Sunčana strana Prisavlja već je treću godinu zaredom postala sinonim za odličnu zabavu ispred zgrade HRT-a, a repertoar za sve posjetitelje, ali i gledatelje iz godine u godinu sve je bogatiji. Jedan od noviteta ovogodišnjeg izdanja je i 'Noć mjuzikla' čije je javno snimanje održano krajem lipnja, a gledatelji će ga imati prilike vidjeti 24. srpnja na prvom programu HTV-a s početkom u 21 sat. Hitove nekih od najljepših svjetskih, ali i hrvatskih mjuzikala izvode Marko Braić, Danijela Pintarić, Vanda Winter, Jacques Houdek, Sandra Bagarić, Igor Barberić, Mia Dimšić, Igor Drvenkar, Tara Thaller, Maja Bajamić, Vladimir Garić, Lorena Bućan, Kristijan Beluhan, Ivana Kindl, Gelato Sisters i Roko Blažević uz pratnju Simfonijskog i Jazz orkestra HRT-a pod vodstvom dirigenta Krešimira Batinića. O samoj ideji, ali i zahtjevnosti same izvedbe ovakvog projekta razgovarali smo s urednicom projekta Elizabeth Homsi.
Otkud ideja za mjuziklom na Sunčanoj strani Prisavlja?
Mjuzikl je tema koju smo već prošle godine na jedan način obradili u suradnji sa Zagrebačkim kazalištem Komedija i prenosili smo na Sunčanoj strani njihov koncert pod nazivom 'Čarobni Broadway' – dakle, koncertnu verziju poznatih djela iz kazališnih mjuzikala, ali u isključivo glazbeno-koncertnim izvedbama njihovih solista. No, ove godine moja nova šefica, ravnateljica programa HRT-a, gđa. Marija Nemčić dala mi je zadatak da osmislim i uredim ovoga puta emisiju o mjuziklu i odmaknem se od koncertnog koncepta. Meni je ta njezina smjernica samo pokrenula uredničku kreativnost i odvela me u smjeru objedinjavanja mjuzikl elemenata – glumu, ples i pjevanje - jer mjuzikl je najljepša ujedno i najzahtjevnija kazališna forma koja objedinjuje upravo ta tri elementa. Za televizijsku produkciju to je zahvalna priča jer je izuzetno televizična, tako da sam se doista s veseljem poigrala ovom meni posebno dragom kazališnom formom i pretočila je u TV priču. Kako sam i sama veliki profesionalni ljubitelj mjuzikla dramaturgija emisije sjela mi je vrlo brzo te sam uz pomoć kolege Boška Picule dobila raspisani scenarij za koji je moj glavni input bio – ispričati priču uz pomoć glumačkih poveznica tzv. majstora ceremonije koji nas kao kazališni lik ima zadatak sprovesti putešestvijama gosp. Mjuzikla koje preko glazbeno-plesnih brojeva pričamo našim gledateljima. Cilj mi je bio dobiti jedinstvenu kontinuiranu priču koja svim svojim elementima podsjeća na kazališni mjuzikl – evocira kazališnu pozornicu i odiše ozračjem mjuzikla. U tome mi je uvelike pomogao i izbor glumca za ovako svestranu ulogu majstora ceremonije (jer to mora biti glumac koji uz glumu suvereno barata pjevanjem i plesom), a koju je odlično odigrao i u njoj objedinio sve svoje talente - našim gledateljima već dobro poznati i omiljeni glumac Marko Braić. Cijelu zamišljenu priču i uredničku viziju svojom režijom na mali ekran prenio je televizijski redatelj Tihomir Žarn.
Reakcije su bile baš pozitivne i nakon komentara shvatila sam da su gledatelji bili ugodno iznenađeni viđenim – jer na Sunčanoj strani do sada smo se bavili televizijskom formom koncerata tako da emisiju s kazališnim glumačko-plesnim kostimiranim elementima zapravo nisu očekivali.
Što gledatelji mogu očekivati od 'Noći mjuzikla'? Riječ je, ako se ne varam, o glazbenoj večeri u kojoj ćemo se moći prisjetiti najvećih hitova iz svima dobro poznatih filmova i mjuzikala.
