Novi CD i Blu-ray Josipe Lisac “Tu u mojoj duši stanuješ – From Croatia Records Studio” nije važan kao samo još jedno izdanje legendarne domaće pjevačice, čije su aktivnosti i danas nekoliko puta veće i “gušće” od trostruko mlađih konkurentica.
Slično kao i s usporedivim pojavama u svijetu, Josipa Lisac danas ima priliku raditi luksuzne projekte kakve želi, poput ovog, pa i one (ove) riskantne, skupljajući usput i publiku i hvalospjeve kritike.
“From Croatia Records Studio” nije najvažniji ni po tome što se visokotehnološki format maksimalne rezolucije zvuka i slike, kakav je Blu-ray, ustalio na domaćem tržištu, nakon lanjskih izdanja Parnog valjka i Boe. “Live in Croatia Records Studio” nije najvažniji ni po tome što se čuju drugačije vokalne eskapade sjajne pjevačice ili po tome da je album snimljen 30. listopada na svirci uživo u studijima Croatia Recordsa u zagrebačkoj Dubravi, i već se našao na tržištu kao dokaz drugačije, nove faze rada Josipe Lisac i uključenih glazbenika.
CD s 12 pjesama koje “istražujemo” najvažniji je po tome što se u poznoj fazi karijere Josipa Lisac odlučila na zahtjevan projekt, uz veliku pomoć prijatelja i sjajnih mlađih pratećih glazbenika te hrabro izmijenila ne samo glazbenu postavu nego i zvuk s kojim se pojavljivala posljednjih godina. Dapače, nakon ove (snimljene) premijere u studijima Croatia Recordsa, već je prošli tjedan s istim glazbenicima u Laubi pred publikom pokazala da se ne radi o jednokratnom eksperimentu, nego o promišljenoj odluci da se uhvati u koštac s novim, zanimljivim zvukom.
Sve je, naravno, započeto singlom “Tebi putujem” snimljenim s grupom Chui, na kojem se recept i zvuk Bowiejeva “Blackstara” pokazao kao odlična inspiracija u suradnji sa sjajnim sastavom. Slična sviračka optika upotrebljena je i na ovom “albumu sa slikom”, gdje uz inovativnu pratnju prvorazrednih glazbenika koji potpisuju i nove aranžmane – bubnjara Bornu Šercara, Chuijeva Tonija Starešinića na klavijaturama, Davora Črnigoja na basu i Josipa Graha na trubi i harmonici – Josipa pokazuje novu mladost s glazbom koju mnogi znaju, ali, a tu je trik, ne u ovakvim izvedbama.
Upravo su te “izvedbe” najbitnije u njezinoj karijeri. Bilo je tu mnogo projekata i skupilo se pjesama, ali su česte revizije i promjene na kojima je inzistirala bile razlogom da glazba ne potone u prošlosti nego da se predstavi na svjež način. Upravo ovaj mjesec čitatelji Večernjeg lista stavili su njezin “Dnevnik jedne ljubavi” na drugo mjesto najboljih domaćih albuma svih vremena. U nedavnoj knjizi “70 priča o albumima”, u povodu 70. godišnjice prvog albuma objavljenog 1948., uz “Dnevnik” prisutan je bio još jedan Josipin zgoditak, inovativan album “Život” iz okrugle 2000. godine. Upravo je ovaj novi “From Croatia Records Studio” ključni je novi dio te trilogije koja je u svakom desetljeću dovela do promjena. Ambiciozni albumski iskazi uz pratnju sjajnih glazbenika, od početka karijere bili su važan dio te iste karijere. “Dnevnik jedne ljubavi” nije bio samo njezin prvi album nego i prvi konceptualni album domaće diskografije. Dio osnovnog autorskog trijumvirata, Karlo Metikoš, ostao je prisutan sve do danas u pjesmama koje se nanovo “reaktiviraju”, ne samo na koncertima posvećenim njemu nego i u ovakvim suradnjama.
Jazz? Koncept? Pa Josipa Lisac kao mlada pjevačica još je 1975. sudjelovala u nekoliko prestižnih projekata tog doba, rock-operi “Gubec Beg”, da bi iduće godine s Boškom Petrovićem snimila album “Josipa Lisac & B. P. Convention Big Band International” sa sviračima poput Ernieja Wilkinsa, Clarka Terryja, Alberta Mangelsdorffa i Johnnyja Bassa. Kao dokaz novog zamaha “Tu u mojoj duši stanuješ – From Croatia Records Studio” predstavlja usporediv iskaz u današnjem vremenu, primjer da se stalno i nanovo “izmišljanje” samog sebe kreativno isplati i održava vas na životu. I među publikom i kritikom.
kraljica