Polančec: Privatizacija je uvjet opstanka brodogradnje

30.10.2008.
u 20:28
Pogledaj originalni članak

Hrvatska brodogradnja ima dugu tradiciju, mora opstati i razvijati se, ali ne na sadašnjim osnovama i sa sadašnjom razinom subvencija, kazao je na današnjem savjetovanju o javnoj nabavi potpredsjednik Vlade Damir Polančec, najavljujući kako će Europskoj komisiji uskoro biti poslan i treći set dokumenata u kojima se objašnjavaju pojedini dijelovi modela privatizacije hrvatske brodogradnje, nakon čega se očekuje termin za tehničke konzultacije.

– Kada bismo preračunali direktne subvencije, ukalkulirali ekvivalent jamstava kao dio subvencija i tome dodali gubitak brodogradilišta na godišnjoj razini, došli bismo do poražavajuće činjenice da svaki četvrti, a možda i svaki treći brod naših brodogradilišta financira država – ustvrdio je. Vjeruje da bi mnogima odgovaralo da sve ostane kao do sada.

No, to znači da su i uz izravne subvencije od više od 400 milijuna kuna te godišnja jamstva između 2,5 i 3 milijarde kuna, brodogradilišta na kraju godine, kad se povuče crta, svejedno u minusu više od milijarde kuna.

I to je jedan od razloga, kazao je, što se on zalaže za restrukturiranje kroz privatizaciju, a uostalom, i EK je Hrvatskoj dao jasne naputke da se restrukturiranje brodogradnje treba provesti uključivanjem privatnih partnera, odnosno kroz privatizaciju, po posebnim pravilima EK-a za restrukturiranje poduzetnika u teškoćama.

Prema tim pravilima, tvrtka sa strateškim partnerom sama mora osigurati 50 posto sredstava od ukupnih troškova restrukturiranja. Polančec je uvjeren da je naš model privatizacije brodogradnje uspješan, bez obzira na to što će se dogoditi za svjetske krize, kad je teško doći do kredita.

Pogledajte na vecernji.hr