MAJSTORI MARKETINGA

Znate li zašto je proizvođač guma Michelin restoranima počeo dodjeljivati zvjezdice za kvalitetu?

Foto: shutterstock
Znate li zašto je proizvođač guma Michelin restoranima počeo dodjeljivati zvjezdice za kvalitetu?
16.07.2024.
u 12:30
Braća Michelin bili su veliki patrioti, a taj su patriotizam znali i unovčiti te su odlučili potaknuti Francuze da više putuju i fino jedu
Pogledaj originalni članak

Sve je počelo prije više od stotinu godina. Na samom početku 20. stoljeća, 1900. godine, francuski proizvođač guma Michelin izdao je svoj prvi vodič koji je bio namijenjen vozačima i upućivao ih na mjesta u Francuskoj na kojima su mogli pronaći servise za automobile, benzinske postaje, ali i restorane. Na ideju je došao stariji od dvojice braće Michelin, Andre, koji je shvatio kako konkurencija u biznisu s gumama raste, dok Francuzi istovremeno premalo putuju.

Kako bi potaknuli svoje sunarodnjake da više putuju, a samim time i više troše gume na svojim vozilima, ovi francuski poduzetnici poduzimali su različite marketinške aktivnosti. Podupirali su i sufinancirali okupljanja automobilista i utrke, izradu karata i slično te su poticali obične građane da istražuju nove krajeve svoje zemlje.

VEZANI ČLANCI:

Braća Michelin bili su veliki patrioti, a taj su patriotizam znali i unovčiti. Jedan od njihovih planova bio je potaknuti Francuze da na svojim putovanjima kušaju hranu u lokalnim restoranima i tako pridonesu priči o Francuskoj kao zemlji vrhunske gastronomije. Pritom su im odlučiti pojednostaviti odabir restorana tako što u sami obišli neke od njih i ocijenili odgovarajućim zvjezdicama njihovu ponudu. Prve zvjezdice dodijeljene su 1926. godine.

Na samim počecima restorani su mogli dobiti maksimalno tri zvjezdice – jednu kao 'vrlo dobar restoran', dvije za 'odličan restoran s odličnom kuhinjom', dok su tri zvjezdice dobivali oni restorani zbog kojih je vrijedilo skrenuti s puta ili neku lokaciju posjetiti samo zbog njihove ponude.

VEZANI ČLANCI: 

Sustav ocjenjivanja s godinama se razvijao i nadograđivao pa su, primjerice, nakon Drugog svjetskog rata u vodič uvedene tzv. bib gourmand preporuke za manje i cjenovno dostupnije restorane i zalogajnice. Početkom ovoga stoljeća pak Michelinov vodič je, nakon Europe, prvi put objavljen u i Sjedinjenim Američkim Državama te u Japanu.

Danas Michelinovi inspektori obilaze lokacije diljem svijeta, a oduševile su ih i neke u Hrvatskoj, tako da i neki naši restorani ponosno nose njihove zvjezdice.

Iznenadila se kada je vidjela uslugu koju su joj naplatili u restoranu: 'Nisam znala da to postoji!

 

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.