vjerovali ili ne

Zamislite da su barbike pretile i 'stvarnije'. Bi li bile jednako poželjne?

Foto: DPA/PIXSELL
Barbika
Foto: Ivana Ivanović/PIXSELL
Barbike
28.12.2013.
u 00:06
Jedna online anketa ispituje "bilo" čitatelja pitanjem što bi bilo kad bi proizvođači lutaka počeli raditi veće, "deblje" modele? Među komentarima ima onih da bi se time slala djeci loša poruka o promicanju pretilosti, a ima i onih koji bi to odobrili, jer je sadašnja barbika, najprodavanija lutka na svijetu, daleko od idealne žene
Pogledaj originalni članak

Lutka Barbie, legendarna vitka plavuša dugih nogu, (ni)je realni prikaz ženske ljepote i tijela, shvati u neko doba odrastanja vrijeme svaka djevojčica koja se njome igra(la). A sad je i na Facebooku, na stranici Plus Size Modeling, kako piše kanadski CTV News, osvanula anketa s pitanjem "Trebaju li proizvođači igračaka početi raditi veće barbike" (čitaj: deblje, ogromnije).

Već nakon para dana stiglo je oko 45.000 lajkova i pet tisuća komentara, od kojih se većina njih slaže kako bi idealna barbika trebala biti između pretile lutke velikih obraza i sadašnje nerealne mršavice kako je utjelovljena u milijunima proizvedenih primjeraka.

- Naravno, ali Barbie ne treba imat podbradak, pišu anketirani, jer se, smatra, može biti pretio i bez podbratka.
- Mogli su napraviti debelu barbiku - pišu drugi.

No, neki tvrde da takva, "popunjenija" lutka ne bi slala dobru poruku djeci i mladeži.

- Ja jesam malo deblja, jedna je stvar da takvo stanje treba prihvatiti, no izradom takvih barbika promicala bi se pretilost - komentira jedna žena, držeći da takvom "idealu" ne treba težiti.

Kako je danas 54-godišnja lutka tvrtke Mattel od pin-up djevojke s godinama dobila niz varijacija i "uloga", pa je bila i s astronautima, bila je i inženjerka i princeza, neki govore da je lutka od kakvih 30-ak centimetara ipak prevelika, a pretankoga struka.

Tjelesne proporcije lutkice odgovarale bi ženi s opsegom grudi od čak 97,5 centimetara, strukom od 45 i bokovima od 82,5 centimetara, odnosno daleko od "optimalnih" i idealnih 90-60-90. Unatoč toj "nezgrapnosti", najprodavanija je lutka na svijetu, a proizvođač Mattel zgrće na njoj godišnje 1,3 milijarde dolara.

Ova Facebook kampanja Plus Size Modeling ima za cilj "pokazati ženama diljem Amerike da veličina njihove odjeće nema nikakve veze s veličinom njihova srca, osobnosti i budućnosti."

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 1

PA
pancake
16:59 29.12.2013.

To je lutka! Nije uzor idealnog izgleda! Uzor idealnog izgleda za djevojčice su njihove majke.