Nakon što su nas gledatelji nakon snimanja počeli pitati gdje mogu pogledati ovu predstavu, u kojem kazalištu – dobila sam dodatnu potvrdu da sam postigla željeno, ono s čim sam u startu krenula – odmaknuti se od koncertnog koncepta i isproducirati televizijsku emisiju sa svim elementima mjuzikla i oživjeti ih na malome ekranu. Tako da svi oni koji čekaju pogledati ovu emisiju mogu očekivati malu kazališnu predstavu prilagođenu eksterijernim uvjetima snimanja. Prošetali smo nekim od najpopularnijih mjuzikl naslovima što svjetskog što domaćeg autorstva (Chicago, Mačke, Fantom iz Opere, Cabaret, Briljantin,Footloose, Moje pjesme, moji snovi, Mamma Mia, Tko pjeva zlo ne misli , Dundo Maroje i dr.) te smo se preko kostimografije glavnih likova približili svakoj filmskoj/mjuzikl glazbenoj priči – tako da će gledatelji sigurna sam uživati, neki se nostalgično i prisjetiti svoje mladosti i ne sumnjam svi se odlično zabaviti.
Poznato je da je mjuzikl jedna od najzahtjevnijih glazbeno-scenskih formi. Što je s uredničkog aspekta u ovom projektu bilo najizazovnije?
Kao što sam ranije spomenula – meni je smjernica da se u uredničkom smislu odmaknem od koncertnog koncepta i razmišljam u smjeru stvaranja emisije na temu mjuzikla meni bio samo poticaj na uredničku kreativnost. Ovakav pristup dao mi je mogućnost da se vratim u nekadašnja televizijska stvaranja i uređivanja glazbenog programa kada su se pričale priče - kada se je plesalo, kostimiralo i glumilo u isto vrijeme, kada je tv produkcija bila raskošna i rasplesana...
Mjuzikl je snimljen u suradnji s nekim od naših najpoznatijih glazbenih imena. Kojim ste se kriterijima vodili kada je u pitanju odabir izvođača?
Zamisao mi je bila vidjeti i čuti nadolazeća imena uz već poznata i etablirana – ali svakoga smjestiti u neko njemu novo glazbeno okruženje i tako dobiti jednu novu dimenziju u izvedbama...
Kada sam kontaktirala izvođače bili su oduševljeni jer pristupom da im se dodjeli skladba i uloga koju još nisu izvodili smo i njima dali da otkrivaju neke nove dimenzije sebe, ponude nešto novo. Uglavnom su za većinu izvođača to bile nove skladbe koje su trebali naučiti i uvježbati i koje nisu u njihovu redovnom repertoaru. Uz to, kada radiš mjuzikl moraš moći i plesati tako da su neki imali i plesne probe uz plesni ansambl kako bi se uklopili u zamišljeni glazbeno-scenski mjuzikl broj. Valjalo je u tim glazbenim brojevima uči i u rolu tako da je većina izvođača zapravo bila birana da imaju glumačko-glazbenog iskustva i da mogu iznijeti i karakter mjuzikl lika koji im je dodijeljen.
Je li u planu da taj mjuzikl 'živi' i dalje? Hoće li ga publika imati priliku vidjeti još koji puta uživo?
Ova priča doista može živjeti dalje, mjuzikl možemo ispričati još nekoliko puta s naslovima i drugim skladbama koje ovoga puta nisu ušle u zadanu minutažu. Nadam se da ćemo imati prilike nastaviti pričati priču i dalje.
Nakon Noći Mjuzikla koja je na programu 24.srpnja u 21 sat na HRT1 gledatelji će moći pogledati kako je izgledao i „Plesnjak na Prisavlju“ te koncert „Sunčana pjesmarica“ - sve one snimljene su do sredine srpnja i pripremaju se za emitiranje tijekom kolovoza u terminu nedjeljom u 21 sat na HRT1. U rujnu slijede nova iznenađenja i nova javna snimanja na Sunčanoj strani Prisavlja, a na našim web stranicama gledatelji će biti na vrijeme obaviješteni o sadržajima na čijim snimanja mogu prisustvovati i u rujnu.
VIDEO Siniša Vuco pokazao kako se sa suprugom zabavljao na koncertu
Pored brojnih mana HRT je još uvijek najbolji .