvan radnog vremena i koristite pauze na poslu za kratku šetnju i odmore. Stručnjaci tvrde da je potrebno napraviti malu pauzu svakih 45 minuta dok radite na računalu.
>>Na poslu, u tramvaju, na kauču... Skratite vrijeme koje provodite sjedeći
>>Jedva čekate kraj radnog vremena? Evo kako se opustiti na poslu
kod nas i sretan ako radis i primas plaću. svo ostalo je nebitno!