IVO POPESKIĆ I ZVONIMIR DUSPER

Bez aranžmana i produkcije nema dobre pjesme

Foto: Hamar Media
Bez aranžmana i produkcije nema dobre pjesme
09.06.2017.
u 13:40
Puno je više prosječnih pjesama koje su produkcijom ipak dobile kakav-takav airplay, nego uspješnih hitova bez produkcije - kazao nam je Dusper
Pogledaj originalni članak

Aranžman i produkcija su bitni čimbenici u nastanku svake pjesme. Evo što o svom poslu kažu aranžer Ivo Popeskić i producent Zvonimir Dusper Dus.

Cijenjeni hrvatski aranžer, producent i klavijaturist Ivan Popeskić  surađivao je s mnogim hrvatskim izvođačima kao što su Massimo Savić, Josipa Lisac, Radojka Šverko, Ibrica Jusić,  Arsen Dedić, Šajeta, Rivers, Severina, Neno Belan,  Elvis Stanić Group, Songkillers, Tamara Obrovac, Melanija Purić, Dalibor Prochazka i mnogi drugi. Kao aranžer često surađuje kao vanjski suradnik  Glazbene proizvodnje HRT-a i Big banda.  Dobitnik je brojnih nagrada za svoj fantastični rad.

Nagradu Cesarica doživljava kao hvalevrijedan projekt u kojem će se profesionalni glazbenici približiti publici i njihovim željama. Jeste li ikada sudjelovali na sličnom projektu?

Sudjelovao sam na Porinu kao član odbora za produkciju, aranžmane i snimke, ali to su nagrade struke. Cesarica je nagrada kojom publika jasno daje do znanja koji su joj favoriti, i svaki nominirani izvođač, profesionalac će znati to cijeniti.  Ipak smo mi tu zbog - publike!

Mlada pjevačica Antonela Doko imala je priliku surađivati s njim. Kada smo ju pitali o suradnji na pjesmi „Odlična stvar“, rekla nam je:

„Ivo  Popeskić  je  od samog  početka  neizostavni  član  autorsko-producentskog  tima s koji  surađujem  i  smatram  se  ludo  sretnom  što  su me,  već  sa  mojih  13  godina prepoznali  i  što  sam  dio  te  ekipe. Otprve smo “kliknuli“ i vrlo  brzo se  znalo  kakvu  glazbu bih  trebala  i  mogla  pjevati. Zvuk  koji  je  Ivo  pronašao je  svakako  nešto  po  čemu  su  moje  pjesme  prepoznatljive,  a  stil  i  aranžmani  su  baš  ono što  želim  i  u  čemu se  osjećam svojom. “Odlična stvar “  je  prirodni  nastavak  naših dosadašnjih  pjesama  i  već  od  prvih  taktova je  zvučala  poput  svog  naslova- to  je  bilo  to, razigrana retro  glazba prilagođena  sadašnjem  trenutku. Ivo  ima  ogromno  znanje  i  iskustvo,  tako  da   puno stvari  o glazbi  učim  i  to  mi  je  super.

Druga,  ali  ne  manje  važna  stvar  je  ta  da  sam i  privatno  vrlo  povezana  sa svojim  timom,  jer  glazba  nije  posao  koji  obaviš  i  odeš.Tu  je  hrpa  raznih  emocija  i  katkad  su  mi  oni  i  obitelj  i  frendovi i  učitelji.. Neprocjenjivo i  za  mene,  nezamjenjivo. „

Za koji žanr biste voljeli da je zastupljeniji na hrvatskoj sceni i zašto?       

Svakako bih volio da ima vise rock bandova, da se mladi glazbenici nalaze, druže i vježbaju po garažama. U takvom okruženju nastaju odlični bandovi, skladbe i budući instrumentalisti i pjevači... Problem što nedostaje rock bandova je u nedostatku rock clubova i festivala na kojima bi ti mladi ljudi mogli kvalitetno promovirati svoje pjesme.

 

Još jedan član UO nagrade Cesarica je vrlo talentiran i nadaren skladatelj, aranžer i producent – Zvonimir Dusper Dus. Već sa sedamnaest godina je pokazao interes za glazbu kao aranžer i klavijaturist, a s obzirom da je pored ljubavi prema glazbi, gajio i ljubav prema informatici, okrenuo se digitalnoj glazbenoj produkciji.

