hrvatski kišobran

U Zaprešiću cvate proizvodnja originalnih kišobrana

Foto: Robert Anić/PIXSELL
Rogić kišobrani
Foto: Robert Anić/PIXSELL
Kišobrani
Foto: Privatni album
Kišobrani
Foto: Privatni album
Kišobrani
29.01.2015.
u 15:29
Obitelj Rogić planira nastaviti suradnju s dizajnerima izradom kabanica- od funkcionalnih i svjetlećih dječjih do jednokratnih te pravih modnih poslastica
Pogledaj originalni članak

Gdje god da se pojavimo s kišobranima iz Hrvatske, sve što ponesemo, čak i dekoracije, razgrabi se. Da prodajem na revijama i sajmovima, morali bismo putovati tegljačima, toliko su traženi svi modeli koje predstavljamo – zadovoljno nam i s puno optimizma kaže Marin Rogić, predsjednik uprave tvornice kišobrana u Zaprešiću.

Antirecesijski proizvod

– Priča o kišobranima i njihovoj proizvodnji kod nas počela je u najgore moguće vrijeme, upravo kada je recesija zakucala na vrata. Nismo se dali obeshrabriti i zapravo smo s puno entuzijazma, pozitive i ideja krenuli u projekt koji smo interno nazvali – antirecesijski kišobran. I doista se pokazao dobrom zaštitom od recesije, i to ne samo za nas, nego i za 23 zaposlena u ovoj, kako se pokazalo u ovih pet godina, jedinoj hrvatskoj tvornici kišobrana – dodaje Rogić te naglašava:

– Neka mi ne zamjere manufakture i radionice s tradicijom kojima skidam kapu na zanatu i vještini.

Marin i njegova supruga poslovali su s Kinom i ondje zapravo upoznali tehnologiju proizvodnje kišobrana.

– Kinezi su sjajan narod. Bez oklijevanja odveli su nas u svoje pogone i pokazali kako rade. Prvi pokušaji da to ponovimo u Hrvatskoj loše su prošli, no, eto, nismo se dali – prisjeća se Rogić.

– Trebali su nam radnici koji bi se primili takvih “pipkavih” poslova pa smo s kaznionicom u Lipovici dogovorili da krojenje i šivanje bude dio rehabilitacijske terapije. Iako je u prvo vrijeme bilo otpora, nismo imali krojače ni razvijenu tehniku, a bilo je i komentara poput: “Ma šivat ću, ali nemojte da mi to žena dozna”, sve je nekako ispalo dobro. Bila je to sjajna suradnja – prisjeća se mladi poduzetnik iz Zaprešića.

Ponukani iskustvom iz zatvorske radionice, u kojoj su radili ljudi različitih struka koji su riješili neke praktične stvari vezane za konstrukciju, odlučili smo pozvati sve koji žele sudjelovati u projektu Hrvatski kišobran – dizajnere, slikare, majstore, kreativce s dobrim idejama...

Među prvima su se odazvali Ivana Popović i Juraj Zigman, a najsnažnija podrška stigla je iz lanca drogerija DM. Sve ostalo napravili su kišobrani sami za sebe i, dakako, vrijedne ruke zaposlenica.

Hrvatski kišobrani danas se izvoze u desetak zemalja svijeta, od Srbije i Bosne do Njemačke, Češke, Poljske, Slovačke...

Ivana Popović osmislila je kišobrane koji su ekskluzivan modni detalj kakav bi svaka dama poželjela, bogati, raskošni, nadahnuti estetikom prošlog stoljeća i suncobranima kojima su se dame štitile za ljetnih šetnji, a k tome izrađeni su od recikliranog materijala. Doslovno su “okićeni” volanima i dolaze u dvije serije te u nekoliko boja.

Foto: Privatni album

Juraj Zigman, čiji je dizajn prepoznatljiv po raskošnom koloritu, osmislio je liniju kišobrana koja obiluje bojama, motivima Mediterana, tartan-uzorkom i njegovim prepoznatljivim grafikama te potpisuje liniju – Tartan, Strip i Nar.

– Podupirem hrvatsku proizvodnju i drago mi je kada mogu pomoći jačanju domaćih proizvođača. Ono što me najviše potaklo na dizajniranje kišobrana je moj grad – Rijeka, najkišovitiji grad u Europi. Svakodnevno sam gledao ljude s uvijek istim kišobranima i shvatio da je sve oko nas sivo. Morao sam iskoristiti kolorit i napraviti proizvod koji će mijenjati ne samo vizuru kišnih ulica, nego i raspoloženje ljudi – priča Zigman.

Foto: Robert Anić/PIXSELL

Foto: Robert Anić/Pixsell

Tisuću komada na dan

Iz tvornice u Zaprešiću dnevno izađe od 800 do tisuću kišobrana, a dogovorenih poslova ima napretek. Najnovija linija kišobrana, nježnih, prozračnih i ženstvenih s originalnim oslikanim motivima gradova i cvijeća, napravljena je u suradnji sa slikaricom Anitom Krolo. To su ručno oslikani kišobrani, a potražnja je nevjerojatna. Da rade dobar posao, uvjerili su se Marin i supruga mu Nataša na prošlotjednom sajmu mode u Milanu.

– Štand nam je bio zatrpan ljudima koji su se raspitivali odakle proizvodnja u Hrvatskoj, kako smo uspjeli te tko nam dizajnira kišobrane, a htjeli su i kupiti izloške. K tome nam je prišao Talijan, inače vlasnik tvornice koja čitavo stoljeće proizvodi drške za kišobrane, i to za najzvučnija dizajnerska imena. Osim što smo, nadam se, dogovorili suradnju, rekao nam je da misli kako smo, prema njegovim spoznajama, jedina europska tvornica kišobrana – kaže Rogić.

– I, što je najbolje, cijena našeg kišobrana gotovo se ne razlikuje od onog proizvedenog u Kini, odnosno stoje do 200 kuna.

>>Jedini hrvatski obrt koji je emigrirao u Aziju

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 2

IO
Istina_oslobađa
16:05 12.05.2016.

Svaka čast! ajmo našiiiii :D kupit cu definitivno ovaj proizvod..

Avatar pendreck
pendreck
20:02 04.12.2016.

Izvrsno!!! Tak treba!!