POGLED S MANHATTANA

New York vapi za hrvatskim restoranom

06.02.2009.
u 19:00
Pogledaj originalni članak

Ugledni dnevni list The New York Times ne piše često o političkim događanjima u Hrvatskoj, ali naša je zemlja redovit gost njihovih turističkih i gastronomskih stranica. Prošlog ljeta zaljubili su se u Zadar, a prije nekoliko dana objavili su komentar da je konoba Mondo u istarskom Motovunu „jedan od najboljih malih restorana na svijetu“.

Novinar New York Timesa bio je oduševljen posluženim jelima, atmosferom, prirodom i sve je usporedio s talijanskom Toskanom, a to je, znaju dobri poznavatelji američke turističke i gastroscene, velik kompliment koji dodatno potiče čitatelje da se raspitaju gdje je taj Motovun, tko kuha u konobi Mondo i kojim se zrakoplovom može doputovati najbrže i najugodnije do Hrvatske.

I novinarska opaska u kojoj kaže „da je to jedan od najboljih malih restorana u svijetu u koji nikada nećete dospjeti“ ne mora se iščitati kao negativna. Ona provocira sve one moderne nomade koji iz radoznalosti žele otputovati u Istru i kušati fuže u konobi Mondo da dokažu kako baš žele vidjeti Motovun i uživati u delicijama toga kraja.

Hrvatska turistička zajednica, kao i Ministarstvo kulture – da je smišljalo danima takvu promidžbu koja je svanula na stranici New York Timesa ili odlučilo platiti hrpu dolara za slogan – ne bi uspjeli kao što je novinar „zaveden ljepotom prirode i motovunske kuhinje“ promovirao naš turizam. I to u godini kad zbog recesije i krize Amerikanci manje putuju na odmor ili više puta preokrenu dolare prije nego što se odluče potrošiti ih na izlet do Hrvatske koji nije jeftin.

To najbolje zna Nena Komarica, direktorica newyorškoga predstavništva HTZ-a koja deset godina promotivnim aktivnostima animira američke goste da putuju u Hrvatsku i taj se trend zavidno počeo povećavati. Poznato je to i turističkim agencijama poput CroatiaTravela ili Pan Adriatica iz New Yorka koje su specijalizirane za hrvatsko turističko tržište i važna su pomoć Croatiji Airlinesu u prodaji zrakoplovnih karata. U promociju hrvatskog turizma po Americi treba nastaviti ulagati jer novac tu nije bačen uzalud.

Trebamo ih informirati što sve u turizmu nudimo jer uz pisanja NYT ne moramo se bojati da ćemo ostati bez tih dobrih gostiju koji vole potrošiti, ali i ponovno se vratiti u Dubrovnik, Zadar ili Istru. Američki su turisti potencijal koji još nije dovoljno iskorišten i broj će im se na Jadranu povećavati s otvaranjem moderno opremljenih hotela na koje su oni naučili na Floridi, ali i na Karipskom otočju gdje najčešće putuju na odmor. Pisanje NYT-a još jednom otvara staru temu o kojoj se raspravlja od devedesetih, a to je kako bi Hrvatska na Manhattanu trebala otvoriti kulturni centar i hrvatski restoran.

Da, u vremenima krize i recesije možda će se to činiti previše ambicioznim, skupim ili pak neunosnim, ali to je ideja koja će svakako zaživjeti udruže li se država, odnosno resorna ministarstva, gospodarstvo i ljudi koji razumiju što to znači za promociju Hrvatske, uz one koji znaju raditi taj posao. 
U tom bi hrvatskom restoranu na Manhattanu po uzoru na španjolske, talijanske ili meksičke restorane, nakon članka u New York Timesu u kojem se hvali konoba Mondo, za samo nekoliko dana njihovi kuhari gostovali u Americi. Uz hrvatska jela, ponudili bi i naša vina, a gost bi mogao kupiti na odlasku na primjer Kraševe bajadere ili kravatu Croata, hrvatske inćune ili maslinovo ulje uz darovanu knjigu savjeta gdje najljepše jesti i ljetovati u Lijepoj našoj. Yes, we can, rekao bi Barack Obama! Da,i mi Hrvati to možemo!

Ključne riječi
Pogledajte na vecernji.hr