Roditelji koji uključuju malu djecu u smislene razgovore i potiču ih u izmjenjivanju rečenica pomažu im razviti govorne vještine koje imaju dugoročne pozitivne posljedice na učenje i socijalizaciju u kasnijem obrazovanju. Zaključili su to nizozemski znanstvenici misleći pritom na "ozbiljne" teme u kojima uz druge članove obitelji ravnopravno sudjeluju i djeca te im se dopušta da daju svoj doprinos u dijalogu.
U istraživanju je sudjelovalo 150 malih Nizozemaca u dobi između 3 i 6 godina, a istraživanje je trajalo tri godine. Djeca su dolazila iz obitelji različitih nacionalnosti - turske, marokansko-berberske i nizozemske, odnosno iz različitih jezičnih sredina. Studija je otkrila da roditelji koji potiču dijete da sudjeluje u razgovorima odraslih zapravo jako dobro pripremaju mališana da postigne u školi prirodnu vještinu komuniciranja koja je iznimno važna za buduće akademske uspjehe djeteta. Komuniciranjem dijete pridonosi stvaranju okoline u razredu u kojoj se lakše uči i socijalizira.
Voditeljica istraživanja Lotte Henrichs primijetila je da djeca koja kroz razgovore s odraslima poboljšavaju govorne vještine, a kada krenu u školu, osjećaju visoko samopouzdanje i s lakoćom prolaze kroz teže i ponekad apstraktne koncepte učenja. Ona koriste rutinu složenih rečenica i dijaloga koji su iznimno važni za tzv. razredni diskurs. Pojam "razredni diskurs" obilježava interakciju učenika i učitelja u procesu učenja u razredu. "Razredni diskurs" uključuje mnoge aktivnosti pomoću kojih se znanja učenika i učitelja razmjenjuju u učionici i stvaraju jedinstveni razredni svijet.
Osim smislenih razgovora, roditelji će mnogo za školski uspjeh djeteta učiniti i ako mu u predškolskoj dobi čitaju, pričaju priče i iniciraju razgovore o određenim temama, donosi HealthDay News.
Logicno je; sto se vise vjezba sa djecom bolji su rezultati. Svako iskustvo ostavlja trag. Zelim svim roditeljima dovoljno vremena na raspolaganju za provodjenje sa svojom djecom i njihovim kompicima. Kada vec uspijevamo malo uraditi za danas pokusajmo uraditi stogod za sutra. Primjer (nadam se pozitivan) je jedan od najjacih metoda odgoja. Djeca upijaju sto vide, to isto ponavljaju i na tome grade svoj karakter, moral, etiku, znanje, ... . Sa djecom treba govoriti i slusati ih.