Tri pisma iz Sarajeva naziv je turneje, ujedno i lanjskog albuma, jednog od najpoznatijih skladatelja s ovih prostora, 68-godišnjeg Gorana Bregovića.
Nekadašnji lider legendarne grupe `Bijelo dugme`, rođeni Sarajlija proslavljen diljem svijeta, posebice glazbom za filmove kao sto su `Kraljica Margot`, `Arizona Dream`, `Kika` i `Underground`, održao je dvosatni koncert sa skromnijom verzijom svoga Orkestra za vjenčanja i sprovode (samo ih je devetoro na pozornici za razliku od uobičajenih četrdesetak sviraca I vokalista) u New Yorku.
No, umjesto dosadašnjih nastupa u poznatim koncertnim dvoranama poput Lincoln Centra ili Carnegie Halla, Brega je svirao u intimnijem prostoru – Master Theatreu na Brighton Beachu u Brooklynu, četvrti poznatoj po pretežno ruskim iseljenicima.
Glazba Balkana, pogotovo ciganski melos, očito dobro prolazi na zapadu, tako da je sarajevski glazbenik sa svojom svitom nastavio američku turneju u Chicagu, Seattleu, Vancouveru, Calgaryju i Torontu. U dupkom ispunjenom teatru, kao I uvijek, ni ovaj puta nije izostalo kolo oko cijelog gledališta, pogotovo na stare hitove poput `Mjesečine`, `Đurđevdana` i `Kalašnjikova`, sto su redari pokušali obuzdati – no neuspješno.
I sam je Brega potpirivao atmosferu s uzvicima i nazdravljajući publici s pozornice, a inspiraciju za `Tri pisma iz Sarajeva` našao u kompleksnoj povijesti Bosne i Hercegovine: u Sarajevu je počeo Prvi svjetski rat, u Drugom su Muslimani skrivali židovske obitelji pred Nijemcima, a i taj je grad preživio stravične zločine tijekom raspada Jugoslavije.
Pa pravi hrvat.