industrijski centar

Hrvatska tvrtka Prostoria nastala je bez predvodnika u regionalnoj industriji, ali vremenom je sama to postala

Foto: Slavko Midzor/PIXSELL
Zagreb: Instalacija Prostoria Net smještena ispred Meštrovićevog paviljona
Foto: Slavko Midzor/PIXSELL
Zagreb: Instalacija Prostoria Net smještena ispred Meštrovićevog paviljona
Foto: Slavko Midzor/PIXSELL
Zagreb: Instalacija Prostoria Net smještena ispred Meštrovićevog paviljona
Foto: Privatni album
Foto: Privatni album
Foto: Privatni album
Foto: Privatni album
Foto: Privatni album
05.03.2022.
u 07:00
Tomislav Knežević vlasnik je Prostorije, a riječ je o netipičnom biznismenu kojemu je razvoj proizvoda omiljeno radno mjesto
Pogledaj originalni članak

Hrvatski dizajn-brend namještaja Prostoria definitivno iza sebe ima priču koju možemo nazvati pričom o uspjehu, prije svega zbog brojnih, u pravilu pionirskih, projekata i poduhvata. Sve te svoje poduhvate okrunili su prošle godine, u listopadu, spektakularnom izložbom kojom su obilježili deset godina djelovanja. Izložba imena "Prostoria 10" bila je održana u Meštrovićevom paviljonu u Zagrebu, a cilj joj je bio prikazati Prostorijin dinamičan i strelovit razvoj kao međunarodnog dizajn-brenda namještaja sa snažnom proizvođačkom kulturom. Sofe Revolve, Match, Cloud, Up-Lift, stolice Rhomb, Monk, Dobra, fotelje Polygon, Strain i dr. samo su neki komadi namještaja koji već deset godina žive u hrvatskim prostorijama, a iz Zagorja odlaze u sve dijelove svijeta.

Na izložbi smo imali prilike vidjeti još jedan pionirski projekt ovog brenda, fotografski projekt Revisiting Architecture (art direkcija: Biro arhitekti) kojim se povezuju vrijednosti modernističke arhitekure Zagreba s jezikom dizajna produkata iz Prostorije, a radi se o naslijeđu koje je temelj i inspiracija njezinom jeziku dizajna proizvoda. Ovaj slikovni esej slikan je u Poglavarstvu Grada Zagreba, KD Vatroslav Lisinski, Pučkom otvorenom učilištu Zagreb, Kockici i Rumunjskom paviljonu na Zagrebačkom velesajmu. Prostorijino usmjerenje na inovaciju, ulaganje u znanje i tehnologiju, razvilo je suvremeni hrvatski industrijski dizajn, koji do prije deset godina nije postojao.

- Prirodna pripadnost produkata Prostorije u ambijent modernističke arhitekture ukazuje na njihova zajednička vrijednosna izvorišta, iako sami proizvodi Prostorije nisu nužno "modernistički". Oni nikako ne pripadaju samo zagrebačkoj ili regionalnoj dizajnerskoj sceni, već je domašaj globalni. No, Prostoria nije nastala u vakuumu, nego baštini i dalje razvija vrijednosti sredine iz koje je izrasla - kazao je Maroje Mrduljaš, teoretičar arhitekture.

- Naša je želja bila svijetu predstaviti arhitektonske dragulje Zagreba koji su pomalo zaboravljeni. Sve ove lokalne vrijednosti objedinili smo u jedinstveni holistički jezik koji će prezentirati snagu lokalnog stvaralaštva hrvatskim građanima, ali i međunarodnoj javnosti. Svaki dizajn novog proizvoda potaknuo nas je na inovacije u proizvodnoj metodologiji i ulaganje u novu tehnologiju. Otvorenost za razvoj i promjene, upornost i istraživački duh vođen stvaranjem novih vrijednosti kontinuirani je proces u Prostoriji, koji je postao naša baština. Nama Prostoria nije posao, već strast prema građenju novih vrijednosti. Naime, unatrag deset godina smo se razvili od jedne hale za ojastučeni namještaj u Zagorju - u industrijski centar za proizvodnju svih elemenata namještaja koji s jednog mjesta odlazi u javne i rezidencijalne interijere u čitavom svijetu. Par godina od osnutka i redovitih prezentacija na svim ključnim svjetskim sajmovima, proizvodnja je eksplodirala jer je internacionalno tržište prepoznalo kvalitetu naše proizvodnje i dizajn. Koliko važnosti pridajemo autentičnosti i kvaliteti proizvoda, govori činjenica da u istraživanje, razvoj i dizajn ulažemo 10 % od svojeg ukupnog godišnjeg prometa - ističe Tomislav Knezović, vlasnik Prostorije koji stoji iza njezinog impresivnog razvoja.

