Nenad Borgudan s Detourom godinama je na prvoj crti borbe za inteligentnu, ali komercijalnu domaću pop-glazbu.
Poput Jinxa, sa ženskim vokalom u sastavu kao autor i aranžer reafirmirao je mnoge važne sastavnice pop-glazbe. Sklon kvalitetnoj, ali privlačnoj pop-glazbi lišenoj infantilnosti, na domaćoj sceni postigao je zamjetne uspjehe služeći se daleko slojevitijim formama od mnogih koji igraju na prvu loptu banalnosti.
Primjerice, domaća pop-scena sa ženskim vokalima raspolovljena je između vulgarnih YouTube “klikalica” namijenjenih masovnom korištenju i kvalitetnih autorica “ženskog pisma” koje su svjesne da ne mogu stići do masovne popularnosti. No, kako pomiriti popularnost i kvalitetnu, ali prijemčivu glazbu, zadatak je Nenada Borgudana i Detoura. Za autora koji je u bendu promijenio sjajnu pjevačicu kakva je Maja Posavec i nastavio dalje s Ginom Damjanović, očito je da ima neke ozbiljne adute u rukavu. Nakon što su osvajali vrhove top-ljestvica, odsvirali velike koncerte, nakon ovogodišnjeg nastupa s Pavelom u punoj dvorani “Vatroslav Lisinski”, 8. prosinca izlaze u Dom sportova sa željom da potvrde navode da se radi o glazbi koja unatoč kvaliteti može komunicirati sa širim slojem publike. Dakako da može, a dokaz je tek objavljeni album “Tourdetour” na kojem su poslije zadnjeg “10” – posvećenog prvih deset godina karijere na kojem su presnimili stare pjesme – ponudili nove materijale za slušanje, ali i razmišljanje. Podatak da Nenad Borgudan autorski potpisuje sve pjesme, aranžmane i produkciju govori da se radi o jednom od sposobnih domaćih pop-vizionara koji ne ispuštaju ništa iz ruku i žele imati punu kontrolu nad završnim proizvodom.
Samo, bio bi to “proizvod” kad bismo govorili o ciglama ili kockama mlijeka, a u slučaju precizne i elegantne pop-glazbe kakvu nalazimo na “Tourdetour”, jasno je da se radi o nečem puno suptilnijem. Tonski miks i mastering albuma potpisuje Srđan Sekulović Skansi, jedan od najzaposlenijih domaćih producenta i vlasnika studija za snimanje, pa se u završnici radi o albumu koji imponira tehničkom realizacijom, ali i sasvim očitom Borgudanovom imaginacijom. Doduše, nije morao puno tog zamišljati jer deset pjesama na albumu sasvim su konkretni i jasni dokazi da Detour nude ovozemaljski, itekako konkretan sadržaj koji prepoznaje i kritika i publika. Majstorski hit “Zaljubila sam se”, izabran za pjesmu godine 2016., na samom početku kreće sa svim oružjima uperenim u slušatelja, od sjajne melodije, ležernog prozračnog aranžmana s preljevima Hammond orgulja, akustičnih gitara i pozadinskih vokala, da bi se refrenom pretvorila u punokrvni hit. Kao i ostatak ploče izveden u tradiciji najboljih spojeva američkih songwriterskih škola s pouzdanim ženskim vokalima. Nakon što filigranska zajednička svirka uštimana kao fini švicarski sat krene punim gasom, jasno je da je Borgudan uz Cokyja iz Jinxa tvrdoglav domaći protagonist sofisticiranog popa koji podjednako crpi iz utjecaja ponajbolje domaće i svjetske pop-glazbe, skladajući vlastite pop-vinjete.
Parafrazirajući naslov njihove pjesme, stvara “Sliku o našim danima”, ali sliku koja je puno bolja i bogatija od estradne stvarnosti koja nas prati. Možda su baš “Psihopatijo bajna” i završna “Brod tone” koje pjeva Borgudan, ležerni prilozi teoriji da pametna pop-glazba govori mnogo toga i ulazi u uho a da i ne shvatite koliko se sviračko i aranžersko bogatstvo nalazi unutra. Precizna zvučna slika albuma “Tourdetour” često je bezobrazno bogata da od kruha koji put ne vidite pogaču; gudačka sekcija, duhači, akustične gitare, znalačke gitarističke solo dionice, introspektivne pjesme koje nekog vraga govore, odlična Gina Damjanović na vokalima, a sve skupa sklopljeno u bogatu zvučnu sliku koja zbog logike samih pjesama djeluje protočno, elokventno i privlačno. Neke od ovih deset pjesama već su se dokazale na radijskim programima, “Zaljubila sam se”, “Vikend”, “Biram”, “Bez tebe” i “Skrivena”. Ukratko, “Tourdetour” spomenik je vrijednoj pop-glazbi koja “ulazi u uho” usprkos bogatog i kvalitetnog sadržaja, a koji će u Domu sportova 8. prosinca predstaviti na najvećem koncertu Detoura do sada.
Pogledajte koncert grupe Detour u studiju Večernjeg lista:
Bojim se da tu nema popularnosti koju treba pomirivati s kvalitetom. Podnaslov bi se najbolje mogao primijeniti na Nenu Belana.