Što se tiče glazbenih žanrova – pokrili ste gotovo sve pravce – od funka, soula, popa pa sve do ambijentalne i kazališne glazbe. Kako vam se sviđa projekt Cesarica?

Jako sam sretan što se ovaj projekt dogodio, a još više što sam aktivno uključen. Domaća glazba treba svaku moguću podršku u borbi za pažnju slušatelja koji su bombardirani svjetskim hitovima s milijunskim budžetima za marketing.

Mislite li da hrvatskoj glazbenoj sceni treba još ovakvih nagrada?

Svakako! Mislim da obavezno pored jedne ovako komercijalne nagrade usmjerene na glazbu za najširu publiku pod hitno treba napraviti jednu alternativnu nagradu koja bi pokrila onaj drugi dio terena - elektronsku i indie-rock scenu. Nešto kao što je bio Crni Mačak. Hrvatska kao zemlja festivala i turizma ne smije zapostaviti nišnu glazbu jer je upravo ona "meso" festivala. Stvarno je apsurdno da imamo toliko festivala, a tako malo poznatih domaćih izvođača elektronske glazbe.

Zvonimir Dusper Dus iza sebe ima jako puno uspješnih projekata. Pisao je glazbu za kazališne predstave, televizijske serije, dokumentarne filmove te vrlo poznate jinglove, reklame i TV špice te tekst za pjesmu „Together we shine“ koji je bio službeni tekst himne igara Azijskih igara na pijesku 2010. godine.

Jedna od njegovih zadnjih suradnji je s novom zvijezdom hrvatskog glazbenog neba – Luce. Luce je bila jako sretna što ima priliku surađivati s tako uglednim producentom, a njihovu je suradnju opisala: „Svoja prva dva singla sam radila s Dusom ("Možda mi" i "Sama ostajem"). Povezala nas je moja prva menagerica Ema Gušavac, koja je ujedno i Luki Nižetiću menager, a Dus je svojevremeno napravio i neke poznate Lukine hitove. Dus je profesionalac, glazbi pristupa sistematično i analitički. Ideje i putevi su nam se malo mimoišli pa smo prestali surađivati, ali ću mu biti uvijek zahvalna na produkciji i aranžiranju moja prva dva singla, mislim da je napravio odličan posao.“

Koliko je produkcija važna u stvaranju pjesme, potencijalnog hita?

Ako pod produkcijom podrazumijevamo krovnu kontrolu svega onoga što slušatelj čuje kao pjesmu na radiju (tekst, glazba, ritam, zvuk...) onda je naravno uloga producenta izuzetno velika. Puno je više prosječnih pjesama koje su produkcijom ipak dobile kakav-takav airplay, nego uspješnih hitova bez produkcije. Ali ipak, važno je reći da produkcija ne može napraviti hit "od ničega". Ono što je sigurno je da odlična hit pjesma uz dobru produkciju, koja je u ispravnom odnosu s publikom na koju se cilja, ima puno veće šanse za uspjeh.

No isto tako važno je znati da je pojam "dobra produkcija" relativan jer je tu prvenstveno pitanje ukusa publike... Nekad se "dobrom produkcijom" čak može i upropastiti potencijalni svenarodni hit, jer ga publika nekad pjesmu prestane doživljavati kao "svoju" ako je sve savršeno i bez greške. Ali to su već tajne produkcije.

'BULJI U NETFLIX, U KAMPANJI GA IGNORIRALI...'

Ponižavajući posljednji dani u uredu američkog predsjednika: Kako je Biden ostao usamljen i nepoželjan

Bidenov se život dramatično promijenio u posljednja tri mjeseca. Nakon što je ušao u godinu inzistirajući da je dovoljno spreman da se ponovno kandidira i pobijedi Trumpa, Biden je ipak odustao od predsjedničke utrke 21. srpnja, podržavši Kamalu Harris za predsjednicu.  Tada je u roku od samo nekoliko sati, Biden (81) - prestao biti relevantan

Pogledajte na vecernji.hr

Još nema komentara

Nema komentara. Prijavite se i budite prvi koji će dati svoje mišljenje.