moda za klince

Za djecu ne radim ono što žele mame, nego što žele curice. A što žele? Biti princeze

Foto: Press foto
Juraj Zigman
Foto: Tomislav Miletić/Pixsell
Davida's
Foto: Tomislav Miletić/Pixsell
Davida's
Foto: Tomislav Miletić/Pixsell
Frodo
Foto: Tomislav Miletić/Pixsell
Frodo
Foto: Tomislav Miletić/Pixsell
Frodo
Foto: Tomislav Miletić/Pixsell
Davida's
Foto: Tomislav Miletić/Pixsell
Davida's
Foto: Jurica Galoić/Pixsell
Etna Maar
Foto: Jurica Galoić/Pixsell
Etna Maar
Foto: Jurica Galoić/Pixsell
Etna Maar
Foto: Tomislav Miletić/Pixsell
Juraj Zigman
Foto: Tomislav Miletić/Pixsell
Juraj Zigman
Foto: Tomislav Miletić/Pixsell
Juraj Zigman
29.04.2014.
u 10:44
Kids Fashion Weekend razvedrio je sva lica u publici
Pogledaj originalni članak

– Puno je ljepše i opuštenije raditi modu za djecu! Ne moraš se opterećivati ni trendovima ni fizičkim stvarima u smislu hoće li haljinica dobro padati preko bokova... Kad dizajniram za djecu, igram se bojama, što jako volim i u odjeći za odrasle. Za djecu ne radim pomodno ni ono što mame žele, nego što curice žele. A što žele? Biti princeze... – kaže modni dizajner Juraj Zigman čijom je revijom za djevojčice od četiri do osam godina zatvoren 1. Kids Fashion Weekend upravo održan u Zagrebu i praćen općim odobravanjem!

Pas-mornar i ostali

Vlatka Smolčić Hokman, diplomirana ekonomistica, i Marina Budanko, koja je talijanski jezik i književnost diplomirala u Rimu, već deset godina vode modnu agenciju za mališane i tek su se sada odvažile pokrenuti prvu višednevnu manifestaciju za njih.

Foto: Tomislav Miletić/Pixsell

Tu nema terora mršavosti ni ukočenog držanja

A Zagreb kao da je samo to čekao – svi su redom oduševljeni! Podržali su ih u tome svi vezani za dječju modu. I svi su redom govorili kako je dječja moda u nas marginalizirana.

Podsjetilo nas je to na pisce dječje knjige koji uvijek kukaju kako su marginalizirani u odnosu na pisce za odrasle. I kako se samo literatura za odrasle naziva pravom. No isto je i u umjetnosti. Takozvana čista, prava umjetnost uzdiže se u nebesa, a ona primijenjena marginalizira se.

No jedno je jasno: prave su sve umjetnosti – i književnost za djecu i dizajn za djecu... I imaju svoje zakonitosti.

Foto: Jurica Galoić/Pixsell

Zamka je misliti da je dobar dizajn za djecu isti kao za odrasle, samo umanjenih proporcija.

– Vidjeli smo na internetu da majke rade kopiju svojih modela za svoje djevojčice ili mole da im se to napravi. To je grozno! Zgražali smo se nad pokazanim korzet-haljinama za curice – kaže nam Zigman.

– Kad radim za male, radim odjeću baš za njih kako bi izgledali onako kako trebaju izgledati. Zato su tu leptirići kao lajtmotiv. Pa psić-mornar, ljetna marinerica, to jest plavo-bijela prugasta majica. I ne volim kad kažu kako dijete odmalena treba učiti modi. Ničemu od površnih trendi stvari ne treba učiti djecu – kaže Zigman.

Andrijana Subotić i njen brand Etna Maar oduševili su duhovito tempiranom kolekcijom “Mala, ne tako crna haljina”. Sve što dizajnerica radi za velike dame bilo je tu i za male – asimetrija, printovi, ručno oslikavanje i ispisivanje poruka, no bilo je logično koncipirano za male...

Ovo je dobro jer je roditeljima dojadilo da im djeca budu sva isto odjevena kao da imaju uniforme

A. Subotić Pjajčik

Prvi Kids Fashion Weekend pokazao je da brojne modne tvrtke za djecu jako slabo poznajemo. Malo je znano da naša Modna kućica Dizzy opskrbljuje cijelu Hrvatsku modom načinjenom od ekološki prihvatljivih materijala i boja.

Tu su i šeširići Sole Mio koji male glave štite od UV zraka.

Pa ženski duo Shuz koji tako uspješno dizajnira tenisice za male da već imaju partnere u Japanu!

Traže ih na “Fejsu”

Jedna od dosad “nepoznatih” a značajnih autorica diplomirana je inženjerka tekstila sa 13 godina iskustva Andrea Cmrečki.

Foto: Tomislav Miletić/Pixsell

Andrea Cmrečki

Radila je prije za Magmu pa za X-nation, a sada je za svoj brand “daVida’s” – kojem osim odjeće pripadaju sve male stvari, lutke, brošići, darovni program za bebe... – dizajnirala je i oslikala kolekciju za djevojčice i dječake koja je izazvala skandiranje publike.

Vrećaste hlačice, suknjice, kaputići, majice s vlastitim ilustracijama nosile su curice pod ruku s krpenim lutkama također odjevenima u svoju kolekciju. Prvi je put radila dizajn za dečkiće – jer ga nema u nas dovoljno!

– Teško je biti kao ja otpočetka u dječjoj modi. Lakše je, recimo, Ljupki Gojić čije je samo ime već brend. Zato je važan Kids Fashion Weekend, da nas predstavi. Ljudi reagiraju na poznate dječje marke, ali publika želi i nas drugačije, dobre dizajnere koji paze da tu nema štetnih tkanina ni boja, a ima svile koja se lako pere...

I da se djeca u takvoj odjeći mogu slobodno kretati, čučnuti, zavrtjeti se – kaže davidasica, mama malog Davida i Vide.

– Već nas i preko Fejsa traže roditelji. Dojadilo im je da su sva djeca isto odjevena. Pitaju nas gdje mogu kupiti naše modele – kaže Andrijana Subotić Pjajčik hvaleći ideju Kids Fashion Weekenda koji, kako je kazao Zigman, omogućuje da dječji modni biznis bude i zabavan šoubiznis!

>>Od eksplozije boja do male ne tako crne haljine - za djecu!

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.