Foto: Privatni album

Riječ je o netipičnom biznismenu kojemu je razvoj proizvoda omiljeno radno mjesto. "Zarazu" prema dobrom dizajnu prenijela mu je supruga arhitektica, a nadogradio ju je svojim senzibilitetom prema kvalitetnoj izvedbi. Ova je sinergija dodatno dinamizirana suradnjom s dizajnerima u Prostoriji, a kao svojevrstan pothvat preslikan je na sve suradnike. Prostoria je nastala bez predvodnika u regionalnoj industriji, da bi s vremenom sama to utjelovila. S druge je strane ušla u životne i poslovne prostore hrvatskih domova, a i šire - trenutno svoj namještaj Prostoria izvozi u preko 60 država i prodaje u preko 1000 premium salona u svijetu. Svojim je pionirskim poslovnim putem na ovim područjima Prostoria ohrabrila i druge hrvatske te regionalne proizvođače namještaja da usvoje dizajn kao premisu svojeg razvoja. Upravo zbog toga proglašena je vodećom tvrtkom iz regije za svoj doprinos širenja kulture dizajna u poslovanju, od strane 58. Međunarodnog sajma namještaja u Beogradu.

Jedan od posljednih projekata kojeg su se prihvatili osmišljavanje je namještaja za interijer novog hotela Osmoliš u Dubrovniku, koji je ostvaren kroz blisku suradnju s grupom Numen/ForUse. Interijer hotela Osmoliš u cijelosti je opremljen Prostorijinom kolekcijom - od naslonjača Polygon, Oblique i Trifidae do stolica Dobra, Bik, Strain i Oblikant, barskih stolica Monk te outdoor kolekcije Osmo. Nova modularna sofa Klaster i outdoor kolekcija Jugo, razvijene su baš kroz ovaj projekt koji demonstrira višestrukost njihove primjene. Dizajn interijera Hotela Osmoliš potpisuje Numen/ForUse, a on se konceptualno nadovezuje na modernističku betonsku ljusku arhitekta Damira Vitkovića koja je zadržana kao ključni završni sloj i u unutrašnjim prostorima objekta. U kontrastu sa težinom i određenim brutalizmom same arhitekture, sav korišteni namještaj karakterizira relativna neutralnost ili delikatnost forme, ugodna haptika i diskretna koloristička zaigranost. Na svim mjestima u interijeru gdje se očekivao direktni dodir tijela i arhitekture, korišteno je drvo kao završna obloga i to masiv ariša.

Foto: Privatni album

Drvene obloge kompozicijski prate arhitektonske smjernice te kroz prostor trasiraju prijelaznu zonu iz grandioznosti betonskih i staklenih stijena, u humanije mjerilo namještaja, tkanina i rasvjete. Apartmani i sobe opremljeni su jednostavno i suzdržano, s naglaskom na teksture, smirene linije i prirodne materijale. Ciljano prigušena atmosfera i tonovi u tamnom spektru uspješno amortiziraju osunčanje i usmjeravaju fokus ka panoramskom pogledu na more i horizont. Posebna priča nova je outdoor kolekcija Jugo, koja prevladava u vanjskim prostorima hotela Osmoliš, a dizajnom se nadovezuje na arhitekturu i interijer hotela, budi osjećaj mediteranske opuštenosti i potrebe za hedonizmom. Dizajn kolekcije suprostavlja racionalnu, gotovo asketsku formu plastificirane konstrukcije od inoksa raskošnim jastucima i rukonaslonima od punog drveta naglašene veličine. Ime kolekcije inspirirano je jugom - karakterističnim vjetrom na Jadranskom moru koji puše s jugoistoka, a zovu ga još "vjetrom od fjake". Javne zone hotela, smještene u "lebdećem" ostakljenom prizemlju, obilježene su otvorenim planovima i vizualnim preplitanjem s bujnom vegetacijom okolnih padina. Na podovima, ovisno o funkciji pojedinih prostora, izveden je terazzo u raznim varijantama agregata ili su ugrađeni meki tepisoni visokog flora. Projekt hotela Osmoliš realiziran je u kreativnoj kolaboraciji Numen/ForUse s arhitektima Vanjom Magićem i Ivanom Jonke.

VIDEO>>Pogledajte tko je nominiran u kategoriji Radijska osoba godine za Večernjakovu ružu

 

Pogledajte na vecernji.hr

Komentari 2

VO
vorda400
10:58 05.03.2022.

Je super firma nego je zanimljivo kako je našao rupu u zakonu da ljudi rade od 6 ujutro do 12 onda ih odjavi na 2 sata i onda rade do 18h naravno ova dva sata nisu spavali nego radili uz samo 15 minuta pauze a da ne pričam o nedaj bog pauzi za WC tinti je posebna priča sa bojama majci koje nose radnici crne, crvene i žute i prema tome ima pravo na pauze Crne su voditelji kak ih on zove "veterani" žute su na "promatranju" a crvene su "Indijanci" koji i tak budu dobili otkaz nakon dva mjeseca jer i tu ima rupa sa burzom rada ako mu se netko posebno zamjeri "pravi se pametan" onda mu napiše u papire da je nesavjesnim radom napravio štetu E da i crne majice jedine idu na montažu žute samo nose namještaj i nije im lipa plaćena za terenski rad TAK da VL ovdje.bite sa ovakvim reklamama hrvatskih š.paka koji se zovu veliki poduzetnici Inače radim u mat-metal firmi koja radi okove za njihov namještaj tak da nebi "plaćenici" mislili da lažem

IN
Ingmar
07:54 05.03.2022.

Ponos Hrvatske. Bravo!

Još iz rubrike Showbiz